The Masked Singer 2025

Genius

Well-known member
Crowdfunder FE
Ja hoor, vanavond begint het nieuwe seizoen van The Masked Singer.

De jaarlijkse kwelling voor sommige op vlak van juryleden, zangkunsten en de ongekende gezichten achter de maskers.

Mijn kinderen en madam kijken er alvast naar uit!

Ik volg het zoals steeds mee op de achtergrond maar stiekem ben ik altijd wel benieuwd wie er achter het pak zit.

Laatst bewerkt:
Volgens het zendschema zijn er dit seizoen 12 afleveringen tov 14 vorig seizoen (het zou dan tot ergens januari 2026 lopen).

Stiekem toch een guilty pleasure.
Het zingen is ondergeschikt aan het raden persoonlijk voor mij, al is er toch ferm goed gezongen.

Hoe recent zijn de opnames eigenlijk, gezien hier Celine ook al samen is met Meteojoor?

De tips zijn elk jaar eerder om je op het verkeerde been te zetten dan echt om te helpen. Luisteren naar de stemmen en kijken naar het postuur en daarbij de algemene boodschap uit de tips halen, werkt imo het beste.

Hier de gokjes:
- Bambi: Ella Leyers
- Oehoe: Dimitri Vegas
- krab: Sarah Vandeurzen
- chateau (geen idee) van achten
- pauw: Geena lisa
- pluisje: Jelle de beule

- flitser hadden we juist :)

Nee, totaal niet

Er zat een email in mijn inbox van vtm met als onderwerp
"TOP SECRET: je uitnodiging voor The Masked Singer"

Daarin stond dan de uitleg dat er opnames voor een nieuw seizoen gingen starten en dat ik dit kon bijwonen.

En dat ik uitgenodigd werd om de opnames bij te wonen omdat ik vorige seizoen "opgevallen was in de Guessing Game"

Klein detail, ik heb vorig seizoen helemaal niet meegedaan aan die Guessing Game. Dat is van de eerste seizoenen geleden dat ik daaraan heb meegedaan.

- krab: Sarah Vandeurzen

- pluisje: Jelle de beule

Sarah kan niet zo goed zingen en Jelle kan beter dan dat zingen :P
Het is hoe dan ook altijd wel moeilijk om mensen te herkennen omdat ze hun stemgeluid altijd wel een beetje vervormen en ook zo mixen.

Wij kijken hier wel uitgesteld en skippen veel van de nonsens, dan duurt de aflevering maar half zo lang.

2 nummers (van Bonnie Tyler en van Cyndi Lauper) tijdens het filmpje van Bambi zijn van 1983, maar dat zal waarschijnlijk ofwel geen tip zijn, ofwel een valse tip.

Ook maar weer aan het kijken omdat dochter dat persé wil zien. Mijn ergernissen van vorige jaren blijven bestaan:
* gokken van het panel die elk jaar dezelfde schare van BVs aansnijden. Ik zei nog: benieuwd hoe lang het gaat duren eer ze Pommelien Thijs gaan opnoemen en letterlijk nog geen minuut later was het al van dat :D.
* gokken die inspelen op super obvious zaken (Parijs-Roubaix, chateau…), terwijl we ondertussen al lang weten dat tips veel subtieler en vergezochter zijn.
* de ‘live’ zang die overduidelijk gedubd wordt over pre-recorded zang. Was wel zeer goed merkbaar bij het bis-optreden van Verhulst.

Het is leuk amusement maar dat panel gedoe mogen ze toch wel onder handen nemen.

Die Ward lijkt me ook wel geen groot licht: “Ik denk dat Maaike Cafmeyer ook wel goed een Westvlaams accent kan nadoen..”

En Pauw overduidelijk Wendy Van Wanten.
Ook wel weer facepalm al diegenen die Astrid Stockman zeggen. Naast te obvious, moet je toch ook horen dat dat geen professionele opera-zangeres is (moest ook constant naar adem snakken).

Of het Wendy is, weet ik niet heel zeker. Maar inderdaad. Bij koningin destijds waren er zo veel die Dana Winner riepen, terwijl haar stem en die van Sandra Kim totaal verschillend zijn. Allebei zeer goed, maar een totaal andere kleur.

En Pauw overduidelijk Wendy Van Wanten.
Ook wel weer facepalm al diegenen die Astrid Stockman zeggen. Naast te obvious, moet je toch ook horen dat dat geen professionele opera-zangeres is (moest ook constant naar adem snakken).
Niet dat ik zeg dat het Astrid zou zijn, maar vorige seizoenen (en ook in de behind the scenes) toch wel vaker gezien dat de eerste afleveringen voor iedereen inclusief zangers aanpassen was aan het pak waardoor ademhalen een probleem werd (warmte, claustrofobie,...).
Grootste reden om te zeggen dat het Astrid niet is: het zou te duidelijk zijn om daar een operanummer aan te geven.

Terug
Bovenaan