Tour de France 2026

Ja, Cian was echt triestig, hoe je als prof nu kunt krampen hebben op een tijdritje van 20km snap ik toch niet goed.
Krampen betekent meestal dat je te weinig drinkt of te weinig elektrolyten binnen krijgt, of leeg bent.
Slechte positie

Bijna 2 minuten aan de broek al voor Cian na 20km koers 😆

Vandaag zegt weinig over klimcapaciteiten, maar ik vond Remco er echt goed uitzien, bleef ook gaan tot aan de meet in tegenstelling bv. Vingegaard. Blijft amper nipt Remco voor en heeft amper 600 meter echt zelf gereden.

Nu doe je Vingegaard wel tekort.
Maar Visma heeft gewoon een betere ploeg voor dit werk en vooral voor het eerste stuk. Ook is hij enige kopman en is er geen discussie, iedereen gaat tot de limiet voor hem.

Remco heeft zelf moeten werken op bepaalde delen en heeft niks aan Lipowitz gehad deze TTT. Zijn ploeg is ook meer om de Tour te winnen, en niet om een TTT te winnen.
Is ook gewoon geen makkelijke discipline dus dit resultaat lijkt me gewoon ergens normaal.

Vandaag kunnen de kaarten al volledig anders geschud zijn. Maar vraag is natuurlijk of de GC-mannen nu al echt willen koersen. Kan me niet voorstellen dat Vingegaard straks nog de gele trui heeft.

In een ploegentijdrit kan je de motor opblazen, ook op 20km, ook profs. Maar Cian lijkt niet echt goed te zitten.

Er is echter nog maar 0,59% van de totale afstand 2026 gereden.

Nochtans lijkt de top10 al een beetje op een eindklassement. Er zullen er wel nog een paar uitzakken.

Toch een raar beestje deze tijdrit: enerzijds stelt ze niets voor qua afstand, anderzijds zijn de krijtlijnen al getrokken. Niet zo een best idee van de organisatie om hier mee te beginnen? Een grote motor blijft een grote motor, ook op maar 20km. De kleine en de slecht afgestelde motoren weten na 20km Toer2026 al hoe laat het is.

Laatst bewerkt:
Nu doe je Vingegaard wel tekort.
Wat tekort doen?

Goed voor hem dat Visma het laken naar zich kon toetrekken, maar kerel heeft werkelijk geen trap moeten geven buiten de laatste 600 meter? In tegenstelling tot Ganna, Remco, .. zo indrukwekkend was dat dan toch niet van de Deen? :s

Zit hier net na de klimtijd van Seixas te kijken, kerel heeft toch ook de volledige duo-klim op kop getrokken.

Mooi om ook Bernal nog eens op podium te zien na al die tijd, deed hem zichtbaar deugd :love: Ne normale mens loopt wrs levenslang kreupel na zo’n ongeval.

Cian wel niet de enige die door de mand viel. Denk dat het plan van Ineos toch wel was om kopman Vauquelin de laatste streep te laten trekken, O'Connor normaal toch ook niet bij de eerste om te lossen ... de omstandigheden waren toch wel speciaal misschien.

Cian wel niet de enige die door de mand viel. Denk dat het plan van Ineos toch wel was om kopman Vauquelin de laatste streep te laten trekken, O'Connor normaal toch ook niet bij de eerste om te lossen ... de omstandigheden waren toch wel speciaal misschien.

Vauquelin reed lek. O'Conner al de Giro in de benen geen idee of die hier met veel ambitie aan de start is.

Plapp zou de vooruitgeschoven man zijn voor verre top10 notering maar dat is ook geen geweldige start.
O'Connor lijkt mij hier gewoon te zijn omdat het hun grootste en duurste naam is en wie weet kan die eens een rit meepikken.

Bijna 2 minuten aan de broek al voor Cian na 20km koers 😆

critique.png

Dag 2, LEZGO ! :coolbrows:

Van Gramberen: iemand van een andere ploeg was al gestopt. Was toch gewoon een supporter van Seixas? Of heb ik mishoord?
:unsure:
Die van Visma zullen gestopt zijn met het idee dat zijn ketting vaststak, of derailleur in crash
modus ofzo. Als het iets erger is kunnen zij niet veel meer doen en rijden ze logischerwijs door.
Del Toro was uiteindelijk dik 2 minuten achter, we hebben maar 2x een clipje van 10" gezien.

Sjonge dat scheelde geen haar of Seixas lag er al uit. Zo smal en dan nog naar links sturen die official, man man.

Toch pittig klimmetje en dat 3x. Pff toch jammer dat alles naar de klimmers/klassementsmannen moet gaan de laatste jaren in de grote ronde.

Niet genoeg ploegmaats mee zeker. Wie gaat rijden?

Ok A Yates zit er ook nog. Dus toch 2 mannetjes voor Pogacar.

En ook Del Toro wat verder dus als UAE wil kunnen ze ervoor gaan genoeg man.

Terug
Bovenaan