The Road to the World Cup 2026

Ja, maar in principe kunnen er maar een achttal ploegen (en dan ben ik nog mild) wereldkampioen worden.

Bij een WK heb je ook goede representatie van alle werelddelen nodig. In Azië, Noord-Amerika en eigenlijk ook Afrika is er eigenlijk niemand die wereldkampioen kan worden. In principe is het eigenlijk enkel Argentinië (en misschien Brazilië) en de vier beste Europese landen (pakweg Engeland, Frankrijk, Spanje, Duitsland, misschien Portugal en Nederland).

Dat zou een saai WK zijn.

Zelfs in de champions league of in de bekers of in de competitie heb je slechtere ploegen. Dat hoort erbij. Dender, Lommel kunnen niet de competitie winnen. Kairat Almaty en Slovan Bratislava kunnen niet de Champions League winnen. Grimsby Town, Les Herbiers of FC Koekelare kunnen niet de nationale beker winnen.
Maar FC Koekelare komt niet uit tegen PSG. Nu zijn er gewoon teveel ploegen aanwezig waardoor het niveau naar beneden haalt. Er was op de vorige WK's ook genoeg representatie van de werelddelen, nu zijn er gewoon een hoop zwakkere ploegen bijgekomen

Maar FC Koekelare komt niet uit tegen PSG. Nu zijn er gewoon teveel ploegen aanwezig waardoor het niveau naar beneden haalt. Er was op de vorige WK's ook genoeg representatie van de werelddelen, nu zijn er gewoon een hoop zwakkere ploegen bijgekomen
Misschien FC Koekelare niet, maar elk jaar heb je wel ploegen in de beker van belgie die toch een leuk duel tegen een eersteklasser hebben.

In de afgelopen vijf jaar hebben we bijvoorbeeld CS Onhaye, Elene Grotenberge, Rochefort en Belisia Bilzen die tegen eersteklassers spelen (die laatste zelfs meerdere keren dus kuddo's to them).

Het had wel degelijk 2-1 kunnen staan, ja.

En als je de match zou gezien hebben, dan zou je mij gelijk geven.

Ik heb de match gezien in uitgesteld relais en geef je geen gelijk.

Het klopt dat de voorsprong van Noorwegen wat gevleid was wegens de blunder van de doelman omdat ze zelf niet zo fantastisch bezig waren, maar dat is dan weer het verschil tussen een goede ploeg en een voetbaldwergje. Een topspits als Haaland dwingt zo'n blunders gemakkelijker af.

Maar op basis waarvan Irak een 2-1 voorsprong bij de rust zou verdienen, dat heb ik allesbehalve gezien.
Een beetje leuk voetballen en een paar kansjes bijeenvoetballen als exotisch land is tegenwoordig al voldoende om een bende fanboys te krijgen die doen alsof ze de [insert nationality] Messi hebben gevonden.

Exact een jaar geleden heeft Estland Noorwegen op een magere 0-1 gehouden. Wow! Super! Laat ons ook even Estland uitnodigen op het WK! Zie je wel dat ze het waard zijn? Ze verliezen maar 0-1, super sterk verdedigd!

Ik heb de match gezien in uitgesteld relais en geef je geen gelijk.

Het klopt dat de voorsprong van Noorwegen wat gevleid was wegens de blunder van de doelman omdat ze zelf niet zo fantastisch bezig waren, maar dat is dan weer het verschil tussen een goede ploeg en een voetbaldwergje. Een topspits als Haaland dwingt zo'n blunders gemakkelijker af.

Maar op basis waarvan Irak een 2-1 voorsprong bij de rust zou verdienen, dat heb ik allesbehalve gezien.
Een beetje leuk voetballen en een paar kansjes bijeenvoetballen als exotisch land is tegenwoordig al voldoende om een bende fanboys te krijgen die doen alsof ze de [insert nationality] Messi hebben gevonden.

Exact een jaar geleden heeft Estland Noorwegen op een magere 0-1 gehouden. Wow! Super! Laat ons ook even Estland uitnodigen op het WK! Zie je wel dat ze het waard zijn? Ze verliezen maar 0-1, super sterk verdedigd!
Ik zei dat het wel degelijk 2-1 kon zijn. Ik zei niet dat het 2-1 moest staan!

Ik vind het niet leuk als mijn woorden continu verdraaid worden en uit de context geplaatst worden.

YOuT26n.png

"Het had even goed 2-1 kunnen staan voor Irak" zei ik.

En jij maakt daarvan: "Irak had een 2-1 voorsprong bij de rust verdiend".

Dat heb ik toch niet gezegd!?

Ja, de doelman van Irak was niet op het niveau dat je zou moeten zijn als je op een wereldkampioenschap moet staan. Daar geef ik u gelijk in. En dat geldt voor wel wat meer doelmannen... . En ik ben me er zeker van bewust dat Haaland die blunders afdwingt en dat niet iedereen een wereldklasse topspits heeft zoals Haaland. Dat is een sterkte van Noorwegen. Irak heeft dat inderdaad niet. Veel teams hebben dat niet. Dat heeft dan ook het verschil gemaakt.

Misschien FC Koekelare niet, maar elk jaar heb je wel ploegen in de beker van belgie die toch een leuk duel tegen een eersteklasser hebben.

In de afgelopen vijf jaar hebben we bijvoorbeeld CS Onhaye, Elene Grotenberge, Rochefort en Belisia Bilzen die tegen eersteklassers spelen (die laatste zelfs meerdere keren dus kuddo's to them).
als uitzondering is dat leuk maar niet 4-5x per WK

Eigl is het toch wat wachten op de volgende ronde dat de eerste schifting gemaakt wordt. Wie die eerste ronde niet overleeft verdient het imo niet om op een WK te zijn. Pro 32 ploegen en 16 op EK. De goeie oude tijd.

Terug
Bovenaan