Tomorrowland

Toch ook een applausje voor de crew daar hoor. Alles was, gezien de massa volk, heel net en proper, continue mensen op pad met vuilniszakken om het vuil op te rapen etc. Nergens problemen aan de drank en eten kiosken. (y)

Het is idd properder dan andere jaren, weinig zwerfvuil. Ze waren dan ook met honderden aan het rondlopen om elk blikje en cup op te rapen. Het heeft ook te maken met de Love Tomorrow Conference dat je ziet als logo en milieuvriendelijkheid promoot. Ook werd met minister Demir afgesproken om een hoog recyclagegehalte te halen in ruil voor het gebruik van eenmalige bekers. Vanaf 2024 moet je zoals in Dreamville hardere herbruikbare bekers gebruiken (en inleveren).

Ik ben zelf 1 van die gele bandjes en dat is effectief tijdens de pauze. Er wordt wel redelijk hard toegekeken dat je effectief uw uren werkt. Natuurlijk zullen er tussen zitten die er hun voeten aan vegen, maar die zullen het jaar nadien niet moeten terug komen.

Maar daar heb je wel een punt. Met de crew en de aanhangsels van artiesten alleen al kan je een serieus festival organiseren.
Is dat via vereniging? Wil dat ook wel eens een dag/weekend doen. Maar dan wel op het terrein en niet ergens op een verlaten parking of de camping

Is dat via vereniging? Wil dat ook wel eens een dag/weekend doen. Maar dan wel op het terrein en niet ergens op een verlaten parking of de camping
Is via een vereniging inderdaad. Even zoeken op google geeft al verschillende verenigingen waar je je kan inschrijven :wink:

Doet mij denken aan Average Rob zijn filmpje over dat hij dj wil worden. Eigenlijk lacht hij al die dj’s uit.
Welk filmpje is dat? Had zelf gezocht maar vind het niet direct (hij zendt ook te veel content uit om makkelijk te vinden).

50% komt al niet uit België dus eigenlijk met enkel Belgen krijgen ze de weide niet meer vol.

Ik had dit gemist, maar eh: hoe kom je hier eigenlijk bij?

Je weet toch dat het aantal tickets voor Belgen ook al fel wordt beperkt? Dat er maar 1 sale is exclusief voor Belgen, die keisnel uitverkocht is en waarbij velen achter het net vissen? En dat er vervolgens gigantisch veel belgen zijn die tijdens de worldwide sale(s) hun slag nog proberen slaan?

Het is puur de keuze van de organisatoren om 50/50 tickets aan te bieden in de Belgian sale en de worldwide sale he.

Ik had dit gemist, maar eh: hoe kom je hier eigenlijk bij?

Je weet toch dat het aantal tickets voor Belgen ook al fel wordt beperkt? Dat er maar 1 sale is exclusief voor Belgen, die keisnel uitverkocht is en waarbij velen achter het net vissen? En dat er vervolgens gigantisch veel belgen zijn die tijdens de worldwide sale(s) hun slag nog proberen slaan?

Het is puur de keuze van de organisatoren om 50/50 tickets aan te bieden in de Belgian sale en de worldwide sale he.
Dan is het toch juist het aantal tickets voor buitenlanders dat beperkt wordt? Aangezien Belgen als enigen aan beide sales kunnen deelnemen.

Dan is het toch juist het aantal tickets voor buitenlanders dat beperkt wordt? Aangezien Belgen als enigen aan beide sales kunnen deelnemen.

De beperking voor Belgen werkt in die zin dat Belgen gegarandeerd zijn van 50% van de tickets (of whatever het percentage is dat voor Belgen exclusief wordt gereserveerd) en er in de praktijk tijdens de worldwide sales nog 2-3% zullen bijkomen ofzo.

Het is niet alsof ze eerst alle beschikbare tickets in de Belgian presale proberen verkopen en de overschot dan doorgaat naar de worldwide.

Het is niet alsof ze eerst alle beschikbare tickets in de Belgian presale proberen verkopen en de overschot dan doorgaat naar de worldwide.
Dat systeem zou Belgen inderdaad nog meer bevoordelen. Maar in het huidige systeem worden Belgen wel degelijk al bevoordeeld, naar mijn weten werken andere festivals enkel met een worldwide sale (en is er geen behoefte aan een ander systeem, ik begrijp dat TML dit systeem hanteert omdat er anders amper Belgen op het festival zouden zijn).

Dat systeem zou Belgen inderdaad nog meer bevoordelen. Maar in het huidige systeem worden Belgen wel degelijk al bevoordeeld

Ik zeg niet dat Belgen niet bevoordeeld worden he. Ik zeg dat de verkopen "ook" voor Belgen worden beperkt, dat lijkt me te kloppen, want we kunnen als Belgen (realistisch gezien) net iets meer dan de helft vastkrijgen :)

Dat systeem zou Belgen inderdaad nog meer bevoordelen. Maar in het huidige systeem worden Belgen wel degelijk al bevoordeeld, naar mijn weten werken andere festivals enkel met een worldwide sale (en is er geen behoefte aan een ander systeem, ik begrijp dat TML dit systeem hanteert omdat er anders amper Belgen op het festival zouden zijn).

De insteek was dan ook dat er vanuit Belgie niet voldoende interesse was voor de tickets, wat helemaal niet klopt.

Ik zeg niet dat Belgen niet bevoordeeld worden he. Ik zeg dat de verkopen "ook" voor Belgen worden beperkt, dat lijkt me te kloppen, want we kunnen als Belgen (realistisch gezien) net iets meer dan de helft vastkrijgen :)
Oké, nu snap ik je punt :) De bewering van Horse 'dat ze hun weide niet volkrijgen met enkel Belgen' klopt dan inderdaad niet. Bovendien is het geen weide maar een park, meer bepaald een provinciaal domein :)

Als Belg is een ticket kopen idd nog altijd geluk hebben. Maar de grote hype van 2013 tot 2016 is voorbij waar mensen dagen op voorhand slapeloze nachten kregen en zelfs de Libelle lezeres bij de kapper over Tomorrowland begon. De vraag is nog altijd groter dan het aanbod van ongeveer 100.000 voor Belgen, dus je zit met onzekerheden. Deze winter duurden beide sales amper 20-40 minuten (ik neem aan met betere servercapaciteit), dus je verspilt er ook minder tijd mee als je achter het net vist.

Tomorrowland is een magisch festival dat gaat voor het premium gevoel, maar ondertussen kan je voor line-up en verbeterde festivalervaring ook terecht bij anderen die het succes hiervan hebben gezien en zelf proberen te imiteren. In 2022 waren er zelfs te veel. De grote DJ's spelen nu ook op heel veel festivals en hebben hun agenda opgevuld tot burnout niveau.

Je ziet het ook aan de aftermovie counts: die van 2012 haalde 181 miljoen views en dat daalde tot 14 miljoen in 2019. Die van 2022 haalt er ruim 5 miljoen. Naarmate de tijd vordert is er dus iets meer kans om toch ooit een ticket te scoren :)

Ik woon op 10 minuten van het festival en slaap dus thuis, maar desondanks moet ik al 5 jaar op rij een combiticket met camping kopen, omdat de standaard combi (zonder camping) direct sold out is, or so they say. Daar stel ik me toch ook vragen bij, wij gaan met een groep van 20 man en is nu echt al 5-6 jaar op rij dat we ALLEMAAL een duurder ticket moeten kopen waar we niks aan hebben. Daar foefelen ze volgens mij toch ook al wat mee, in de wetenschap dat een groot deel toch gewoon dat extra betaalt zonder camping nodig te hebben.

Het was volgens mij ook drukker, het toilet naast de Freedom stage was ook gehalveerd waardoor het daar wel iets té druk werd met momenten.
Er mogen altijd nog wat extra WC's bij, als ik bij Disco Dasco ging afsluiten moest ik toch echt wel de bosjes in of ik was een halfuur onderweg naar een toilet..

Is via een vereniging inderdaad. Even zoeken op google geeft al verschillende verenigingen waar je je kan inschrijven :wink:
Eens gekeken en je kan ook andere functies los van verenigingen
Mss eens bekijken of ik zo een wil doen, heb al wel wat ervaring in andere sectoren :p

Ik ben zelf 1 van die gele bandjes en dat is effectief tijdens de pauze. Er wordt wel redelijk hard toegekeken dat je effectief uw uren werkt. Natuurlijk zullen er tussen zitten die er hun voeten aan vegen, maar die zullen het jaar nadien niet moeten terug komen.

Maar daar heb je wel een punt. Met de crew en de aanhangsels van artiesten alleen al kan je een serieus festival organiseren.
Ik heb met iemand staan praten die zei dat ze daar met een systeem werken van 2 uur werken en 2 uur pauze. Klopt dit?

Kun je daar misbruik van maken? Bv om 20u zeg je FOERT time 2 party (je bent op dat moment toch al gratis binnen dus ja)

Kun je daar misbruik van maken? Bv om 20u zeg je FOERT time 2 party (je bent op dat moment toch al gratis binnen dus ja)

Tuurlijk kun je dat. Je moet dan gewoon niet verwachten dat je nog ooit een gratis voet op dat festivalterrein gezet krijgt, want je komt op een zwarte lijst te staan.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan