Maar wees toch eens eerlijk met ons en jezelf. Je bent al vanaf de eerste trailer de serie en de makers met de grond gelijk aan het maken. Alsof er enige kans was dat je na al dat cynisme "hooked" zou kunnen zijn (want de "hook" is er wel degelijk, dat jij er niet door geraakt bent is puur subjectief).Ik heb de politieke discussie hier initieel niet aangehaald. Ik heb vooral gefocust op mijn mening over de eerste twee afleveringen: visueel prachtig, goede intro maar vervolgens een slaapverwekkend saaie eerste episode, en een tweede die ook voorlopig nog nergens heengaat.
En ja, in mijn mening moet een serie na een kwart van z'n eerste seizoen eigenlijk best al een hook hebben.
Ik geef letterlijk zelf inhoudelijke kritiek op de serie, dus vrij bizar om dan te stellen dat ik niet wil dat er kritiek komt op de serie. Ik kan absoluut tegen een kritische mening, maar dan wel als ze gebaseerd is op de inhoud van de serie, niet als het fake kritiek is die zuiver en alleen gevormd is door politieke, ideologische wereldbeelden. En al zeker niet als ze dan zo hautain wordt uitgesproken zoals bij jou. Wie jouw mening niet deelt, is geen echte fan (hoe vaak ga je nog herhalen dat je de boeken voor de films hebt gelezen, dat geldt voor de helft van de posters hier en al was je de enige, who cares?) of een ja-knikker die kritiekloos consumeert. Tja.Als je niet tegen een kritische mening kan, lees mijn posts hier dan vooral niet zou ik zeggen. Ik kan evengoed zeggen dat jouw geween dat je geen kritiek op deze serie mag leveren, want het is allemaal getroll - een pluimpje dat je nog niet letterlijk, het woord sexist of racist nog niet in de mond genomen hebt - de boel verziekt, want er is enkel ruimte voor positieve fans, een bende ja knikkers die kritiekloos gewoon content consumeren.
En waar slaat het op dat ze van Galadriel een Mary Sue aan het maken zijn? Je huivert van nog maar het idee van de beschuldiging van seksisme, maar dan ga je wel weer met zo'n term gooien. Hoe zou iemand die op dit moment al een paar duizend jaar een getrainde krijger is, en vanwege haar bloed sowieso een van de machtigste elfen is, een Mary Sue kunnen zijn? If anything toont de serie haar momenteel zelfs niet machtig genoeg.

Dat er wat teveel gesprongen wordt