Tomorrowland

Ik ga mij nu in de cocktailbar parkeren in de mesa. De mensen van de wijnbar zijn wel top. Eerst een heel glas proeven voor je koopt.
Spijtig als je enkel een ticket voor vandaag had met zo'n regen.

Ik ga mij nu in de cocktailbar parkeren in de mesa. De mensen van de wijnbar zijn wel top. Eerst een heel glas proeven voor je koopt.
Spijtig als je enkel een ticket voor vandaag had met zo'n regen.
De verwachting is dat het volgend weekend nog een keer van dat is. Achja. Ook in het land van morgen valt regen. Er zijn nog zekerheden in het leven.

Het probleem met die gasten (DV&LM) is dat die gewoon geen 2 minuten hun mond houden. Want er moet ook altijd met het voorzetsel ”fuck” gesproken worden.🙄
”Sit the fuck down” en wat variaties daarop.
Heb ze nog maar 1 keer gezien en dat was op een privé-feestje maar daar was dat dus absoluut niet het geval

Jammer dat’k Anyma maar ff gecheckt heb gisteren. Zo druk om Freedom binnen te geraken.

Zelf 3u gespeeld gisteren aan het befaamde mobiele DJ standje langs de toiletten tussen wandelbrug en Atmosphere. Altijd dikke fun om te doen vind ik.

wel genoten van Garrix zen set op de Libary als afsluiter. Veel klassiekers horen passeren die niet geremixed zijn met de 100e hardstyle of techno drop zoals bijna elk nr op de mainstage tegenwoordig.

Begrijp mij niet verkeerd, Bastid past totaal niet op TL maar je kan als muziekliefhebber weinig gaan doen op TL vandaag de dag.
Quid pro quo; S-Bastid zit in het minderheidspercentage van eclectische mix dj's die zich NIET in een EDM omgeving staande kunnen houden, check de Reflections Of A DJ podcast voor de meerderheid. Maar een block party stage gehost door onze bastaard zou m.i. wel heel de dag vol staan op TML denk ik, en dan graag zonder haha sfeer van Discobaar A Moeder.

Je kan als muziekliefhebber daar toch heel de dag zigzaggen en de crowdpleasers ontwijken als je wil ?

really? dus 14 stages en geen hardstyle en trance meer?
:|

Er is nog wel Hardstyle en Trance, maar geen dedicated stages op alle dagen. De Freedom stage is vandaag bv Hardstyle, maar enkel vandaag. En de Youphoria stage is vandaag Trance, maar gisteren en eergisteren was het niet. Eergisteren was het dan weer wel Hardstyle op de Youphoria stage.
Zo dadelijk een anderhalf uurtje Angerfist :coolbrows:

Wat is eigenlijk het nut van dat overtal aan CO2-blazers? Ik herinner me dat dat vooral oorverdovend is en per direct de gehele sfeer uit het moment haalt?

Wat is eigenlijk het nut van dat overtal aan CO2-blazers? Ik herinner me dat dat vooral oorverdovend is en per direct de gehele sfeer uit het moment haalt?
Voegt voor mij toe aan de grootsheid van het gebeuren, ik vind het de max.

Zalige set van Lost Frequencies daarnet trouwens.

Huh? Ik heb redelijk wat filmpjes staan van gisteren en daarvan gaat er geen enkel op mijn socials komen. Dat is effectief om terug te kijken, om een stukje van het gevoel en ervaring te capteren, en om aan de dochter te tonen die te jong is om al mee te gaan maar thuis meegeniet.
Ja ok, maar dat zijn een paar sfeerbeelden die je neemt waarschijnlijk? Je staat toch geen volledige optredens te filmen, daar doelde ik vooral op.
Uiteindelijk verschijnen er van veel van die optredens vroeg of laat wel beelden online, met veel betere klank en beeld. En los van hoe goed beeld en klank ook zijn, de echte live ervaring kan je altijd moeilijk in een filmpje vastleggen, maar dat is een beetje een open deur intrappen natuurlijk.

Ja ok, maar dat zijn een paar sfeerbeelden die je neemt waarschijnlijk? Je staat toch geen volledige optredens te filmen, daar doelde ik vooral op.

Ah, nee, uiteraard niet. Snel even wat leuke momenten filmen, ik kan daar later ook gemakkelijker mee dat gevoel terug oproepen.

Maar ik hou me idd echt niet bezig met hele optredens filmen, lijkt me nefast voor de ervaring 🙂

De regen viel nog mee. Tussen 19u en 21u een ramp maar vanaf doen genoeg droge momenten.
Voor de vodka drinkers heb ik gezien dat ze meer inschonken. Ik heb op vrijdag bekers gezien waar 2mm vodka in stond. Dat is 8 euro extra voor 2mm. Crimineel.

Op Youphoria Ben Nicky meegepikt en in de Freedom Angerfist.

Martin Garrix als afsluiter ook in orde.

Voor de vodka drinkers heb ik gezien dat ze meer inschonken. Ik heb op vrijdag bekers gezien waar 2mm vodka in stond. Dat is 8 euro extra voor 2mm. Crimineel.
Ik herinner me van vorige jaren dat ze met automatische shotmachines een deftige hoeveelheid inschonken maar nu is het idd millimeterwerk geworden voor een aroma. De echte cocktail stands voor Tomorrowland mule of de Mesa cocktails hebben wat extra maar niet dat je er na een glaasje lichter van gaat voelen.

Je ziet wel op meer stands de shrinkflation toeslaan door bordjes te gebruiken in de vorm van wedges of meer te spreiden zodat je minder eten krijgt voor een verhoogde prijs maar je bord "gevuld" lijkt. In Amerika is het veel erger waar je 20 dollar betaalt voor een blik water en 30 voor 2 happen pizza.

Laatst bewerkt:
Ligt het aan mij of was het effectief weer drukker dan vorig jaar? Elk jaar heb ik het gevoel dat het weer drukker is dan het voorgaande jaar. Officieel worden er wel al enkele jaren 200.000 tickets verkocht per weekend.

2 grote stages minder (Q-dance en The Arch / Orangerie) zal natuurlijk ook niet helpen.

@Bugsy Ze gaan dat nooit officieel toegeven en de verkochte tickets verbloemen veel, maar ik heb ook die indruk. Het terrein is qua stages niet groter maar je ziet meer ruimte voor toiletten en stands. Aan de kant van Dreamville zijn nieuwe plekken ingepalmd met tafels, Core is uitgebreid richting heuvel (vroeger stonden er al mensen tussen de bomen maar nu is het officieel gebied). Freedom stage heeft ondertussen 2 bovenverdiepingen.

Met boekhoudkundige vergroting kan je de capaciteit verhogen, maar zeg nu zelf, niemand gaat 2 vierkante meter aan het toilet staan om te genieten van de muziek, je staat natuurlijk aan de stage dus uiteraard is het drummen.

Er zijn ook vele B2B tickets, VIP tickets, vrijkaarten voor de grotere en kleinere sponsors, een crew die uitgegroeid is tot 15.000 leden waar je vele gele bandjes op het terrein zag genieten (ik ga naïef uit dat het tijdens hun pauze is) en artiesten kunnen hun entourage van tientallen mensen natuurlijk ook niet vergeten. Als je dat allemaal optelt kom je op veel meer dan die 200.000 per weekend.

Je ziet wel op meer stands de shrinkflation toeslaan door bordjes te gebruiken in de vorm van wedges of meer te spreiden zodat je minder eten krijgt voor een verhoogde prijs maar je bord "gevuld" lijkt.

Vond het nog wel meevallen tbh. Ik heb 's middags een crispy chicken burger gegeten (lekker en genoeg, met echt wel deftige stukken kip) en in de vooravond een rijst/kip/curry en dat was best een stevig bordje (en lekker EN spicy :) ) voor aanvaardbare prijzen. Softdrinks, cola zero in blik, ook wel OK zo. Voor de rest drink ik nooit tot nauwelijks alcohol dus kan daar weinig over zeggen.

Ligt het aan mij of was het effectief weer drukker dan vorig jaar?

Ik had niet direct dat idee. Misschien was ik net op de juiste plaatsen altijd maar minder lang aangeschoven voor het eten, meer plaats op de stages en de uitstroom ging een pak vlotter.

@Bugsy Ze gaan dat nooit officieel toegeven en de verkochte tickets verbloemen veel, maar ik heb ook die indruk. Het terrein is qua stages niet groter maar je ziet meer ruimte voor toiletten en stands. Aan de kant van Dreamville zijn nieuwe plekken ingepalmd met tafels, Core is uitgebreid richting heuvel (vroeger stonden er al mensen tussen de bomen maar nu is het officieel gebied). Freedom stage heeft ondertussen 2 bovenverdiepingen.

Met boekhoudkundige vergroting kan je de capaciteit verhogen, maar zeg nu zelf, niemand gaat 2 vierkante meter aan het toilet staan om te genieten van de muziek, je staat natuurlijk aan de stage dus uiteraard is het drummen.

Er zijn ook vele B2B tickets, VIP tickets, vrijkaarten voor de grotere en kleinere sponsors, een crew die uitgegroeid is tot 15.000 leden waar je vele gele bandjes op het terrein zag genieten (ik ga naïef uit dat het tijdens hun pauze is) en artiesten kunnen hun entourage van tientallen mensen natuurlijk ook niet vergeten. Als je dat allemaal optelt kom je op veel meer dan die 200.000 per weekend.
Ik ben zelf 1 van die gele bandjes en dat is effectief tijdens de pauze. Er wordt wel redelijk hard toegekeken dat je effectief uw uren werkt. Natuurlijk zullen er tussen zitten die er hun voeten aan vegen, maar die zullen het jaar nadien niet moeten terug komen.

Maar daar heb je wel een punt. Met de crew en de aanhangsels van artiesten alleen al kan je een serieus festival organiseren.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan