Tomorrowland

Over een half uurke DeadMau5 op Freedom Stage se, ben benieuwd. Was vroeger (15+ jaar geleden) fan, maar wegens evoluerende smaak eigenlijk helemaal uit het oog/oor verloren.

Ik zag dat ene Luna & Lenthe ook op dit feest mochten draaien? Wtf zelfs? Dat is toch ook enkel omdat het 2 grieten zijn die toevallig ook niet lelijk zijn... Hier op Dreambeats in Kortemark mochten die ook een uurtje muziek afspelen en dat trok echt op niets. Constant verkeerde mixes, overgangen die totaal niet goed waren, wat een fiasco was dat.
Openen voor Dixon daar was het blijkbaar niet helemaal slecht

Kortemark doet mij eerder denken de tijd van het Meeuwen festival ( Handzame ) toen het te groot werdt in Handzame naar Edewalle verhuist .

Waren wel een paar goeie momenten op de main maar ik vind de sfeer tijdens de dag daar minder.
Imo werkt dat enkel goed 's nachts.

1 van de betere mixen voor mij. Alok, alhoewel ik er geen fan van ben. En zeker niet die "lichtjes in de lucht shit".
M83 / Temper Trap
(opbouw)
(vervolg met beter zicht op de effecten)

Wie aan de mainstage staat, kan geen muziekliefhebber zijn? Muzieksnobisme, ik ga het echt nooit begrijpen.
Op kleinere stages heb je MEER mensen die puur voor de muziek komen en de show minder interessant voor is. Op de main heb je er meer die voor de show komen, en als je die muziek leuk vind is dat jouw ding.

Ik hou niet van die fake dj's met kwasie geen technische skill en hun ghost produced platen, maar wel doen alsof ze dé DJ zijn. Dat zorgt voor wrevel bij producers en dj's die echt hun best doen of al veel langer in het vak zitten en hebben moeten knokken. Die worden dan evengoed door sommig mainstream EDM publiek als jaloers of niet meer relevant beschreven bij de minste kritiek.
Op dat ghost producen en die fake press play sets mag er van mij blijven kritiek komen. Maar dat zal die zaak niet snel veranderen, money money money is van tel.

Even wat nummers. Average Rob vroeg in 2024 14 000€ voor een dj set, zijn easyest money zegt hij zelf... Heeft dan een mc nodig om publiek op te zwepen of een partner om op stop play te drukken :S
Een trend in DJ land: BV, babe, dikke vrienden van ... gaan plots dj'en en vragen dan nog geen klein beetje geld zonder echte DJ skills of zonder top platen te producen.
Tiesto vroeg ooit 250 000$ per set! Ik vraag me af of bijvoorbeeld een U2 dat wel krijgt per show. Groot geld en de show draaiende houden dus, daar draait het hem om.

Maar dat staat los van, ik vind die nummers of sets pure crap of goed.

Laatst bewerkt:
Er zijn rockbands die 1 en zelfs 2 miljoen euro vragen voor een optreden op Werchter, il faut le faire :D

Er zijn rockbands die 1 en zelfs 2 miljoen euro vragen voor een optreden op Werchter, il faut le faire :D
Tjah als je bvb 10 albums uitbracht, zoveel keer in de top 3 of 10 stond, nummer 1 hits had ... nog eens goed bent live. Op een live muziekinstrument staat geen 'speel een hit' button. Als een dj producer dat doet is het ook verdient om dan door te vragen. Daft Punk live en Faithless live bvb , dat is/was nog echt live.
Veel dj's vinden zich dan ook de nieuwe rock sterren. Dan verwacht ik meer dan press play en wat roepen in een mic.

U2 zal wel dus een pak meer dan 250k zijn vandaag. Denk ook eerder 1 miljoen ofzo.

Laatst bewerkt:
"Metallica's fee per show varies, but it generally falls between $1,500,000 and $2,175,000 according to Seattle Entertainment Group"

"Live Nation: U2 earns $4 million per show from Live Nation for their performances.

Nooit begrepen, die ergernis over bepaalde bedragen. Gotye kreeg €90000 per gig op het hoogtepunt van zijn hit. Moet ik daar warm of koud over worden ? Als er hersenloze influencers selfies maken aan de main en op de zijpodia behoudt men de integriteit dan is het nog niet goed genoeg ?

Afijn 'het faken' en 14k per uur krijgen versus een band die er al 40 jaar staat ... toch even iets anders. En Gotye is een 1 hit wonder, niet U2 bvb.
Gaat me niet om fees maar om het faken en dan belachelijk veel geld vragen, in de rock wereld gaat dat niet.

En zei ik ergernis? Het zijn feiten, @Bloody Gore dacht dat het misschien allemaal niet zo veel was.

Internationale DJ's zien die rockster fees en willen natuurlijk ook zo veel mogelijk. DJ fees vergelijk je dan ook best met andere DJ fees.
En een nr 1 dance hit of album in de VS of wereldwijd kan ook wel al eens heel veel opbrengen (miljoenen). Als m'n die album of tracks zelf produced , verdient zeker (ik vind van wel dan)?

Laatst bewerkt:
Nooit begrepen, die ergernis over bepaalde bedragen. Gotye kreeg €90000 per gig op het hoogtepunt van zijn hit. Moet ik daar warm of koud over worden ? Als er hersenloze influencers selfies maken aan de main en op de zijpodia behoudt men de integriteit dan is het nog niet goed genoeg ?
Mensen zeggen het toch juist? Geen zin in main en bijhorend toneel en circus, andere podia en zaken genoeg en dat is goed voor iedereen, main of niet. Ieder zijn meug.

Laatst bewerkt:
Uiteindelijk gaat het er toch over hoeveel volk dat die persoon kan entertainen. En als dat nu met hersenloze muziek is. 🤷‍♂️ Alleja. Zo is het toch in elke sector. Naar het vrouwenvoetbal kijkt ook een pak minder volk dan het mannenvoetbal en dat verdient ook pakken beter.

Uiteindelijk gaat het er toch over hoeveel volk dat die persoon kan entertainen. En als dat nu met hersenloze muziek is. 🤷‍♂️ Alleja. Zo is het toch in elke sector. Naar het vrouwenvoetbal kijkt ook een pak minder volk dan het mannenvoetbal en dat verdient ook pakken beter.
Rock and roll verdient dus ook pakken beter dan dj'en op TML. U2 speelt tot voor 60k mensen in een concert. Ik vond cijfers van live nation: 125 miljoen euro voor 5 jaar tour contract pre 2020. Ik neem hier nu U2 omdat die ook een indrukwekkende show mee hebben.
Queen indertijd, Bruce Springsteen. Stadionrock voor 20 tot soms 100k mensen.
Maar daar staan geen bands die vriendje zijn van en playbakken hé, zelfs niet in het voorprogramma :p

Dat is de catch 22 van de main in TML. Veel grote namen zijn net diegene die gaan pre recorded sets spelen. Nu ja, ze lokken dan ook 20k mensen naar hun sets ipv 20 200 of 2000. Dus zijn ze top of the bill met bijhorende fees. Het is wat het is. En de nr 1 taak van dj's is mensen doen dansen/ een feestje bouwen. Live half live of niet, speelt geen rol op de TML main als het maar feest is voor zoveel mogelijk mensen, kan ik niets op aanmerken dat nu eenmaal de grote massa daar voor gaat.

Laatst bewerkt:
Bono alleen al is anno 2025 700 miljoen $ waart.
Calvin Harris 300 miljoen. (top earner van dj's). Niet slecht voor aan knopkes te draaien, maar uw producties spelen ook ferm mee. Deze wegen het meest door als je grote wereld hits scoort met veel radio en tv air time etc. Je kan veel draaien aan dik geld of je kan af en toe draaien en de jackpot winnen met een paar nr 1 hits.

Wereldhits scoren is nog altijd de beste weg naar fame (en money).

Laatst bewerkt:
Veel BV'ers en BN'ers proberen hun roem te vermarkten. Tot de royals zelf.

Nederlandse prins Floris voortaan te boeken als dj​

prins Emmanuel is dj Vyntrix​

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan