Throne & Liberty

ZyphO

Member
throne.png

release: 1 oktober 2024
genre: MMORPG
dev: Ncsoft

/!\ free-to-play

Van de makers van Lineage.

Throne and Liberty is a massively multiplayer online role-playing game that combines story-driven adventure and action combat. In Throne and Liberty, players enter a vast world with constantly shifting geographical and environmental features that change the course of play. Massive-scale player vs. player and player vs. environment combat are fundamental to THRONE AND LIBERTY. Players can transform into animals to soar through the air or explore the depths of the sea, and even tip the odds of battle in their favor by triggering powerful environmental effects, like solar eclipses or rainstorms.

Yes me

is de spirituele opvolger van Lineage, zou Lineage 3 zijn maar het is hernoemd naar Throne and Liberty.

Ik ben benieuwd hoe ze de game gaan presenteren en of er zware pay2win mechanics gaan inzitten.

Ook is de release gepland voor het 1ste kwartaal van 2023 dus de releasedatum zou toch vrij snel bekend worden gemaakt denk ik, we zijn bijna maart...

Yes me

is de spirituele opvolger van Lineage, zou Lineage 3 zijn maar het is hernoemd naar Throne and Liberty.

Ik ben benieuwd hoe ze de game gaan presenteren en of er zware pay2win mechanics gaan inzitten.

Ook is de release gepland voor het 1ste kwartaal van 2023 dus de releasedatum zou toch vrij snel bekend worden gemaakt denk ik, we zijn bijna maart...
Ik hoop gewoon dat ze alleen microtransactions doen op skins en dergelijke.
Maar ben een beetje bang dat ze het principe van Lost ark gaan toepassen.

Final test zou blijkbaar al gedaan zijn in Korea en zouden volgens "geruchten" al de locatieservers al klaarstaan. Dus denk ik ook dat de release dichtbij zit. Als de geruchten waar zijn ...

Ik hoop gewoon niet in Juni. Want dan slaan ze hun ruiten in met de release van Diablo 4. Ook al is het geen MMORPG

Ik hoop gewoon dat ze alleen microtransactions doen op skins en dergelijke.
Maar ben een beetje bang dat ze het principe van Lost ark gaan toepassen.

Final test zou blijkbaar al gedaan zijn in Korea en zouden volgens "geruchten" al de locatieservers al klaarstaan. Dus denk ik ook dat de release dichtbij zit. Als de geruchten waar zijn ...

Ik hoop gewoon niet in Juni. Want dan slaan ze hun ruiten in met de release van Diablo 4. Ook al is het geen MMORPG
Tis NCsoft en het is Korea dus denk helaas dat er wel serieuze pay2win zal zitten, LA is ook razend populair daar met Pay2win.

Het enige dat mij wel aanspreekt in Throne and Liberty is dat ze Unreal engine hebben gebruikt dus zal er wel zeker mooi uitzien en als het klopt wat ze vroeger hebben gezegd zoals wind de pijlen kan beïnvloeden van een Archer....damn man.

Ik ga het toch testen als het uitkomt, probleem zal wel zijn dat ze de game op Steam zullen afblocken in BE en NL als er lootboxes inzitten gelijk LA

Beta 18-23/07
Launch 17/09

Ik ga er geen tijd voor hebben om er mij voor te smijten maar het ziet er wel cool uit..

Moh, komt het er toch nog door hier.
Was blijkbaar toch niet zo een groot succes in asia als men eerst dacht.

Vandaag is Tarisland ook uit btw, voor diegene die toch eens een nieuwe (asian p2w) mmo willen proberen.

Morgen begint de open beta.
Op steam kan je hem al downloaden na klikken "Request playtest access".

Laatst bewerkt:
Tot hoe lang duurt hij?
The THRONE AND LIBERTY Open Beta Test will start on July 18 at 10am PT (17:00 UTC) and continue through July 23 at 10am PT (17:00 UTC) in North America, Europe, South America, and Asia Pacific (Japan, Australia, New Zealand) on PC (Steam), PlayStation 5, and Xbox Series X|S.

Heel de avond gespeeld, tot level 20.
Maar het is niet mijn ding.

Ik vind de combat maar meh, en pve questing redelijk blend.
Ik hou niet van dat weapon swapping gedoe noch het equipment systeem, waar de nadruk meer ligt op het blijven upgraden dan een variatie aan nieuwe equipment drops.
Niets nieuws natuurlijk, al in menig korean mmo soortgelijke upgrade systemen gezien maar hier boeit het me precies ook niet.

En Quality of life zaken dat ik toch mis, zoals het feit dat ik rondloop naar een main quest maar de locatie van de side quests pas zie op mijn map als ik ze effectief aanklik, idem met locaties van dynamic events. Tenzij daar ergens een optie voor is die ik bleef over het hoofd zien, maar vond dat wel irritant.

Wat niet wil zeggen dat dit een slecht game is, maar het zal niet voor mij zijn om er veel tijd in te investeren.

Pvp is sowieso niet mijn ding in online games, dus daarvoor moet ik het ook al niet doen, al zien die caste sieges op heel grote schaal er wel fun uit.

Heb een goei 2h kunnen spelen maar ik heb dus wel veel DC’s en dan kan je niet inloggen door error gateserver DC.
Maar van wat ik heb kunnen testen en spelen vind ik het toch ok-ish en leuk. Combat mocht wel wat flashier. Speel nu als mage

Ook even getest opgegeven na 40 minuten :( Had hier hoge verwachtingen, misschien kom ik te oud hiervoor lol

Release is nu dinsdag, maar mensen die een pack hebben gekocht kunnen/konden al sinds de 25ste ofzo spelen, iemand die hier speelt?

Ja ik, tis te zeggen het is deze morgen de eerste dag van EA dat ik niet om de 5 minuten werd van de server gegooid.
Dus eigenlijk nog maar net mijn eerste paar uurkes gespeeld. (Staff/Bow)

Ik ging normaal niet spelen, maar aangezien de new-mmo craving weer te groot is. :biglaugh:

Laatst bewerkt:
Gisteren bijna een hele dag kunnen spelen alvorens de EU server issues weer begonnen.
Toch tot level 43 kunnen spelen.
MSQ + een beetje filler ertussen wanneer mijn level niet hoog genoeg was voor volgende deel, met de codex quests.

Heel het upgrade verhaal is wel niet erg als in andere koreaanse mmo's.
Tis zeker niet zoals lost ark met die fails en dergelijke.

Ik heb mijn wapens en equip momenteel zonder effort op max level green en de helft zijn al level 4-5 blues ondertussen.
Alle skills voor mijn build ook al op level 4 blue.
En dat met enkel de resources die ik kreeg via de content te doen, zonder ervoor te grinden.

Alle dungeons gedaan onder level 50 (3 stuks) en vond die eigenlijk best wel simpel.
De bosses hebben wel mechanics waar je wellicht de eerste maal op failed als je ze niet kent,
maar eens je het gezien hebt heb je ze ook wel door.
Tower gedaan tot mijn level (entry is level capped).
Alle dynamische events die ik kon doen ook 1x gedaan.

Enkel nog geen pvp gedaan maar buitenom de dynamische events die pvp enabled zijn zal ik wellicht ook niet veel pvp doen.
Die pvp uren zijn ook heel slecht gekozen vind ik, die guild castle siege bijvoorbeeld, dat is 1x in de week en voor EU hebben ze dat (momenteel) op 16h00 op zondag middag gezet :sarcastic:

Al bij al toch een leuke mmo, al is de vraag voor hoelang eens je door het levellen bent en geen pvp liefhebber bent.

Terug
Bovenaan