The Star Wars Universe

Ik snap ook niet wat velen tegen Solo hebben. Is gewoon een entertainende film.
Het is een rare keuze geweest om die te maken, maar Ron Howard heeft zijn best gedaan om er een leuke film van te maken en dat is hem zeker gelukt. Ook een shout out naar DOP Bradford Young. Samen met Empire Strikes Back en The Last Jedi behoort die tot de knapst geschoten Star Wars films die er zijn. Ook een verademing dat er geen vermelding is van van Jedi, the Force noch Death Star...

Ik heb Solo nog nooit een tweede kans gegeven maar ik was daar nu ook niet zo extreem negatief over. Om maar te zwijgen van dat einde met Darth Maul, pure fanservice :drool:

Ik heb goed genoten van Solo, mijn enige opmerking is dat toen ik die in de cinema ging bekijken, er precies een donkere filter over ging. Toen ik het thuis herbekeek, leek de filter er nog te zijn maar iets minder. Voor de rest een solide, entertainende film.

ik heb dat vaker tegenwoordig, dat films in de cinema er donker uitzien.
zeker met films die in 3D gegeven worden ook

De voorbije dagen Andor seizoen 1 & 2 erdoor gejaagd. Ik moet zeggen dat ik destijds bij de release wat SW moeheid vertoonde.
Dit omdat ik de andere spin-off series, de laatste trilogie en stand alone films toch wel wat teleurstellend tot zwak vond. Rogue One was daar wel een aangename uitzondering op.

Na vele positieve geluiden me toch aan dit gewaagd en dit is verdorie héél goed meegevallen. Voor mij zelfs het beste wat er op serievlak is uitgekomen in het SW universum en ook beter dan een aantal van de films.

Laatst bewerkt:
Lucasfilm has released a new, official map of the "Star Wars" galaxy via StarWars.com. Heb ze hieronder toegevoegd maar is gemakkelijker te navigeren op de site zelf.

star_wars_galaxy_map_4000x4000_20250625_ccff9272.jpeg

So many planets... In before the next movie drops us on Tatooine. ;p

Lucasfilm has released a new, official map of the "Star Wars" galaxy via StarWars.com. Heb ze hieronder toegevoegd maar is gemakkelijker te navigeren op de site zelf.

So many planets... In before the next movie drops us on Tatooine. ;p
Wow, alles eens bekeken en ik dacht dat ik al veel van Star Wars af wist. Denk dat ik van 90% van de planeten nog nooit gehoord heb :p

9mexnzjbspqf1.jpeg

Dat van alle Star Wars projecten deze als eerst van de grond kwam hoeft misschien niet te verbazen maar of deze na 3 seizoenen nog wel zal weten te verbazen is een andere vraag.

Voor zij die hoopten dat Disney ooit nog iets deftigs ging doen met Star Wars. Dat ze daar zelf mee naar buiten durven komen. Nuja, ze worden toch maar weer uitgelachen door heel het internet, met reden. Dat ze de comments hebben uitgeschakeld zegt ook al genoeg.

Na Andor meteen Rogue One opgezet (en zou ik nu richting A New Hope gaan of toch maar eens beginnen met de prequels die ik laaaaang geleden heb gezien?). Je merkt wel dat de film een behoorlijk andere toon aanslaat, ook al sluit die mooi aan op de serie. Meer op actie gericht, terwijl Andor een politieke thriller van formaat is en waarvan ik erg onder de indruk was.

Ik had precies in m'n hoofd dat het geen animatieserie gingen worden. Maar dat wordt het wel 😥 al moet gezegd, de Clone Wars waren indertijd wel best goed om zien. En Darth Maul is toch wel één van de beste Sith Lords die er rondlopen.

Het ziet er me wat young adult gericht uit. Ik neem aan dat fans van Clone Wars dit very serious animation vinden maar ik sla het over, wss zit er wat (teen) drama in bij de protagonisten en dat is niks voor mij.

laatste seizoenen van Clone Wars waren wel serieuzer van aard, dus ik denk dan eerder dat het in die richting zal gaan. Rebels, en vooral Resistance was wel meer voor de pubers.

Terug
Bovenaan