Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Raar maar waar, de fraude gebeurde via een vennootschap (zoek zelf maar de naam op). 1,4MEUR brutomarge, weliswaar voor een verlengd boekjaar (15m), met 4000€ belastingen . Vermoedelijk een jaloerse chirurg of notaris die het niet kon verkroppenHad blijkbaar naast haar zelfstandig statuut als verpleegkundige ook nog een BV rond vastgoed samen met haar partner, die op zijn beurt ook nog ondernemer in de bouw is. Hij zet op zijn fb ook foto's van die auto's, zij is daar "subtieler" in, dus ik ga er van uit dat het gros van die in beslag genomen auto's op de BV of op zijn naam zullen staan.

De schaalgrootte van dit type van fraude is volgens mij echt gigantisch, enkel de mate van fraude is een groot vraagteken.Toch redelijk weinig publieke ophef rond ivg met bvb. El Kaouakibi , terwijl dit denk ik nog veel hogere bedragen zijn van fraude zijn.
Ergste is waarschijnlijk dat er nog heel veel van die zaken gebeuren maar die nooit of niet aan het licht gaan komen bij het grote publiek.
Nu moeten we ook eerlijk zijn.De schaalgrootte van dit type van fraude is volgens mij echt gigantisch, het zou me niet verbazen dat een gigantische meerderheid van de verpleegkundigen dit toepast, enkel de mate van fraude is een groot vraagteken.

Toch redelijk weinig publieke ophef rond ivg met bvb. El Kaouakibi , terwijl dit denk ik nog veel hogere bedragen zijn van fraude zijn.
Ergste is waarschijnlijk dat er nog heel veel van die zaken gebeuren maar die nooit of niet aan het licht gaan komen bij het grote publiek.
Kvind de reactionaire politiek die hier weer gevoerd wordt tekenend voor België. Moet er elke keer zo een frappant geval van fraude naar boven komen eer ze maatregelen nemen?Vandenbroecke deze morgen over dit onderwerp:
VRT MAX
www.vrt.be
Het RIZIV had kennelijk al boetes/terugbetaling opgelegd maar mag niemand schrappen, dus ze kon vrolijk verder gaan met het claimen van behandelingen. Het RIZIV is dan naar het parket gegaan.
Stelt maatregelen voor om dit tegen te gaan zoals o.a. een maximum aan patiënten per dag en de mogelijkheid om RIZIV-nummers eenvoudiger te schrappen.
Soit deze morgen in de wagen gehoord, wordt wel meer in verteld dus zeker de moeite. Zoals dat gaat werd er van dat interview ook een artikel geschreven:
![]()
Na fraude door thuisverpleegkundige: Vandenbroucke kondigt limiet aan op aantal patiënten per dag | VRT NWS Nieuws
Vanaf volgend jaar komt er een plafond op het aantal patiënten waarvoor thuisverpleegkundigen op 1 dag een factuur kunnen opstellen. Dat zegt minister van Sociale Zaken Frank Vandenbroucke (Vooruit). Gisteren werd een thuisverpleegkundige in Houthulst aangehouden voor miljoenenfraude: ze zou...www.vrt.be
Ik vind het toch illustratief voor de algemene mentaliteit rond fraude met belastingsgeld dat zo iemand al jaren opvallend fraudeert maar dan wel genoeg stemmen krijgt tijdens de gemeenteraadsverkiezingen (waar de kiezers bij wijze van spreken uit eigen straat komen) om nog in de gemeenteraad te geraken.
Nu moeten we ook eerlijk zijn.
De vergoeding opgenomen door het RIZIV voor thuisverpleging, logopedie, kinesitherapie etc. zijn ook vaak te laag (Als voorbeeld, kinesist, universitair diploma, 62€ per uur voor kosten, begin maar). 't Is dan makkelijk om het 'volgens de regeltjes' te doen als je arts bent![]()
De maatregelen zaten al in de pijplijn (vrijdag wordt er reeds een wetsvoorstel waar er dus al langer aan gewerkt werd, voorgelegd aan de regering), tis dus niet dat de minister hier plots zo'n zaken beslist. Het schorsen van een Riziv-nummer wil hij al langer maar er is daar veel protest + staking van de artsen tegen geweest dus het is niet echt fair om hier nu over reactionaire politiek te spreken.Kvind de reactionaire politiek die hier weer gevoerd wordt tekenend voor België. Moet er elke keer zo een frappant geval van fraude naar boven komen eer ze maatregelen nemen
Ik vind het toch straf dat ze daar nog zo lang mee is weggekomen. Die jaarrekening en die levensstijl verraden alles. Je kan je afvragen hoeveel van dat soort fraude er op kleinere schaal nog onder de rader blijft dan.
Hoop dat ze hier een voorbeeld van maken. Gedaan met dat soort profiteurs.
Als je naar dat interview luisters zegt Vandenbroucke dat de limiet hoog genoeg moet liggen want "harde werkers halen 20 patiënten per dag". Dat lijkt mij nu al wel hoog als je ook kwalitatieve zorg wil bieden en je moet verplaatsen.Alleen te hopen dat eerlijke harde werkers die effectief veel uren en klanten doen dan weer niet de dupe zijn.
Maar vermoedelijk wel en worden die weer gelimiteerd wat ook niet mooi zou zijn.
Swindle hard, play hard zal wel wat accurater zijn.Haar motto: work hard, play hard.
Swindle hard, play hard zal wel wat accurater zijn.
Als een thuisverpleegster of poetsvrouw met een Q7 langskomt zou ik toch ook wel even fronsen. Dit is een vorm van fraude die men even hard mag aanpakken als werkonwilligen die teren op ondersteuning of miljonairs die de achterpoortjes zoeken om zo weinig mogelijk belastingen te betalen.
Ik vermoed dat als zelfstandige met deftige cijfers het niet zo moeilijk is om een luxewagen op de zaak te zetten?Swindle hard, play hard zal wel wat accurater zijn.
Als een thuisverpleegster of poetsvrouw met een Q7 langskomt zou ik toch ook wel even fronsen. Dit is een vorm van fraude die men even hard mag aanpakken als werkonwilligen die teren op ondersteuning of miljonairs die de achterpoortjes zoeken om zo weinig mogelijk belastingen te betalen.