Transferthread 2022-2023 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
10 miljoen voor een relatief oude kutspits.

Wat een farce. Als die geen 20 goals maakt is het gewoon een grap...

10 miljoen voor een relatief oude kutspits.

Wat een farce. Als die geen 20 goals maakt is het gewoon een grap...
Mja. Ze hebben geld genoeg he. Zoals in het artikel gezegd, gecasht voor openda en ongeveer zelfde som uitgegeven aan die nieuwe...

Dood en doodstil in Genk.
Geen transfers, amper communicatie naar de supporters toe (we wachten zo nog steeds op een echt interview met Vrancken), nog steeds geen truitjes, ... Het lijkt alsof ze in Genk denken dat ze door kunnen gaan op het elan van het afgelopen seizoen.
Beweegt er niks van uitgaande ? Lucumi, bongonda

Mja. Ze hebben geld genoeg he. Zoals in het artikel gezegd, gecasht voor openda en ongeveer zelfde som uitgegeven aan die nieuwe...
Dat wil niet zeggen dat je het door ramen en deuren moet buitengooien natuurlijk.

Ik kan dit echt niet begrijpen. Je hebt net Jutgla en Larin al aangetrokken, waarom ga je dan nog eens ~10m betalen voor ene van 28.

Ja, maar 10 miljoen, datzelfde bedrag inderdaad, aan een spits op retour…

Krankzinnig, ik vind het heel dom op het eerate zicht. Daar moeten toch alternatieven zijn op de markt die beter lukken. Voor de helft haal je Thomas Henry? En wie weet wat nog allemaal.

Bovendien terwijl er zware noden zijn op het middenveld.

Lucumi blijft vrij stil.

Ik dacht dat er voor Bongonda wel interesse was uit Turkije.
Was het niet Qatar ofzo? Tzal allesinds wel zoiets worden voor hem denk ik

Als je ziet dat de concurrentie toch al behoorlijk wat huiswerk gemaakt heeft ben ik toch wel zeer benieuwd naar wat Genk gaat doen want buiten wat berichten over sponsors en de komende huldeging van Denier is het muisstil

Ik ken die Kosovaar niet, en het is idd veel geld, maar het is gewoon te vroeg om te zeggen dat dit een domme transfer zou zijn.
Hoe wil Club spelen? Wie staat er aan de uitgang? Niemand weet het...

Haal je een andere (onbekende) spits weet je dat toch evenmin. Ja Henry, want die kent de competitie dan zogezegd en wij kennen die ook, dat lijkt dan berekender, maar is even goed en gok hoor.

Ligt mss aan mij persoonlijk, dat ik daar altijd nogal gerust in ben en wel zie wat het geeft. Geen enkele transfer is een zekerheid, hell, zelfs een speler houden is zekerheid op garantie...
En omgekeerd had iedereen Nsoki al uitgespuwd na enkele matchen (ik niet!!) en enkele maanden later blijkt die veruit onze beste verdediger. Mata was destijds identiek zo toen ie van Genk kwam.

Ale zeg. 10m voor een 28-jarige flop van Lazio slaat toch nergens op? Daar zit ook totaal geen restwaarde op he, alsof je die binnen twee jaar gaat verkopen voor 15m of zo. Daarnaast heb je al twee spitsen binnengehaald, waarom dan nog een derde voor zoveel geld? Andere posities hebben toch duidelijk meer prioriteit nu.

Als die gast 20 jaar was kan je de gok nog nemen naar de toekomst toe, maar nu? Geef dan die 10m uit aan een middenvelder die er direct kan staan.

Was het niet Qatar ofzo? Tzal allesinds wel zoiets worden voor hem denk ik

Als je ziet dat de concurrentie toch al behoorlijk wat huiswerk gemaakt heeft ben ik toch wel zeer benieuwd naar wat Genk gaat doen want buiten wat berichten over sponsors en de komende huldeging van Denier is het muisstil
Veel reden tot vreugde is er niet. Geen klote communicatie van de club. Geen transfers. Nog geen spelersuitrusting bekend.

Enige waar ik naar uitkijk is Oyen in de basis en eventueel Nemeth en El Khannous die kansen gaan krijgen. Eventueel ook nog Rommens, Didden, John en Geussens. De jeugd is op dit moment ons enige lichtpuntje.

