Time out

Gisteren had ik een afspraak in Brussel bij een overheidsdienst. Omdat Brussel nogal gevaarlijk is voor mij (goedkope drank, beschikbaarheid aan vrouwen,...) had ik aan mijn vrouw gevraagd of ze het zag zitten om mee te gaan.
Enkele fijne uren beleefd met haar, eigenlijk waren we het grootste deel van de tijd aan het lachen en grappen aan het maken.
Ik ben niet begonnen over hoe het tussen ons zit, of iets dergelijks omdat ik het luchtig wou houden; maar ik heb echt genoten van de tijd met haar.
Is het vreemd dat ik geen enkele woede voel tegenover haar en er eigenlijk alles aan wil doen om haar te helpen; dat laatste wel in de mate dat ik mezelf niet op straat zet. Voor mezelf zou dat weinig uitmaken, maar mijn broer woont bij mij dus die moet ik ook beschermen.

Heb ook eens een time out gehad als we drie jaar samen waren. 2weken en half later heeft ze ondertussen een gast gepijpt komt aan hoor.
En dit pas drie maand geleden uitgekomen omdat ze me het gezegd heeft. Wat ik nog ni snap hou u mond dan voor altijd.

Laatst bewerkt:
Heb ook eens een time out gehad als we drie jaar samen waren 2weken en half heeft ze ondertussen een gast gepijpt komt aan hoor.
En dit pas drie maand geleden uitgekomen omdat ze me het gezegd heeft. Wat ik nog ni snap hou u mond dan voor altijd.

Kun je de volgende keer leestekens gebruiken aub dat maakt het gemakkelijker om te lezen dank u wel.

Heb ook eens een time out gehad als we drie jaar samen waren. 2weken en half later heeft ze ondertussen een gast gepijpt komt aan hoor.
Dit zal voor iedereen verschillend zijn. Ben in het verleden door mijn vorige partner meermaals bedrogen en tot mijn eigen verbazing deed het mij bitter weinig (misschien ook omdat het nooit dezelfde man was). Mijn toenmalige partner biechtte dit toen telkens op, goed het was niet fijn maar vervolgens doken we tussen de lakens en was voor mij alles in orde. Door ons leeftijdsverschil was zij destijds ook wel iemand die zei dat ik gerust een studente mocht opscharrelen zolang ik het haar maar niet vertelde.

Persoonlijk had ik het de voorbije jaren iets lastiger met het contact dat mijn partner had met één van haar collega's. Ze zag hem dan wel amper op het werk daar hij altijd op de baan was, maar ze konden het zo goed met elkaar vinden dat ze meermaals per dag contact hadden via whatsapp. Niet fijn als je vrouw met iemand zit te appen tijdens het avondeten, ronduit irritant als je partner er 's avonds nog mee ligt te appen als je slapen gaat of als je 's morgens wakker wordt door iemand die een bericht stuurt en deze persoon nog voor jou een goedemorgen krijgt van je partner. We hebben het daar toen meermaals over gehad en zij meende dat ik overdreef en dat het gewoon vriendschappelijk was.

Misschien dat iemand zijn groot licht hierop eens kan schijnen:
Met mijn vrouw heb ik nog steeds wekelijks contact en dit verloopt vrij goed. Ik blijf gebakjes met haar meegeven, vraag haar input in zaken betreffende het huis en de tuin (alsof ze hier nog zou wonen), weet hoe de zaken op haar werk verlopen etc. Sinds kort begint ze ook foto's te sturen wanneer zij en stiefzoon een uitstap maken en heb de afgelopen maanden al enkele malen met stiefzoon online gegamed.
In het kort: contact verloopt al veel beter sedert ik de alcohol beter onder controle heb en meer en meer begin te schrappen.

Nu de vraag: het is ondertussen alweer maanden geleden dat ik iemand heb aangeraakt en dit mag je heel letterlijk nemen. Mijn laatste fysieke contact was een handdruk van een andere man bijna een maand geleden.
En eigenlijk ik mis het ontzettend om een lichaam te voelen.
In mijn omgeving woont een vrouw, doorsnee qua uiterlijk, al zolang vrijgezel als ik haar ken, geen kinderen, en ik sla altijd een praatje met haar als ik haar tegenkom. Is het vreemd of not done als ik stappen onderneem die ertoe kunnen leiden dat ik met haar in bed belandt (puur voor de seks, niet op zoek naar een nieuwe partner) of is dit begrijpelijk?

In mijn omgeving woont een vrouw, doorsnee qua uiterlijk, al zolang vrijgezel als ik haar ken, geen kinderen, en ik sla altijd een praatje met haar als ik haar tegenkom. Is het vreemd of not done als ik stappen onderneem die ertoe kunnen leiden dat ik met haar in bed belandt (puur voor de seks, niet op zoek naar een nieuwe partner) of is dit begrijpelijk?
Dit is exact waarom vrouwen hyper-alert zijn voor mannen: Achter elk vriendelijk praatje kunnen die "een kans tot seks" zien.

Begrijpelijk dat je huidhonger hebt: Ja
Buurvrouw proberen binnendoen: Nee. Ze zou zelf wel haar intenties duidelijk maken moest ze daar interessse in hebben.

Misschien dat iemand zijn groot licht hierop eens kan schijnen:
Met mijn vrouw heb ik nog steeds wekelijks contact en dit verloopt vrij goed. Ik blijf gebakjes met haar meegeven, vraag haar input in zaken betreffende het huis en de tuin (alsof ze hier nog zou wonen), weet hoe de zaken op haar werk verlopen etc. Sinds kort begint ze ook foto's te sturen wanneer zij en stiefzoon een uitstap maken en heb de afgelopen maanden al enkele malen met stiefzoon online gegamed.
In het kort: contact verloopt al veel beter sedert ik de alcohol beter onder controle heb en meer en meer begin te schrappen.

Nu de vraag: het is ondertussen alweer maanden geleden dat ik iemand heb aangeraakt en dit mag je heel letterlijk nemen. Mijn laatste fysieke contact was een handdruk van een andere man bijna een maand geleden.
En eigenlijk ik mis het ontzettend om een lichaam te voelen.
kunt ge zo iets niet bespreken met uw vrouw?

Ik denk niet dat het verkeerd is om uw nood aan fysiek contact aan te kaarten en zien hoe zij erop reageert.

Buurvrouw proberen binnendoen: Nee. Ze zou zelf wel haar intenties duidelijk maken moest ze daar interessse in hebben.
Dus enkel een vrouw mag stappen ondernemen die mogelijk leiden tot "méer", maar een man mag dat niet? :unsure:
Er is toch niets mis met te proberen, wat te "vissen" of er langs haar kant ook interesse is? (Subtiel uiteraard, dus geen "Zin om te poepen?" als je volgende keer op haar afstapt)

Maar is het tijdelijk apart gaan wonen terwijl jullie getrouwd zijn of is het gewoon einde relatie? Want, in dat eerste geval ken ik nu niet veel vrouwen die het zouden appreciëren dat je de buurvrouw in bed probeert te krijgen omdat je enkele maanden droog staat.

Fijn dat jullie al aan de praat zijn geraakt. Over het algemeen werkt het best om een gezamenlijke activiteit te zoeken en vandaar verdere interesse op te wekken. Iets laagdrempelig dat iedereen met de buurvrouw kan is fietsen. Zoek een leuk tourtje in de buurt met veel bebossing en natuur zodat jullie heerlijk kunnen genieten van een zacht briesje en gezonde lucht.

Een buurvrouw is ook nog altijd een risico, dat is zoals met een collega in bed kruipen. Als het dan slecht afloopt komt ge ze wel nog tegen, zo lang ge daar woont.

Dit is exact waarom vrouwen hyper-alert zijn voor mannen: Achter elk vriendelijk praatje kunnen die "een kans tot seks" zien.

Wat voor een wereldvreemde post is me dit.
Natuurlijk zit er achter elk contact tussen man en vrouw ergens de gedachte aan seks.
Zo zijn we gemaakt, zo werkt ons brein; al die cultuurrelativerende theorieën tot spijt.

kunt ge zo iets niet bespreken met uw vrouw?

Ik denk niet dat het verkeerd is om uw nood aan fysiek contact aan te kaarten en zien hoe zij erop reageert.
Daar ben ik dus over aan het twijfelen.
Zie mijn vrouw dolgraag, alleen heb ik een lossere seksuele moraal dan haar.
Mij zou het weinig storen mocht ze mij nu vertellen dat ze met iemand anders in bed is gedoken, maar bij haar ligt dat anders.

Dat is ook wel een negatieve kijk. Je moet niet aandringen of jezelf opdringen en als ze geen interesse heeft moet je dat respecteren. Maar het kan toch geen kwaad om, als zijn vrouw ermee akkoord gaat (!), het te proberen.

Hoe je dat subtiel doet zonder opdringerig of wanhopig over te komen weet ik niet. Ik prijs mezelf al gelukkig dat mijn vrouw zo zot is om op mij te vallen. :unsure:

Daar ben ik dus over aan het twijfelen.
Zie mijn vrouw dolgraag, alleen heb ik een lossere seksuele moraal dan haar.
Mij zou het weinig storen mocht ze mij nu vertellen dat ze met iemand anders in bed is gedoken, maar bij haar ligt dat anders.
Maar ge kunt misschien zo wel meer duidelijkheid krijgen over uw relatie.

Ziet zijn het zitten om terug naar elkaar toe te groeien of niet.

En je mag je noden wel uiten naar haar, dat wil nog niet zeggen dat je met een ander iets moet doen.

Maar ge kunt misschien zo wel meer duidelijkheid krijgen over uw relatie.

Ziet zijn het zitten om terug naar elkaar toe te groeien of niet.

En je mag je noden wel uiten naar haar, dat wil nog niet zeggen dat je met een ander iets moet doen.
Dit vind ik dus enorm lastig om in te schatten.
Ik zou niet liever willen dan mijn vrouw naar mij toe te trekken en eens lang te babbelen over hoe zij het nu verder ziet, maar telkens bots ik daarbij op een muur. Op mails reageert ze niet en als ze hier komt om de hond te brengen of te halen, blijft ze hoogstens een kwartiertje waarbij we vooral over praktische zaken en stiefzoon praten.
Daarnet is ze hier geweest om de hond op te halen. Heb met haar even gesproken over de hond, heb haar druiven meegegeven, laten proeven van de passieflora die vruchten draagt, nog een maaltijd voor stiefzoon bij haar gestopt en vervolgens was ze weer weg bijna alsof ze moest vluchten; dit alles in nog geen tien minuten.

Misschien is dit voor sommigen lastig te begrijpen maar ik zie mijn vrouw graag, zelfs al overweeg ik met een ander het bed in te duiken.

Mogelijk heeft ze schrik om er definitief een punt achter te zetten? Terughoudendheid brengt mij toch snel tot die gedachte.

Of gewoon toch zeker nog ruimte en tijd nodig. Tijd doet veel.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan