The Star Wars Universe

Vooral dat het minder typisch goed vs kwaad was met nergens een skywalker te bespeuren samen met de grimmigere feel met veel onverwachte doden vond ik toch echt wel een +

Stukken beter dan Fett, Ahsoka en Obi Wan imo. Zowat op gelijke hoogte met Mando (-laatste seizoen) maar Andor eenzaam aan de top.

Had zeker aangeschoven voor een tweede seizoen om een corrupte Vernestra het tegen haar voornamige nu smily sith leerling te zien opnemen want ook de duels waren hierin van een hoog niveau.

Ahsoka, met zijn storm trooper zombies en bumbling idiot thrawn krijgt dan wel een tweede seizoen. Dat was toch zoveel slechter? Begrijpen wie begrijpen kan. Eerst ook nog een te skippen kiddy show en een Mando film. 😅 Hopelijk haalt het tweede seizoen van Andor dezelfde hoogtes als het eerste cuz else... I have a bad feeling about this.

Laatst bewerkt:
De kritiek op dat vuur in de ruimte enzo vind ik ook lame, heb ik hier toen gepost. En die cameo in Ashoka bv. kan me worst wezen. Ik ben helemaal geen super SW fan ofzo, ik kijk gewoon graag goede SF series. Met een goed verhaal dat goed gebracht wordt. En dat tweede, daar schorde in deze serie toch vanalles aan.

Die kritiek daarop vind ik dan weer belachelijk
Er is toch niemand die naar Star Wars kijkt om het wetenschappelijk correct te hebben (anders moet je niks zien).
Er zitten heel veel meer wetenschappelijke fouten in star wars dan het vuur in de ruimte...

Je natuurlijk nu geen personages als Boba en Kenobi. Dat die regisseur ook nog eens zo'n uitspraken doet als "C3PO has always been gay" helpt niet als je promo wilt maken voor je serie.

Die kritiek daarop vind ik dan weer belachelijk
Er is toch niemand die naar Star Wars kijkt om het wetenschappelijk correct te hebben (anders moet je niks zien).
Er zitten heel veel meer wetenschappelijke fouten in star wars dan het vuur in de ruimte...
Hij zegt toch da hij het lame vindt

Acolyte ook net uitgezien, vond het een van de betere SW reeksen.
Mandalorian en Boba Fett vond ik slaapverwekkend - Ahnsoka niet slecht maar Thrawn was totaal niet de masterminds van de boeken die ik gelezen had, en hier hadden we een simpel maar op zich entertainend verhaal. De acteur die de Sith speelde (die zijn armen sjeezes!) deed dat top en Sol ook.

Goede show, jammer dat ze er weer een punt achter zetten.

PS: darth Plagueis confirmed !

Laatst bewerkt:
Deze week de Acolyte gezien en ik ben ook wel eerder positief, of toch in vergelijking met andere SW series. Ik wist dat er hier redelijk wat kritiek was gepasseerd maar ik wist niet meer of het over de Acolyte of Ahsoka ging. Ik heb bewust eerst de serie uitgekeken en ben dan hier teruggekeerd om alles te lezen.

Akkoord dat de verhaallijn anders en beter had kunnen verteld worden (over ‘‘t algemeen heb ik het sowieso al niet voor flashbacks in films/series), en inderdaad het plot, wendingen en keuzes van personages zitten niet altijd logisch in elkaar. Maar het verhaal is interessant, volwassen en grimmige sfeer en er zit geen onnodige idiote humor in. De zwaardgevechten zijn top. Ik vond Sol zelfs heel aangenaam en eerder een atypische jedi.
Jammer dat ze het bij 1 seizoen houden, weer een verhaallijn dat stopt natuurlijk.

Gisteren de 1ste aflevering van Ahsoka gezien. Van woke gesproken. Ahja ik kijk het wel uit.
Wat heeft een eeuwenoude kaart nu ook te maken met de locatie van een admiraal? Ik begrijp het niet.

ik vind deze wel goed, maar ze hangen toch een beetje teveel af van het deus-ex-machina gegeven.

33 die op het einde van een aflevering een oude instructie geactiveerd krijgt, de kinderen aanvalt, en dreigt ze uiteen te scheuren, grote cliffhanger, en dan de volgende aflevering "ja, ik ga jullie niks doen, dat was een bevel van de vorige kapitein". waarom dan in de eerste plaats wél aanvallen?

en dan een schip dat zijn armour kan afgooien om te ontsnappen aan een afvalverbrander? vond ik er wel over.

om maar een paar voorbeelden te noemen.

over het algemeen geeft het hier en daar wel Goonies-vibes, dus ook nog wel nostalgie.

Skeleton crew is dan ook gewoon The Goonies in space. De vibe (visueel kleurrijk) is soms ook wel wat Guardians of the Galaxy. En Jude Law zijn personage is een halve Jack Sparrow in space. Soms nog maar weinig star wars dus, maar avontuurlijk en genietbaar.

't Is ni waar he. Ik blijf ver weg van twitter dus ik had hier totaal geen idee van. Zouden haar uitspraken écht zo erg geweest zijn? (Ik vraag het me maar af omdat er op twitter veel lange tenen zitten, en de media daar oh zo graag in meegaat). Als ik die docu reeks van The Mandalorian als referentie gebruik zou je NOOIT denken dat ze racistisch is of extreme neigingen heeft.

Maarja, dom van haar. En jammer voor het personage dat ze speelde.

Ik vraag mij af of Disney nog even woke gaat blijven nu dat Trump aan de macht is.
Toen was het nog de trend om mensen te cancellen die te 'rechts' waren.
Ik ben ook niet echt mee over wat de heisa destijds ging.

Laatst bewerkt:
Rory McCann (bekend als Sandor "The Hound" Clegane van GoT) gaat de rol opnemen van Baylan Skoll in Ahsoka season 2 na het overlijden van Ray Stevenson.

Gaat ie wel goed doen denk ik.

MixCollage-09-Jan-2025-05-20-PM-8342-e1736472084709.jpg

Tijdens de kerstvakantie voor de eerste keer de Star Wars films gekeken, uiteindelijk moeten afhaken bij de vierde film (episode 1) want ik kon het niet meer aan. Grote fan van KOTOR 2 en Andor maar de films waren niet echt een succes voor mij...

Tijdens de kerstvakantie voor de eerste keer de Star Wars films gekeken, uiteindelijk moeten afhaken bij de vierde film (episode 1) want ik kon het niet meer aan. Grote fan van KOTOR 2 en Andor maar de films waren niet echt een succes voor mij...

Dus ge weet nog altijd niet wie gaat verkondigen wie wie zijn vader is?

Dat is in episode 5, als ik het mij goed herinner. Ik heb 1, 4, 5 en 6 gezien.

Ha, op die manier :laugh: Dacht dat je 1-2-3-4 gedaan had.

1 is écht wel de slechtsten van de prequels, meesa not like! Now this is podracing *huiver*
Maar 2 en 3 :love: begun the clone wars have! *cue music*

Ha, op die manier :laugh: Dacht dat je 1-2-3-4 gedaan had.

1 is écht wel de slechtsten van de prequels, meesa not like! Now this is podracing *huiver*
Maar 2 en 3 :love: begun the clone wars have! *cue music*
Ik moet eerlijk toegeven dat ik wel moest lachen met Jar Jar, maar eerder om hoe low-effort zijn comic relief was :laugh: Ik stoorde me idd aan heel dat pod racing gedoe en hoewel het visueel wel knap is, vond ik personages en verhaal nogal teleurstellend.

ik vond het podracen nog wel het beste aan Ep. 1. Anakin is wel een irritante kleuter, maar dat vind ik van Luke in Ep. 4 ook.

Terug
Bovenaan