Time out

Dit vind ik dus enorm lastig om in te schatten.
Ik zou niet liever willen dan mijn vrouw naar mij toe te trekken en eens lang te babbelen over hoe zij het nu verder ziet, maar telkens bots ik daarbij op een muur. Op mails reageert ze niet en als ze hier komt om de hond te brengen of te halen, blijft ze hoogstens een kwartiertje waarbij we vooral over praktische zaken en stiefzoon praten.
Daarnet is ze hier geweest om de hond op te halen. Heb met haar even gesproken over de hond, heb haar druiven meegegeven, laten proeven van de passieflora die vruchten draagt, nog een maaltijd voor stiefzoon bij haar gestopt en vervolgens was ze weer weg bijna alsof ze moest vluchten; dit alles in nog geen tien minuten.

Misschien is dit voor sommigen lastig te begrijpen maar ik zie mijn vrouw graag, zelfs al overweeg ik met een ander het bed in te duiken.
ik denk dat je de sprong toch eens gaan moeten wagen om het gesprek daarover te laten gaan.

Nu zit je met een behoefte die niet ingevuld geraakt, maar mijn inziens ook geen zicht op welke termijn wel.

Anderzijds mag je, vind ik, ook wel zelf je grenzen aangeven bij haar en aangeven dat je nood hebt aan lichamelijk contact.

Maar ik ben dan weer iemand die nood heeft aan duidelijkheid.

Mogelijk heeft ze schrik om er definitief een punt achter te zetten? Terughoudendheid brengt mij toch snel tot die gedachte.

Of gewoon toch zeker nog ruimte en tijd nodig. Tijd doet veel.
Een ding dat ik constant tegen haar zeg is dat de deur hier altijd open staat. Zij weet dat er hier altijd een plekje zal zijn voor haar en stiefzoon. Heel persoonlijk denk ik dat ze wacht om te zien welke stappen ik onderneem ivm mijn verslaving. Kan het haar niet kwalijk nemen.

Wat voor een wereldvreemde post is me dit.
Natuurlijk zit er achter elk contact tussen man en vrouw ergens de gedachte aan seks.
Zo zijn we gemaakt, zo werkt ons brein; al die cultuurrelativerende theorieën tot spijt.
Citeer mezelf even omdat ik het opmerkelijk vind dat deze post drie keer de reactie kreeg van unsure.
Zijn we echt zo ver afgedwaald dat het kwalijk is om te zeggen dat de primaire relatie tussen mannen en vrouwen gebaseerd is op seks?
Dit gaat niet over feminisme, zelf ben ik absoluut voorstander van een gelijke behandeling, maar louter over onze natuur. Zijn we dan in een tijd aanbelandt waarin mensen hun gevoelens moeten ontkennen om in het plaatje te passen?

Wat voor een wereldvreemde post is me dit.
Natuurlijk zit er achter elk contact tussen man en vrouw ergens de gedachte aan seks.
Zo zijn we gemaakt, zo werkt ons brein; al die cultuurrelativerende theorieën tot spijt.
Citeer mezelf even omdat ik het opmerkelijk vind dat deze post drie keer de reactie kreeg van unsure.
Zijn we echt zo ver afgedwaald dat het kwalijk is om te zeggen dat de primaire relatie tussen mannen en vrouwen gebaseerd is op seks?
Dit gaat niet over feminisme, zelf ben ik absoluut voorstander van een gelijke behandeling, maar louter over onze natuur. Zijn we dan in een tijd aanbelandt waarin mensen hun gevoelens moeten ontkennen om in het plaatje te passen?
Je post is zelf wereldvreemd, want nee, niet ELK contact die ik met een vrouw heb is uit de gedachte van “ik wil seks”.

Vandaar de unsure reactie.

Ik kan best geloven dat er mannen zijn met een oerinstinct, dat niet verder ontwikkeld is (blijkbaar jijzelf geef je aan), die bij elke vrouw aan seks denken, maar niet alle mannen zijn dus zo.

Een ding dat ik constant tegen haar zeg is dat de deur hier altijd open staat. Zij weet dat er hier altijd een plekje zal zijn voor haar en stiefzoon. Heel persoonlijk denk ik dat ze wacht om te zien welke stappen ik onderneem ivm mijn verslaving. Kan het haar niet kwalijk nemen.
En, neem je stappen?

De primaire relatie tussen mij en de meeste vrouwen die ik ken is niet ontstaan door of gebaseerd op seks nee. Zou nogal gek zijn aangezien iets meer dan 50% van iedereen die ik tegenkom voor mijn werk, hobbies, sociale activiteiten, ... vrouwen zijn.

Vind jij dat je in een positie zit om anderen te verwijten wereldvreemd te zijn?

Dat is ook wel een negatieve kijk. Je moet niet aandringen of jezelf opdringen en als ze geen interesse heeft moet je dat respecteren. Maar het kan toch geen kwaad om, als zijn vrouw ermee akkoord gaat (!), het te proberen.

Hoe je dat subtiel doet zonder opdringerig of wanhopig over te komen weet ik niet. Ik prijs mezelf al gelukkig dat mijn vrouw zo zot is om op mij te vallen. :unsure:
Goh, ik had het vooral op het feit dat hij mij niet de persoon lijkt die kan inschatten of iemand gewoon vriendelijk is of meer wil. En dat de gemiddelde vrouw echt niet zit te wachten op alweer een vent die eigenlijk alleen maar vriendelijk is omdat hij seks wil.

Ge hebt helemaal gelijk, telkens als ik een vrouw zie moet ik mij bedwingen om ze niet neer te knuppelen zodat ik ze gemakkelijk kan vervoeren naar mijn grot.

Voor de rest ben ik wel voorstander van uw plan, het is alweer efkes geleden dat iemand op BG zijn buurvrouw heeft binnen gedaan

De primaire relatie tussen mij en de meeste vrouwen die ik ken is niet ontstaan door of gebaseerd op seks nee. Zou nogal gek zijn aangezien iets meer dan 50% van iedereen die ik tegenkom voor mijn werk, hobbies, sociale activiteiten, ... vrouwen zijn.

Vind jij dat je in een positie zit om anderen te verwijten wereldvreemd te zijn?
En zeg me eens eerlijk, hoeveel seconden duurde het na een eerste ontmoeting om te weten of je met haar seks zou willen hebben of niet? Ben je echt zo naïef dat je niet beseft hoezeer hormonen ons gedrag beïnvloeden?

Misschien zit ik net wel in de positie om anderen hierop te wijzen daar conformisme weinig invloed heeft op mij en ik dus mijn antwoorden niet moet aanpassen naar het sociaal verwachte (enorm fijn tegenwoordig gezien het aantal bans die je krijgt, zelfs als je het proper houd).

Ben je echt zo naïef dat je niet beseft hoezeer hormonen ons gedrag beïnvloeden?
Dat valt best wel mee hoor. Ik ken meer vrouwen dan mannen en ben echt niet bezig met "wil ik seks met u?" wanneer ik iemand voor het eerst ontmoet, of het moet tijdens een date zijn. Nu, ik ben ook geen achttienjarige vol hormonen die roepen "plant u voort!"

Dat valt best wel mee hoor. Ik ken meer vrouwen dan mannen en ben echt niet bezig met "wil ik seks met u?" wanneer ik iemand voor het eerst ontmoet, of het moet tijdens een date zijn. Nu, ik ben ook geen achttienjarige vol hormonen die roepen "plant u voort!"
Zelf al lang geen achttienjarige meer maar bij elke ontmoeting met een vrouw weet ik wel binnen enkele seconden of ik ermee in bed wel duiken. Het zal waarschijnlijk wel heel progressief klinken om te zeggen dat jij dit niet doet, maar het spreekt wel alle artikels tegen die ik al gelezen heb.

Zelf al lang geen achttienjarige meer maar bij elke ontmoeting met een vrouw weet ik wel binnen enkele seconden of ik ermee in bed wel duiken. Het zal waarschijnlijk wel heel progressief klinken om te zeggen dat jij dit niet doet, maar het spreekt wel alle artikels tegen die ik al gelezen heb.
Mijn brain zegt niet "neen, daarmee wil ik geen seks hebben" als ik een oudere vrouw zie. Daar denkt ge toch nie aan, zelfs niet onbewust?

Nu we moeten ook niet flauw doen. Elke gezonde man beeldt zich wel iets in als hem een schoon vrouw ziet.

Mijn brain zegt niet "neen, daarmee wil ik geen seks hebben" als ik een oudere vrouw zie. Daar denkt ge toch nie aan, zelfs niet onbewust?

Nu we moeten ook niet flauw doen. Elke gezonde man beeldt zich wel iets in als hem een schoon vrouw ziet.
Als ik een schone vrouw zie dan denk ik nog steeds niet meteen dat ik wel sex wil hebben met haar. Maar blijkbaar ben ik dus geen gezonde man…

Dat is ook wel een negatieve kijk. Je moet niet aandringen of jezelf opdringen en als ze geen interesse heeft moet je dat respecteren. Maar het kan toch geen kwaad om, als zijn vrouw ermee akkoord gaat (!), het te proberen.

Hoe je dat subtiel doet zonder opdringerig of wanhopig over te komen weet ik niet. Ik prijs mezelf al gelukkig dat mijn vrouw zo zot is om op mij te vallen. :unsure:
Het is niet zo moeilijk, als je wil weten of ze interesse heeft vraag je ze casual uit, in het gesprek zeg je bv dat je dit weekend eens naar museum x of y wilt gaan, eens naar cafe z wilt gaan want je bent daar nog nooit geweest, en dan vraag je of ze goesting heeft om mee te gaan, en voila. Je weeft dat in het gesprek en dat is heel natuurlijk. Bv ze heeft een kat, ah cool, er is hier een kattencafé, ik wil daar al lang eens naartoe, zin om mee te gaan? Zoiets. Als ze wel wil maar niet kan gaat ze misschien zelf een andere datum voorstellen, als ze dat ook niet doet weet je normaal wel genoeg en is het aan haar om eventueel iets voor te stellen (of niet en dan stopt het daar).

En zeg me eens eerlijk, hoeveel seconden duurde het na een eerste ontmoeting om te weten of je met haar seks zou willen hebben of niet? Ben je echt zo naïef dat je niet beseft hoezeer hormonen ons gedrag beïnvloeden?

Misschien zit ik net wel in de positie om anderen hierop te wijzen daar conformisme weinig invloed heeft op mij en ik dus mijn antwoorden niet moet aanpassen naar het sociaal verwachte (enorm fijn tegenwoordig gezien het aantal bans die je krijgt, zelfs als je het proper houd).
Ik denk dat het verschil tussen uw visie en de rest hem meer ligt op "ik wil seks" en niet "ik vind die knap", ik heb dat ook (en ik denk praktisch iedereen) dat je bij een ontmoeting met een vrouw inderdaad vrij snel weet of je die (heel) knap vindt of niet, maar de link met "ik wil er seks mee" is niet noodzakelijk de volgende stap, er zijn veel redenen waarom mannen geen seks willen met knappe vrouwen (ze willen hun relatie niet op het spel zetten, ze zijn onzeker, ze willen hun job niet riskeren...)

@Karton: bedankt, ik dacht even dat ik mijn verstand aan het verliezen was bij het zien van zoveel ontkenning.

On topic: geen stappen ondernomen maar gisteren gewoon naar Brussel afgezakt.

@Karton: bedankt, ik dacht even dat ik mijn verstand aan het verliezen was bij het zien van zoveel ontkenning.

On topic: geen stappen ondernomen maar gisteren gewoon naar Brussel afgezakt.
Er is echt wel een groot verschil tussen wat Karton hier zegt en wat jij zei. Jij was bezig dat je na enkele seconden meteen weet of je met iemand in bed wilt duiken of dat de primaire relatie tussen mannen en vrouwen om sex draait of dat er achter elke contact tussen een man en een vrouw sex gedachten zitten. En dan noem jij mensen die anders denken nog eens wereldvreemd. Dus nee Karton zegt helemaal niets dat ook maar enigszins in de buurt komt van wat jij allemaal hebt uitgekraamd

Nu spreek je over de eerste indruk en of iemand dan aantrekkelijk lijkt, dat is iets helemaal anders dan "de primaire relatie tussen mannen en vrouwen is gebaseerd op seks" wat je eerst poneerde.

Verder zijn mensen niet wereldvreemd (initieel) of naïef (nu) omdat ze niet akkoord gaan met jouw random uitspraken.
Dit is gewoon duur verpakte onzin hé. Als ik wijsheden wil horen zoals hoe mensen die dood zijn de echte gelukkigen zijn of elke relatie tussen mannen en vrouwen louter om te poepen is, terwijl men de misbegrepen intellectueel uithangt, moet ik gewoon de eerste zwart geklede puber die ik tegenkom aanspreken.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan