Toprestaurants

Binnenkort weekendje in de Westhoek, in Poperinge.
Als ik googel lijken dat allemaal hetzelfde soort brasserieën waar je allemaal ongeveer hetzelfde kan eten. Waardoor ik het ook niet meer weet.

Iemand aanraders daar in en rond? Met kinderen, dus het moet niks te sjiek zijn.

En nog een tip in Antwerpen: Nemo Sushi & Seafood.
Intiem en klein zaakje op 't Zuid, maar ja ik meen het: de beste sushi die ik ooit al at (en heb er wel al wat gegeten her en der). Ook de gewone gerechten onwaarschijnlijk lekker. De man kookt alleen en de vrouw doet de hele zaak en ze waarschuwen dat het dus allemaal wat traag is maar wauw dit was het helemaal waard.

Intiem en klein zaakje op 't Zuid, maar ja ik meen het: de beste sushi die ik ooit al at (en heb er wel al wat gegeten her en der). Ook de gewone gerechten onwaarschijnlijk lekker. De man kookt alleen en de vrouw doet de hele zaak en ze waarschuwen dat het dus allemaal wat traag is maar wauw dit was het helemaal waard.

Kan je vergelijken met Muromaki op de Vlaamse Kaai?

Ga de tip alvast onthouden. Mijn vriendin verkondigt al maanden dat van zodra onze tweede dochter geboren is ze zo snel mogelijk sushi wil eten.

Kan je vergelijken met Muromaki op de Vlaamse Kaai?

Ga de tip alvast onthouden. Mijn vriendin verkondigt al maanden dat van zodra onze tweede dochter geboren is ze zo snel mogelijk sushi wil eten.

Nog niet geweest (ben zelf niet van Antwerpen), maar lijkt afgaand op wat ik zo lees iets in die stijl. Enig verschil lijkt me is dat je bij Nemo ook gewone visgerechten kan eten. De meeste mensen - dat vertellen ze ook - nemen eerst een paar hapjes (die dim sums, man man dat was lekker), dan een rolletje of 2 en dan een hoofdschotel (vis). Ook de niet-sushi was ook heel erg goed.

Ook al zeer veel goeds over gehoord.

Paar collega’s wonen in de buurt en gaan daar regelmatig eten, effectief beste sushi dat ze ooit hebben gegeten.

Die eigenaar, Nemo dus, enorm vriendelijk en komt dus ook dikwijls de gerechtjes aan tafel brengen met de nodige uitleg.

Binnenkort weekendje in de Westhoek, in Poperinge.
Als ik googel lijken dat allemaal hetzelfde soort brasserieën waar je allemaal ongeveer hetzelfde kan eten. Waardoor ik het ook niet meer weet.

Iemand aanraders daar in en rond? Met kinderen, dus het moet niks te sjiek zijn.
meeste dezelfde idd. Uitzondering is dan mss Pegasus restaurant, maar das $$$. wel zeer goed.
Met kinderen raad ik dan 'The old Fiddler' aan. Of iets buiten poperinge, 'In de vrede'. dat is dan alweer West-vleteren. 10minuutjes rijden van poperinge.

Gisterenavond bij Gillis in Gent gaan eten, mooie locatie, beetje druk wel (tafels vrij dicht bij elkaar) maar qua vleesbeleving, voor mij tot nu op nr1. nu, niet dat ik veel ervaring heb :D maar oa die Belgische Wagyu, lekker mals, dat vet kun je gewoon ook mee opeten met het vlees, wat het meer smaak geeft.

Laatst bewerkt:
Gisterenavond bij Gillis in Gent gaan eten, mooie locatie, beetje druk wel (tafels vrij dicht bij elkaar) maar qua vleesbeleving, voor mij tot nu op nr1. nu, niet dat ik veel ervaring heb :D maar oa die Belgische Wagyu, lekker mals, dat vet kun je gewoon ook mee opeten met het vlees, wat het meer smaak geeft.

Kan ik beamen, Gillis heeft fantastische stukjes vlees in het gamma - ook de wijn -"kaart" heeft wat te bieden. Enige minpuntje vond ik persoonlijk de hoeveelheid - dat mocht wat meer zijn.

Daar in de buurt is Argenvino ook de moeite - en iets minder prijzig.

De volgende op onze lijst:
The Table in Boortmeerbeek in september
Moscou (by Danny Horseele) eind oktober

2 maand geleden gaan eten in De ceder

T was top!
Kleine gerechtjes maar voldoende.
Was ook de eerste keer dat ik de bob formule nam. Een half glas wijn bij elk gerecht, k denk dat moest ik politie controle gehad hebben, dat ik toch positief zou geblazen hebben

Kort geleden, gaan eten in Wilford T in Temse.

Gauil Millau 14.5/20

T kader is vrij kill, betonnen vloer, witte muren met kunstwerken (Restaurant Wilford T en kunstplatform Wilford X gaan hand in hand samen waardoor het motto 'Tafelen tussen Kunst' volledig tot zijn recht komt.)

Een open keuken waar je 2 personen ziet werken (k denk dat je enkel het deel van de keuken kon zien die diende voor het desseren van de borden). Muziek vond ik wat storend (techno style, répétitive beats). Het kader is eveneens persoonlijk, te kaal, te weinig bekleed.

Het eten was lekker en fijn, al viel het dessert wat tegen.

7/10

Ik had eerder geschreven over de ceder. Die had 14/20 maar vond ik toch beter op meerdere vlakken, eten, kader en de bediening vond ik toch beter. Hier gaf ik 9/10. En we waren meer geld kwijt in de Wilford dan in de ceder. (Ongeveer 50 euro pp)

Ik vond het niet echt kunnen dat er in een 14.5/20 gault millau, t personeel met tatoo's bedient. (Maar dit is persoo lijken smaak).

Het hoort hier niet echt thuis maar ik weet niet goed waar anders posten. Kent er iemand een leuke brasserie met speeltuin in het midden tussen Antwerpen en Hasselt, dichtbij de autosnelweg?

Mijn vriendin is va Limburg maar wij wonen nu in Brasschaat dus handig als ze met de vriendinnen afspreekt met kinderen erbij dat dat ergens in het midden kan.

Kort geleden, gaan eten in Wilford T in Temse.

Gauil Millau 14.5/20

T kader is vrij kill, betonnen vloer, witte muren met kunstwerken (Restaurant Wilford T en kunstplatform Wilford X gaan hand in hand samen waardoor het motto 'Tafelen tussen Kunst' volledig tot zijn recht komt.)

Een open keuken waar je 2 personen ziet werken (k denk dat je enkel het deel van de keuken kon zien die diende voor het desseren van de borden). Muziek vond ik wat storend (techno style, répétitive beats). Het kader is eveneens persoonlijk, te kaal, te weinig bekleed.

Het eten was lekker en fijn, al viel het dessert wat tegen.

7/10

Ik had eerder geschreven over de ceder. Die had 14/20 maar vond ik toch beter op meerdere vlakken, eten, kader en de bediening vond ik toch beter. Hier gaf ik 9/10. En we waren meer geld kwijt in de Wilford dan in de ceder. (Ongeveer 50 euro pp)

Ik vond het niet echt kunnen dat er in een 14.5/20 gault millau, t personeel met tatoo's bedient. (Maar dit is persoo lijken smaak).
Ik wil niet afwijken van het topic maar waarom vind je het een probleem dat het personeel bedient met tattoos? Bedoel je op de armen of eerder nek/gezicht?

Terug
Bovenaan