The Masked Singer 2025

In plaats van de beste act/zanger(es) door te laten, zouden ze het publiek na elke act laten gokken wie het er in het pak zit en de meest geraden eruit. Dan blijft het mysterie toch langer.

Ik vond het dit jaar toch opvallend dat quasi elk pak een groot mysterie was, om dan de aflevering van de ontmaskering het plots unaniem eens te zijn over de naam. Inderdaad nog maar weinig verrassing zo bij de ontmaskering zelf. Enkel Geubels was volgens mij totaal niet geraden?

De eerste 2 afvallers van beide reeksen waren volgens mij ieder nul keer geraden (Viktor verhulst, jacotte brokken, ender en geubels), de meeste andere waren (quasi) unaniem.

Dorothee wist ook niemand dit jaar. De finale was een sof, met de jury die telkens unaniem was. Ben wel blij voor Jade, grappig hoe ze het zelf maar niet kon geloven. 😄 Al had ze vorig jaar nooit de finale gehaald, niveau van zingen lag toen wel een pak hoger.

Op zich logisch dat hoe verder in de wedstrijd, hoe vaker de kandidaat geraden wordt. Maar ongetwijfeld wordt het ook heel hard gestuurd wat de jury wel en niet mag zeggen, daar twijfel ik eigenlijk niet aan.

Soms komt het ook wat belachelijk over, zoals met de pluisjes, waar jury leden toch andere namen blijven droppen.

Het duurde bv.ook heel lang vooraleer de naam van Jade een eerste keer viel, terwijl die stem toch vrij herkenbaar is.

Een terechte winnaar vond ik het in ieder geval niet helaas.
Toch zeker niet in die finale.
Het was zeker mooi gezongen van alledrie maar als ik die finale bekeek dan was Bambi voor mij toch wel de winnaar geweest.
One does not simply cover Aerosmith om daarna Golden nog maar eens opnieuw te doen.
Is uiteraard persoonlijke preferentie maar qua moeilijkheidsgraad lag het niveau van Bambi hoger vind ik

Terug
Bovenaan