Dat is vooral dankzij Guy Martens. Ik ben eens naar zijn training gaan kijken voor jonge keepers. Daar ziet ge echt dat die daar handelingen inslijpt bij keepers. Wat ik Courtois zie doen in de Champions League in een-op-een is gewoon wat Guy Martens leert aan keepers.
Logan Bailly had in mijn ogen nog meer talent dan Courtois en dat zag ge ook in Genk toen. Volgens mij ook een heel goed seizoen bij Gladbach, maar het kopke mocht niet mee.
Coucke hebben ze ook durven zetten, maar die was gewoon te weinig op dat moment bij Genk. Zeker in de Champions League was het pijnlijk. Blijkbaar doet hij het nu goed bij KVM.
Ook een Jackers vond ik degelijk bij Waasland-Beveren.
Vandevoordt had het ook moeilijk, maar dit jaar was die top. Ik snap dat niet-Genk-fans het niet op hem hebben, want bij ons hadden ook veel mensen het niet op hem, maar wat is die ijzersterk aan het keepen dit jaar. Heel misschien die foute inspeelpas op Saddick tegen Antwerp kunt ge hem aanwrijven, maar voor de rest gewoon top. Ik hoop dat Tedesco hem durft mee te nemen in de toekomst achter Courtois en Casteels. Wel grappig dat het dan 3 keepers zijn uit de leerschool van Martens.
Ge moet het gewoon durven. Qua keepers zitten we nooit heel slecht in België. In Nederland hebben ze op dat vlak een probleem.