Ale zeg. 10m voor een 28-jarige flop van Lazio slaat toch nergens op? Daar zit ook totaal geen restwaarde op he, alsof je die binnen twee jaar gaat verkopen voor 15m of zo. Daarnaast heb je al twee spitsen binnengehaald, waarom dan nog een derde voor zoveel geld? Andere posities hebben toch duidelijk meer prioriteit nu.

Als die gast 20 jaar was kan je de gok nog nemen naar de toekomst toe, maar nu? Geef dan die 10m uit aan een middenvelder die er direct kan staan.
Moet er dan op alles meerwaarde zitten? Het feit dat ie bij Lazio binnengehaald is zal toch ook wel zijn omdat ze er iets in zagen, en oké het kwam er schijnbaar niet uit.

Ik geef je op zich geen ongelijk, maar als die zich hier doorzet en als nr 1 spits handhaaft (als meerwaarde uiteraard) voor de komende 2-3 jaar vind ik die 10M zeker niet overdreven.

Zoals ik al zei ben ik mss te naïef in zoiets, maar we mogen er toch van uit gaan dat de scouts wat meer info hebben over deze speler dan elk ieder van ons? Dus een beetje vertrouwen is op zijn plaats.
En kom nu niet af met "vorige zomer" of andere floptransfers want die heb je overal, van Daring Brugge tot Manchester City al dan niet voor veel geld.

Ik begrijp die transfer eerlijk gezegd ook niet helemaal, en net zoals met diejen Afobe hoop ik nog dat dat om één of andere reden nog afspringt of dat 't een afleidingsmanoeuvre is van de Club. Een andere mogelijke piste is dat 't een (dure) vriendendienst is voor ne makelaar die dan aan 35 miljoen geraakt van Milan voor CDK.
Dat gezegd zijnde, als ie komt lijkt 't me dat Hoefkens met een grote spits in de punt wil spelen, want zowel Larin als dieje Muriqi als joker lijkt me ook te zot.

Bwa soms is dat huren niet zo slecht. De laatste seizoenen is dit bij Anderlecht goed uitgedraaid. Nadeel is dat je elk jaar opnieuw moet beginnen. Maar dat kan je met transfers ook hebben. Zie naar de mercato vorig seizoen bij Club. Dat was uiteindelijk ook een fiasco he. Transfers is altijd moeilijk. Je kan veel praten en veronderstellingen doen, uiteindelijk kan je pas na het seizoen evalueren. Het is ook niet omdat je 10 miljoen uitgeeft aan 1 speler dat deze ook een meerwaarde gaat geven in je team. Meestal is het in België zelf zo dat deze spelers totaal floppen. Voorbeelden genoeg. Soms zijn transfers die weinig kosten ( zoals Gomez vorig seizoen) nog de beste.
Da's ook gewoon makkelijk praten, want voor een Gomez komt ook een paar dozijn geflopte spelers. De 10M spelers in onze competitie zijn nog altijd zeldzaam. Het is veel makkelijker om er een geslaagde goedkope speler eruit te halen.
Moet er dan op alles meerwaarde zitten? Het feit dat ie bij Lazio binnengehaald is zal toch ook wel zijn omdat ze er iets in zagen, en oké het kwam er schijnbaar niet uit.

Ik geef je op zich geen ongelijk, maar als die zich hier doorzet en als nr 1 spits handhaaft (als meerwaarde uiteraard) voor de komende 2-3 jaar vind ik die 10M zeker niet overdreven.

Zoals ik al zei ben ik mss te naïef in zoiets, maar we mogen er toch van uit gaan dat de scouts wat meer info hebben over deze speler dan elk ieder van ons? Dus een beetje vertrouwen is op zijn plaats.
En kom nu niet af met "vorige zomer" of andere floptransfers want die heb je overal, van Daring Brugge tot Manchester City al dan niet voor veel geld.
Iedereen denkt dat het FM is..

Beweegt er niks van uitgaande ? Lucumi, bongonda

Voorlopig niks. Vage geruchten ivm Bongonda en er is in de wandelgangen sprake van een flankspeler die al zou vastliggen.
Kvind het maar moeilijk. Vorig jaar deze tijd hoopte ik op een titelstrijd met ons als deelnemer en die kern is nu min of meer hetzelfde. Dus het talent is er. Maar de mentaliteit die ze dit seizoen getoond hebben...
Zoals iemand op ons forum al zei: "Alle ogen zijn momenteel op Vrancken gericht".

Op een transfer van 10 miljoen moet meerwaarde zitten voor een Belgische club ja... Dat is bij elke Belgische club zowat een recordtransfer. Dat is ongeveer het equivalent van een transfer van 100 miljoen in de PL. Dat is toptalent of de beste op zijn positie vanaf speeldag 1. Minder is een flop. Hoeveel spelers worden er hier weggehaald van die leeftijd voor die prijs? Zelfs Onuachu geraakt moeilijk weg en die legt er redelijk vlotjes 20 in. Wat is die zijn prijs? 15-17 miljoen ofzo.

Maar iemand van 28 die alleen in Turkije zijn visier op scherp heeft staan en op elk hoger niveau al door de mand is gevallen? En nogmaals : 10 miljoen. Tien miljoen! Voor een speler die na een goed seizoen een transfer maakte op zijn 26 en dan een paar seizoenen lang amper goals heeft gemaakt. Daar betaal je toch max 6-7 miljoen voor? En zelfs dan neem je een reusachtig risico. nadat je al twee aanvallers bent gaan halen en terwijl je middenveld klaar is om te sterven.

Je zoekt een speler die je in de CL/EL kan helpen, maar je haalt iemand die al bewezen heeft het niveau niet echt aan te kunnen... Maar de prijs voor zo een speler betaal je wél.

Dus oftewel zijn de scouts van Brugge buitenaards, of hier wordt gewoon op een achterlijke manier gesmeten met geld. Als die jongen geen 20 goals inde JPL maakt is hij een flop.

Ja, maar 10 miljoen, datzelfde bedrag inderdaad, aan een spits op retour…

Krankzinnig, ik vind het heel dom op het eerate zicht. Daar moeten toch alternatieven zijn op de markt die beter lukken. Voor de helft haal je Thomas Henry? En wie weet wat nog allemaal.

Bovendien terwijl er zware noden zijn op het middenveld.

Is 28 jaar nu al een speler op retour? :laugh: Haler, Lukaku, Kane, allemaal spitsen op retour dan?

Begrijpelijk dat je dergelijke transfers krankzinnig vindt, maar 5 miljoen voor Henry zou dat nu ook wel zijn natuurlijk. Spitsen betaal je nu eenmaal (veel) meer, al lijkt 10 miljoen wel zeer veel. Als je bovendien bekijkt welke spitsen Brugge de afgelopen jaren gaan halen is, is het vooral duidelijk dat je voor (veel) minder geld gewoon amper iets kan halen. Kan een teken van slechte scouting zijn, maar als je op een spits mikt met ervaring en bewezen statistieken, betaal je gewoon veel geld.

Op een transfer van 10 miljoen moet meerwaarde zitten voor een Belgische club ja... Dat is bij elke Belgische club zowat een recordtransfer. Dat is ongeveer het equivalent van een transfer van 100 miljoen in de PL. Dat is toptalent of de beste op zijn positie vanaf speeldag 1. Minder is een flop. Hoeveel spelers worden er hier weggehaald van die leeftijd voor die prijs? Zelfs Onuachu geraakt moeilijk weg en die legt er redelijk vlotjes 20 in. Wat is die zijn prijs? 15-17 miljoen ofzo.

Maar iemand van 28 die alleen in Turkije zijn visier op scherp heeft staan en op elk hoger niveau al door de mand is gevallen? En nogmaals : 10 miljoen. Tien miljoen! Voor een speler die na een goed seizoen een transfer maakte op zijn 26 en dan een paar seizoenen lang amper goals heeft gemaakt. Daar betaal je toch max 6-7 miljoen voor? En zelfs dan neem je een reusachtig risico. nadat je al twee aanvallers bent gaan halen en terwijl je middenveld klaar is om te sterven.

Je zoekt een speler die je in de CL/EL kan helpen, maar je haalt iemand die al bewezen heeft het niveau niet echt aan te kunnen... Maar de prijs voor zo een speler betaal je wél.

