Transferthread 2022-2023 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus je mag een speler niet medisch afkeuren omdat dan zijn waarde zakt? Lijkt me nogal rare redenering, waarom nog keuren dan?
Tuurlijk mag je die medisch afkeuren, maar dan wel effectief om de juiste redenen: zijnde dat hij medisch niet 100% is. In het verleden werd Matias Suarez ook medisch afgekeurd bij Nantes dacht ik, waarna zijn waarde kelderde, maar die sukkelde met de ene blessure na de andere. Daar is niets verkeerd mee dat Nantes die deal niet liet doorgaan. Echter wel als Club Brugge, of Nantes, of eender welke ploeg uiteindelijk het akkoord afblaast vanwege een andere sportieve beslissing en dan verwijst naar gebrekkige medische testen.

Alleszins een rare situatie, de speler in kwestie heeft de afgelopen maanden veel gespeeld en is amper geblesseerd geweest, dan is het toch begrijpelijk dat Lazio niet akkoord gaat met de medische testen? Als zij van oordeel zijn dat Club zich terugtrekt om andere redenen dan een medische afkeuring en dat kunnen bewijzen, moeten ze dat vooral doen.

Kompany was er reeds 33 he ('86 -> 2019-2020). Krak dezelfde leeftijd als Alderweireld.

En Kompany er met kop en schouders boven uitsteken? In zijn eerste 6 matchen als Anderlecht speler haalden jullie 2 op 18, met 10 tegengoals. Ook gewoon 7e geeindigd dat seizoen.
Bij "er met kop en schouders boven uitsteken" heb ik andere verwachtingen. Nostalgie is een raar beestje soms.
Voetbal speel je met 11, niet alleen. Kompany was duidelijk veel beter dan de rest. Speelde letterlijk 1 zwakke match, tegen KVK, waar het vooral chaos was.

Voetbal speel je met 11, niet alleen. Kompany was duidelijk veel beter dan de rest. Speelde letterlijk 1 zwakke match, tegen KVK, waar het vooral chaos was.
Is toch echt wel door een Paarse bril bekeken want die ging echt wel vaak mee in de fout met de rest.
Wat geen schande is natuurlijk maar kop en schouders? Echt niet.

Tuurlijk mag je die medisch afkeuren, maar dan wel effectief om de juiste redenen: zijnde dat hij medisch niet 100% is. In het verleden werd Matias Suarez ook medisch afgekeurd bij Nantes dacht ik, waarna zijn waarde kelderde, maar die sukkelde met de ene blessure na de andere. Daar is niets verkeerd mee dat Nantes die deal niet liet doorgaan. Echter wel als Club Brugge, of Nantes, of eender welke ploeg uiteindelijk het akkoord afblaast vanwege een andere sportieve beslissing en dan verwijst naar gebrekkige medische testen.

Alleszins een rare situatie, de speler in kwestie heeft de afgelopen maanden veel gespeeld en is amper geblesseerd geweest, dan is het toch begrijpelijk dat Lazio niet akkoord gaat met de medische testen? Als zij van oordeel zijn dat Club zich terugtrekt om andere redenen dan een medische afkeuring en dat kunnen bewijzen, moeten ze dat vooral doen.
Time will tell, maar het is quatsch om te zeggen dat Club zijn medische testen zou gemanipuleerd hebben om zo tegemoet te komen aan supportersgemorrel

Als die nu een paar weken vakantie heeft gehad en zich heeft laten gaan, die mannen hun fysiek gaat heel snel achteruit hoor. En de medische testen bij Club zullen ingetwijfeld streng en top notch zijn. Dus komt die daar toe met een wat fysieke achterstand na een paar weken feesten, dat valt meteen op in die cijfers.

Hazard zou wellicht ook niet door zijn testen bij Real zijn geraakt mocht hij die hebben genomen vlak voor zijn eerste training daar, ipv bij zijn voorstelling een maand eerder.

Benieuwd wat Genk gaat doen dan, met Thorstvedt en Bongonda toch twee sterkhouders van de afgelopen seizoenen kwijt.

Als die nu een paar weken vakantie heeft gehad en zich heeft laten gaan, die mannen hun fysiek gaat heel snel achteruit hoor. En de medische testen bij Club zullen ingetwijfeld streng en top notch zijn. Dus komt die daar toe met een wat fysieke achterstand na een paar weken feesten, dat valt meteen op in die cijfers.
Die medische testen leggen ze toch af in een ziekenhuis ? Dus daar staat Club gewoon buiten met hun top notch.. Alsof dat bij Lazio trouwens sukkelaars zouden zijn :D

In Rome is hij wel geslaagd voor zijn medische testen volgens de gazetta

Wat Toby Alderweireld betreft, is inderdaad geen pure Beerschot-boy. Wel van GBA, daar niet van. En de afgelopen 10 jaar wanneer Beerschot-Wilrijk in het nieuws kwam met de vele promoties, was hij er ook bij om zich te outen als supporter. Maar net zoals met Radja zijn voor dat soort mannen enkel de sollen die tellen.

Zolang Jantje Vertonghen maar niet naar Deurne verhuist. In tegenstelling tot Alderweireld ben ik wel grote fan van deze jongen.

Die medische testen leggen ze toch af in een ziekenhuis ? Dus daar staat Club gewoon buiten met hun top notch.. Alsof dat bij Lazio trouwens sukkelaars zouden zijn :D

Bij mijn weten gebeurt dat bij Club zowel in het ziekenhuis als in het basecamp. En dan denk ik toch dat de testen bij Club in dat opzicht beter georganiseerd zullen zijn dan bij pakweg Westerlo. Over Lazio kan ik niet oordelen, ik ken die hun faciliteiten niet. Bij Antwerp bv gebeuren de testen soms zelfs in de Ghelamco Arena in Gent.

Heel veel topploegen hebben hun faciliteiten gespiegeld aan het befaamde Milanlab hé, die zullen daar toch ook wel anders en uitgebreider testen dan bij een doorsnee middenmoter in Italië.

Benieuwd wat Genk gaat doen dan, met Thorstvedt en Bongonda toch twee sterkhouders van de afgelopen seizoenen kwijt.
Wellicht gaan ze Nico Castro kopen voor op de 10. Ze zijn ook nog bezig met Fausto Vera voor op de 6, want die hebben we op Aziz na niet echt. Voor de positie van Bongonda gaan ze waarschijnlijk alles op Oyen zetten.

Op zich is dan het huiswerk gemaakt, al mag er wel een linksback komen, want Arteaga is vorig seizoen volledig door de mand gevallen.

Ja die gaan hun eigen speler die ze voor zoveel mogelijk geld proberen te verkopen omdat ze em zelf niet meer moeten hebben na slechts 1 goal op 38 matchen te hebben gescoord zelf medisch afkeuren.

Zal een beetje zijn zoals je bij een huis kopen? Een opschortende voorwaarde in de compromis. Alleen bij een huis is dat 'op voorwaarde van het verkrijgen van een krediet' en bij een voetballer is dat 'op voorwaarde van het slagen voor de medische testen'.

Als je een huis verkoopt waarvoor de kandidaten in de rij staan zal je ook niet moeilijk doen als er iemand die opschortende voorwaarde wilt activeren. Maar als er geen andere kandidaten zijn wil je misschien toch eens dat document van de kredietverstrekker zien om er zeker van te zijn dat de andere partij er zich niet probeert van onder te muizen.

Als de medische testen effectief niet goed waren zal er niets aan de hand zijn. Anders zou het idd wel tot een rechtszaak kunnen komen volgens mij, maar zal daar ook niet veel mee gebeuren denk ik. In een compromis staat er volgens mij standaard een 'boete' van 10% opgenomen. Geen idee of ze dat bij voetballers ook zo doen :)

Wellicht gaan ze Nico Castro kopen voor op de 10. Ze zijn ook nog bezig met Fausto Vera voor op de 6, want die hebben we op Aziz na niet echt. Voor de positie van Bongonda gaan ze waarschijnlijk alles op Oyen zetten.

Op zich is dan het huiswerk gemaakt, al mag er wel een linksback komen, want Arteaga is vorig seizoen volledig door de mand gevallen.
Je hebt Juklerod nog :woohoo:

Ik had er een hekel aan en dat is als compliment :) denk dat die wel geliefd was bij jullie ?
Absolute cultheld natuurlijk bij ons. Mede door zijn optreden in de matchen tegen STVV waar hij een Steve de Ridder een hand wil geven na dat die een rode kaart pakt. In een andere match kwam er zo een kleine Japanner van STVV met zijn hoofd tegen de borstkas van Thorstvedt staan waarna Thorstvedt heel gespeeld verontwaardigd doet.

Ook na de gewonnen bekerfinale dat hij in bloot bovenlijf zit op de persconferentie en zich verslikt in champagne.

Ik weet dat hij niet geliefd was bij andere clubs, maar als die voor u speelt is dat een absolute held.

Is toch echt wel door een Paarse bril bekeken want die ging echt wel vaak mee in de fout met de rest.
Wat geen schande is natuurlijk maar kop en schouders? Echt niet.
Absolute nonsens. Analyseer die matchen maar, kerel zat in een zetel te voetballen. Heb daar elke minuut van gezien, live en nog eens nadien.
Er werd in het absurde uitgevoetbald, hij zat de helft van de tijd te coachen, ook spelers die het niveau niet konden oppikken (zoals Dewaele, Cobbaut en Bouchouari), het systeem werkte zeker niet altijd, maar zelf 1-op-1 had die het gewoon makkelijk.
Na die eerste blessure en toen hij terugkwam oa tegen Club en Antwerp de beste spitsen van de competitie makkelijk in zijn broekzak gestoken en na nieuwjaar begon het te draaien met de ploeg en zat hij als halve spelmaker de ene na de andere kans (doorgaans op Doku) te creëren met zijn lange ballen, vanuit zijn zetel.

Maar die blessures waren een merde en wellicht was zijn lichaam inderdaad zowat op.

Nu dat garandeert niks over Alderweireld uiteraard maar ook daar: het zal maar een pion zijn. Wel een betere dan Desoleil.

En het verschil met Alderweireld is ook wel dat die al een jaar op de bank zat bij Tottenham, nadien aan ‘t uitbollen was in Qatar, terwijl VK 2 maanden voor Anderlecht nog kapitein was bij de kampioenenploeg in Engeland en daar gewoon kon verlengen en hoegenaamd niet onder twijfel stond. Een speler verliest zijn niveau niet op 2 maanden he.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan