Het prijzengeld wordt meestal toch verdeeld over de ganse ploeg (of de ganse staff eigenlijk), niet?
Die staff zal bij een topploeg als UAE ook wel goed verdienen (want anders is de concurrentie ermee weg), maar ik vermoed dat dat prijzengeld toch nog een mooie/leuke extra is voor die mensen.
Lijkt me op zich wel logisch dat het prijzengeld verdeeld wordt volgens de plaats in het klassement, zou anders maar raar zijn en wat indruisen tegen de geest van sport.
Vraag is vooral of er geen ander deel van de koek (zoals TV-gelden) richting de ploegen (en dus ook de kleinere ploegjes) moet vloeien. Dat is al langer een punt van discussie.
Die staff zal bij een topploeg als UAE ook wel goed verdienen (want anders is de concurrentie ermee weg), maar ik vermoed dat dat prijzengeld toch nog een mooie/leuke extra is voor die mensen.
Lijkt me op zich wel logisch dat het prijzengeld verdeeld wordt volgens de plaats in het klassement, zou anders maar raar zijn en wat indruisen tegen de geest van sport.
Vraag is vooral of er geen ander deel van de koek (zoals TV-gelden) richting de ploegen (en dus ook de kleinere ploegjes) moet vloeien. Dat is al langer een punt van discussie.
... aerodynamica blijft bergop (voor profs) een gigantisch belangrijke factor. Bij alles tot 6% is frontal drag (aero) nog steeds de primaire weerstandsfactor. Voor de toppers is het pas vanaf ~7,5-8% dat de balans begint over te hellen richting zwaartekracht en w/kg een belangrijkere factor wordt dan frontal drag. Dat is het tipping point, waar beide krachten een gelijkwaardige weerstand bieden, niet het moment dat frontal drag een nihil factor wordt dus.