Dus oftewel zijn de scouts van Brugge buitenaards, of hier wordt gewoon op een achterlijke manier gesmeten met geld. Als die jongen geen 20 goals inde JPL maakt is hij een flop.
Met die qualificatie voor CL en de bijhorende 30 miljoen ben ik echter wel van mening dat een toptransfer zich zo ook terugbetaalt. Niet om dit nu een toptransfer te noemen, maar in theorie hoeft het geen probleem te zijn om veel te betalen voor een 28-jarige zonder doorverkoopwaarde, als die sportief een grote meerwaarde betekent. Mignolet zijn verkoopwaarde is nog een pak lager, maar sportief heeft die mede ook al tientallen miljoenen opgebracht, samen met vaste waarde Vanaken die ook amper doorverkoopwaarde heeft.

Als Anderlechtfan erger ik mij soms wat aan onze eigen supporters die altijd meerwaarde willen, jonge spelers kopen om voor veel geld te verkopen, terwijl net een goeie basis daar ook mee voor kan zorgen. Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten.

Is 28 jaar nu al een speler op retour? :laugh: Haler, Lukaku, Kane, allemaal spitsen op retour dan?

Begrijpelijk dat je dergelijke transfers krankzinnig vindt, maar 5 miljoen voor Henry zou dat nu ook wel zijn natuurlijk. Spitsen betaal je nu eenmaal (veel) meer, al lijkt 10 miljoen wel zeer veel. Als je bovendien bekijkt welke spitsen Brugge de afgelopen jaren gaan halen is, is het vooral duidelijk dat je voor (veel) minder geld gewoon amper iets kan halen. Kan een teken van slechte scouting zijn, maar als je op een spits mikt met ervaring en bewezen statistieken, betaal je gewoon veel geld.
Nee een speler met 6 goals over twee seizoenen is op zijn retour. En zeker als die inmiddels al 28 is.

Henry maakte 9 keer zoveel goals in de Serie A in ieder geval. Dus alles onder 10 mil voor hem was een betere deal geweest. Het is gewoon een voorbeeld van een goedkopere en jongere speler met betere adelbrieven.

En niet enkel is de speler ondermaats al twee jaar, je betaalt er ook nog een heel dikke prijs voor. Beeld je even in dat je een spits verkoopt voor 10 miljoen als die voor je club 1 goal op 38 wedstrijden heeft gemaakt. Dat is pure waanzin. Dit komt neer op +1000 minuten per goal in de Serie A. En 337 minuten per goal in La Liga. Dat is matig in het beste geval voor iemand die leeftijdsgewijs op zijn top zou moeten zitten.

Met die qualificatie voor CL en de bijhorende 30 miljoen ben ik echter wel van mening dat een toptransfer zich zo ook terugbetaalt. Niet om dit nu een toptransfer te noemen, maar in theorie hoeft het geen probleem te zijn om veel te betalen voor een 28-jarige zonder doorverkoopwaarde, als die sportief een grote meerwaarde betekent. Mignolet zijn verkoopwaarde is nog een pak lager, maar sportief heeft die mede ook al tientallen miljoenen opgebracht, samen met vaste waarde Vanaken die ook amper doorverkoopwaarde heeft.

Als Anderlechtfan erger ik mij soms wat aan onze eigen supporters die altijd meerwaarde willen, jonge spelers kopen om voor veel geld te verkopen, terwijl net een goeie basis daar ook mee voor kan zorgen. Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten.
Hoe betaalt die speler zich terug als je er vermoedelijk niets mee bent op Europees niveau? Voor 5 mil heb je ook wel een JPL spits hoor. Mignolet was/is een topkeeper die zijn waarde al vele malen heeft bewezen. Een paar flaters met een kutverdediging voor zijn neus doet daar niet veel aan. Dus die vergelijking gaat helemaal niet op. Je pist gewoon geld weg?

Nee sorry, dit kan je gewoon niet goedpraten tot die kerel de pannen van het dak speelt. En dat zou heel goed kunnen, maar voorlopig ziet het er slecht uit imo. Chapeau voor Club als dit het geval is, dat zeker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan