Transferthread 2022-2023 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
10 jaar terug inderdaad. Nu niet meer.

Ter vergelijking: Wesley ging drie jaar geleden voor 25m naar Aston Villa. Dan is 7 a 10m extra voor Charles echt geen "waanzinnig hoog bod".

10/11 jaar terug kwamen we niet aan 20 miljoen voor De Bruyne en Courtois samen.
En die vergelijking met Ajax... Klopt. Bij Ajax was die voor 65 miljoen weg, maar Ajax heeft internationaal dan ook een uitstraling van een ander niveau dan Club Brugge. Dat geldt overigens voor een groot deel van de Eredivisie.
(ik wil overigens niet zeggen dat ik het daar helemaal eens mee ben dat dat zo is. Maar het is wat het is)

10/11 jaar terug kwamen we niet aan 20 miljoen voor De Bruyne en Courtois samen.
En die vergelijking met Ajax... Klopt. Bij Ajax was die voor 65 miljoen weg, maar Ajax heeft internationaal dan ook een uitstraling van een ander niveau dan Club Brugge. Dat geldt overigens voor een groot deel van de Eredivisie.
(ik wil overigens niet zeggen dat ik het daar helemaal eens mee ben dat dat zo is. Maar het is wat het is)
Daarom is het ook wel goed dat Club niet meer moet verkopen en de prijs kan bepalen. Als we de topspelers in onze competitie al wat langer kunnen houden én daarna voor een hoog bedrag kunnen verkopen, krijgen onze clubs ook wat meer allure.

Daarom is het ook wel goed dat Club niet meer moet verkopen en de prijs kan bepalen. Als we de topspelers in onze competitie al wat langer kunnen houden én daarna voor een hoog bedrag kunnen verkopen, krijgen onze clubs ook wat meer allure.

Oh, begrijp me zeker niet verkeerd. Ik vind dit een schitterend zaak en ik hoop dat dit kan tellen als precedent! Ik was gewoon even verbaasd om te lezen dat iemand dit een te laag bod vond :)

Oh, begrijp me zeker niet verkeerd. Ik vind dit een schitterend zaak en ik hoop dat dit kan tellen als precedent! Ik was gewoon even verbaasd om te lezen dat iemand dit een te laag bod vond :)
Ben je dan ook verbaasd dat er dan nog geen akkoord is?

Ah ja, want dat wil zeggen dat men bij Club voorlopig dezelfde mening heeft?

Hmm, wordt met nogal veel trom als stunt aangekondigd, en toegegeven, ik heb hem nooit zien spelen, maar als spits zijn die zijn stats bij Porto noch Wolves toch niet om over naar huis te schrijven? Ok, veel invalbeurten blijkbaar, maar dan nog, het is niet omdat Wolves indertijd 40 miljoen betaalde dat hij dat ook waard is en hem dat een toptalent maakt.
Zijn nogal wat vreemde zaken gebeurd bij die transfer.

Plus eigenaars van Wolves die financieel betrokken zijn bij Mendes zijn deals. Daarmee zeg ik niet dat hij geen (top)talent is maar ik zou die 40 miljoen wel met een korrel zout nemen.

Laatst bewerkt:
Ben je dan ook verbaasd dat er dan nog geen akkoord is?

Ah ja, want dat wil zeggen dat men bij Club voorlopig dezelfde mening heeft?

Milan is dan ook maar pas afgereisd ;)
Maar los van dat hangt qua voetbal mijn mening over iets niet af van of één of twee of 100 personen iets vinden. En als ge me ook maar iets gevolgd hebt hier, weet ge dat FCB die een mening heeft die ik niet deel me al helemaal niet gaat overtuigen :D

Als Charles zelf graag wil zal er wel een akkoord komen Club heeft niet de gewoonte spelers tegen hun zin te houden.

Moest hij bij Ajax spelen was het 65 ofzo :unsure:
Maar bon, we zijn Ajax niet en 35 miljoen is wel mooi inderdaad.
Die vergelijking met Ajax moeten jullie echt eens beter kaderen. Ajax heeft ondertussen terug een internationale uitstraling. Die hebben inderdaad toen Frenkie De jong, De ligt en Donny van de Beek verkocht voor enorme bedragen. Maar jullie vergeten er wel bij te zeggen dat ze toen clubs als Real Madrid en Juventus uitgeschakeld hebben. Ze stonden op een haar na in de finale. Dat is echt presteren op het allerhoogste niveau en natuurlijk krijgt ge dan van die bedragen. In de latere CL-campagnes hebben ze dan ook regelmatig voetballes gegeven aan verschillende clubs en de volgende ronde gehaald.

Toch wel een opmerkelijk verschil met Club Bruggen en De Ketelaere. En versta mij niet verkeerd. CDK heeft regelmatig heel goede wedstrijden gespeeld in de CL en bij de nationale ploeg, maar er is nog altijd een verschil met naar de volgende ronde gaan en verschillende topclubs uitschakelen.

Mij lijkt 35 miljoen een heel mooie prijs.

Die vergelijking met Ajax moeten jullie echt eens beter kaderen. Ajax heeft ondertussen terug een internationale uitstraling. Die hebben inderdaad toen Frenkie De jong, De ligt en Donny van de Beek verkocht voor enorme bedragen. Maar jullie vergeten er wel bij te zeggen dat ze toen clubs als Real Madrid en Juventus uitgeschakeld hebben. Ze stonden op een haar na in de finale. Dat is echt presteren op het allerhoogste niveau en natuurlijk krijgt ge dan van die bedragen. In de latere CL-campagnes hebben ze dan ook regelmatig voetballes gegeven aan verschillende clubs en de volgende ronde gehaald.

Toch wel een opmerkelijk verschil met Club Bruggen en De Ketelaere. En versta mij niet verkeerd. CDK heeft regelmatig heel goede wedstrijden gespeeld in de CL en bij de nationale ploeg, maar er is nog altijd een verschil met naar de volgende ronde gaan en verschillende topclubs uitschakelen.

Mij lijkt 35 miljoen een heel mooie prijs.
Hij zegt toch letterlijk dat Club Ajax niet is? :unsure:

Het is meer in het algemeen bedoeld. Er wordt gewoon heel vaak Ajax bijgehaald, terwijl dat gewoon niet een vergelijking is.
Ajax is een doel. In eerste instantie financieel slagkracht blijven winnen en Europese prestaties kunnen neerzetten en in tweede instantie een reputatie opbouwen die zulke verkopen nog wat de lucht in kan stuwen. Dat alles ondanks dat men in een kleine competitie speelt. En liefst ook met een geslaagde jeugdoplieding die daar bij helpt. Uiteindelijk was Ajax 10 jaar geleden een matig ploegje. Nu kan men letterlijk (sportief) concurreren met grootmachten bij momenten.

Ajax, Porto en Benfica zijn gewoon benchmarks en templates voor ploegen in randcompetities.

Ajax is een doel. In eerste instantie financieel slagkracht blijven winnen en Europese prestaties kunnen neerzetten en in tweede instantie een reputatie opbouwen die zulke verkopen nog wat de lucht in kan stuwen. Dat alles ondanks dat men in een kleine competitie speelt. En liefst ook met een geslaagde jeugdoplieding die daar bij helpt. Uiteindelijk was Ajax 10 jaar geleden een matig ploegje. Nu kan men letterlijk (sportief) concurreren met grootmachten bij momenten.

Ajax, Porto en Benfica zijn gewoon benchmarks en templates voor ploegen in randcompetities.
10 jaar geleden was het inderdaad een groot drama, maar de reputatie gaat natuurlijk nog verder terug. Toen werden in het algemeen natuurlijk nog niet dit soort bedragen betaald.

Dat is een mooi streven waarvan ik voor onze competitie hoop dat dat lukt. Maar het verschil is wel dat wij op zijn best (jaren '70/'80) een Europese subtopper waren, terwijl de genoemde clubs in die tijd (en erna ook voor nog een tijd) Europese topclubs waren. Dat is een reputatie die ge eeuwig meedraagt, terwijl subtoppers komen en gaan.

Dat is een mooi streven waarvan ik voor onze competitie hoop dat dat lukt. Maar het verschil is wel dat wij op zijn best (jaren '70/'80) een Europese subtopper waren, terwijl de genoemde clubs in die tijd (en erna ook voor nog een tijd) Europese topclubs waren. Dat is een reputatie die ge eeuwig meedraagt, terwijl subtoppers komen en gaan.
Die reputatie helpt sneller shirts te verkopen als het goed gaat. Maar Ajax is pas echt terug er bovenop gekomen door gode transfers te doen en door goede jeugdproducten af te leveren jaar na jaar. Club Brugge of een andere ploeg zal de komende 10 jaar geen reputatie als Ajax kunnen opbouwen, maar dan nog blijft de rest echt wel een streefpunt.

Het is nu aan Club om te kijken of hun interne keuken die volgende stap aankan. Want daarvoor is wel wat werk en inzicht nodig op de transfermarkt op een hoger niveau dan tot op heden nodig was. Nu moeten ze gamechangers kunnen vinden en kopen van een andere grootorde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan