Too Good To Go

Joeri

Redacteur
Crowdfunder FE
Platinum Trophy
De laatste weken ben ik in mijn Too Good To Go-moment.
Het ene pakket is uiteraard het andere niet. Zo maar 2 keer hier in de plaatselijke Proxy Delhaize een pakket gehaald, maar daar ga ik niet meer.

Nu vooral bakker (6.99 euro en is altijd ferm de moeite) en een plaatselijk winkeltje dat zowat vanalles doet (3.99 euro en nog veel meer de moeite).
Heb nu wel geen foto's.

Wie doet dit nog?

Groot Too Good To Go-fanaat hier! Al is het nu de laatste weken wat minder. Voornamelijk bij de bakkers is het wel de moeite vind ik. Voor €3 à €4 een monsterload aan pistolets, sandwiches, brood, gebak, ... De supermarkten ben ik minder fan van. Vaak van die opwarmmaaltijden. Al bij al zeker fan hier!

mja soms ok, maar toch wat op afgehaakt.

hier in een buffet restaurant was dat ook, 5 euro per potje
en dan kon je na hun openingsuren, je potje vullen met de dingen die je graag at.

al een tijd geleden vullen zij zelf je potje, en als die dan voor de helft is gevuld met aardappelen en rijst, is het de moeite niet vind ik :)

Eerste keer naar deze winkel geweest. Waarde 19.20 euro. 4.99 euro betaald.
Tiramisu vervalt wel overmorgen, maar dat geraakt wel op :unsure:

IMG_20220518_155649.jpg

Hier ook een grote fan van. Dat gebeurt toch zeker 2-wekelijks dat ik eens wat ga halen. Ik probeer me wel wat op de ratings te baseren en zelf ook eens iets uit te proberen. Soms valt dat goed mee, soms slaagt het dik tegen. Die 12 platbroden, 5 pistolets en 3 bagels van de Turkse bakker hebben we dan ook voor 70 procent kunnen weggooien :(

Hier ook een grote fan van. Dat gebeurt toch zeker 2-wekelijks dat ik eens wat ga halen. Ik probeer me wel wat op de ratings te baseren en zelf ook eens iets uit te proberen. Soms valt dat goed mee, soms slaagt het dik tegen. Die 12 platbroden, 5 pistolets en 3 bagels van de Turkse bakker hebben we dan ook voor 70 procent kunnen weggooien :(
Geen plek in de vriezer? :-(

Fantastisch project. Alleen zouden ze het beter gratis aan de armen geven ipv voor €4 aan mensen die het eigenlijk niet nodig hebben. Just my 2 cents.

Ik ga er soms ook bloemen mee halen, is ook altijd de moeite.

De bakker en de Carrefour bij ons is altijd in orde.
Er is ook een goede viswinkel hier maar die is altijd supersnel uitverkocht.

Bij ons kan je al een beetje gokken wat er in het Carrefour pakket gaat zitten als je voormiddag al eens gaat kijken. De voedingswaren met de stickers op met korting omdat de houdbaarheid gaat verstrijken die nemen ze dan.

Toen ik nog in Belgie woonde hadden we vlakbij een Tartes Francoise, die quasi elke dag 10 taarten en 10 quiches verkocht. Was altijd zeer snel uitverkocht, maar de keren dat ik heb kunnen kopen altijd enorm tevreden van geweest. Soms wel het gevoel dat ze effectief een deel maakten om te verkopen via TGTG, vaak hetzelfde aanbod van taarten of quiches dus je zou denken dat ze er dan gewoon wat minder maken in de toekomst...

Supermarkten weinig goeie ervaringen mee, vaak een te divers aanbod met dan zeer beperkte houdbaarheidsdatum.

Fantastisch project. Alleen zouden ze het beter gratis aan de armen geven ipv voor €4 aan mensen die het eigenlijk niet nodig hebben. Just my 2 cents.
Probleem is dat ze geen "vervallen" voeding mogen wegschenken. Door ze nog weg te doen voor de vervaldatum om is, maar pas aan het einde van de dag zodat ze zeker zijn dat ze geen potentiële winst mislopen, is het wettelijk nog ok.
Maar organisaties die echt zorgen dat het bij armen geraken, kunnen dat logistiek niet regelen.

Laat de armen dan zelf erom komen? Dat werkt ook niet, dat is stigmatiserend want dan weet iedereen dat dat een arme drommel is. Door het te doen zoals het is, is het voor iedereen een winwin.

Ik ga normaal wekelijks in de lokale proxy delhaize. Krijg daar altijd wel redelijk wat. Vroeger was het precies wel gevarieerder.

Bioplanet ga ik ook soms, als ik op voorhand weet dat ik in de buurt moet zijn.

Steek dat in de diepvries en ontdooi dat 2 dagen later dan is dat toch niet slecht zou ik denken?

Nee dat klopt idd, maar het zou niet de eerste keer zijn als ge iets koopt dat dag of dag erna vervalt dat al niet meer fris ruikt.

3.99 euro. Lokaal buurtwinkeltje in Bassevelde.

8 koffiekoeken, 1 groot brood en 2 kleine broden.

IMG_20220608_124420.jpg

Terug
Bovenaan