Update: lijkt erop dat het eindelijk opgelost is, dankzij dingetjes die je over de brilpoten kunt schuiven (hoe noem je die?) zodat hij stabieler staat, en ze zijn ook weer goed gezet. Maar ik moest hier wel zélf over beginnen wilden ze NB zelfs nog maar aangeven dat die te daar te krijgen zijn (en gratis, uiteraard).
Nu ja, ze zijn mij toch kwijt.
TL;DR: in Hans Anders gewone en nieuwe zonnebril gekocht beiden op sterkte, zonnebril zit goed, maar met gewone niks dan miserie, 6 keer teruggegaan om te laten aanpassen, bleef niet goed, uiteindelijk toch nieuwe montuur gekozen, vanmorgen gaan afhalen, die zit wel beter maar ook weer nog niet goed genoeg + ook nog extra last met onbekwaam en betweterig winkelpersoneel. Iemand een tip om hem (liefst gratis) ergens anders te laten aanpassen waar ze wél bekwaam genoeg zijn? (Regio kust.)
Toevallig dat dit topic gisteren is geopend, want sinds ik een tijdje geleden nieuwe brillen heb gekocht is het nog niks anders dan miserie geweest, en het is nog altijd niet gedaan.
Het gaat hier over Hans Anders.
Ik ga daar al jaren en heb daar nog nooit klachten over gehad, tot de laatste keer. Ze zijn mij dan ook kwijt als klant.
Ik koos een nieuwe bril en kreeg er een tweede gratis bij. Dat werden dan een gewone bril en zonnebril, beiden op sterkte, beiden kunststofmonturen.
Zonnebril zat al snel goed na wat aanpassingen + pleisters aan de neusvleugels.
Oh ja, over die pleisters was het blijkbaar nodig om eerst moeilijk te doen.
("We doen dit pas bij 30 °C", "Het is zonde om direct een nieuwe bril te beplakken", "Dat helpt toch niet lang",...)
Eerste keer dat dit gebeurde, al hangt het blijkbaar van de verkoper af. Ik heb een paar keer moeten argumenteren eer ze het uiteindelijk wilden doen. Dit is trouwens bij 2 verschillende verkopers gebeurd.
Maar dan de gewone bril... (Ik ga alvast een deel uitleg besparen. Het gaat er vooral om dat ik hem verschillende keren moest laten aanpassen.)
Nu, elke keer had ik mijn vorige bril en nieuwe zonnebril mee, en verzocht ik de verkoper om de standen van de brilpoten te vergelijken met die van de brilpoten van mijn nieuwe bril, omdat die wél goed staan.
Elke keer werd hier echter niet op ingegaan of werd dit afgescheept, of moest ik aandringen. "Omdat het een andere montuur is", o.i.d.
Ah ja, dus mijn oren staan ineens ook anders als ik van bril verander of wat?!
Bon, na nog een stuk of 4 keer teruggaan om hem te laten aanpassen moest ik dan toch concluderen dat het blijkbaar een verkeerd montuur was voor mij wegens te breed en te zwaar. Heel jammer, maar niks aan te doen.
Ik kon gratis een nieuwe montuur kiezen binnen de 2 weken, wat ik dan ook gedaan heb.
Het werd uiteraard een smallere en kleinere montuur die een pak beter leek te zitten.
(Opmerking: wat ze uiteraard niet op voorhand zeggen is dat je in dat geval véél minder keuze hebt, omdat de vorm van de glazen dezelfde moet zijn als je nieuwe montuur!)
Natuurlijk had ik gedacht dat het probleem
eindelijk van de baan zou zijn.
... Helaas.
Deze morgen de bril gaan afhalen, die uiteraard nog moest worden aangepast. De plakkers kreeg ik wél meteen dit keer. Ik dacht dat hij goed zou staan en ging naar huis, maar helaas, bij dieper buigen (om bv. mijn veters te knopen) zakte hij alweer te veel van mijn neus.
Thuisgekomen vergeleek mijn vriend de brilpoten van beide brillen aan mijn oren (hij is geen opticien en zelfs hij doet dat gewoon!) en wat bleek?
Brilpoten zijn totáál niet goed afgesteld en bovendien zorgen ze ook nog voor irritatie, dus de miserie is
nog niet gedaan.
Ik zit hier nu gewoon te typen met mijn zonnebril op en forum op lightmodus om tenminste toch al te kunnen wennen aan de correctie.
Als ze nu gewoon direct hadden gedaan wat ik had gevraagd was het misschien eindelijk opgelost en stond die bril eindelijk goed. (Zucht.)
Intussen is de moed mij dan ook echt in de schoenen gezakt om voor de 1000ste keer terug te gaan naar HA met hun betweterige en onwetende manier van werken.
Ondanks hun "goedkoop"-reputatie heb ik (dankzij mijn slechte ogen) bovendien nog altijd meer dan €400 mogen neerleggen voor
één bril, en dan nog voor één met huismerkmontuur.
Ben ik de enige met klachten over Hans Anders?
Zou ik mijn bril nog gratis kunnen laten aanpassen bij een andere opticien?
Ik woon in West-Vlaanderen, regio kust.