Transferthread 2023-2024 (Binnenland)

Dat is vooral dankzij Guy Martens. Ik ben eens naar zijn training gaan kijken voor jonge keepers. Daar ziet ge echt dat die daar handelingen inslijpt bij keepers. Wat ik Courtois zie doen in de Champions League in een-op-een is gewoon wat Guy Martens leert aan keepers.

Logan Bailly had in mijn ogen nog meer talent dan Courtois en dat zag ge ook in Genk toen. Volgens mij ook een heel goed seizoen bij Gladbach, maar het kopke mocht niet mee.

Coucke hebben ze ook durven zetten, maar die was gewoon te weinig op dat moment bij Genk. Zeker in de Champions League was het pijnlijk. Blijkbaar doet hij het nu goed bij KVM.

Ook een Jackers vond ik degelijk bij Waasland-Beveren.

Vandevoordt had het ook moeilijk, maar dit jaar was die top. Ik snap dat niet-Genk-fans het niet op hem hebben, want bij ons hadden ook veel mensen het niet op hem, maar wat is die ijzersterk aan het keepen dit jaar. Heel misschien die foute inspeelpas op Saddick tegen Antwerp kunt ge hem aanwrijven, maar voor de rest gewoon top. Ik hoop dat Tedesco hem durft mee te nemen in de toekomst achter Courtois en Casteels. Wel grappig dat het dan 3 keepers zijn uit de leerschool van Martens.

Ge moet het gewoon durven. Qua keepers zitten we nooit heel slecht in België. In Nederland hebben ze op dat vlak een probleem.

Maar zoals Frank Boekx al aangaf in Mid Mid, de rol van de keeper de laatste jaren gigantisch verandert. De moderne doelman is de plek waar het allemaal mee begint als je op een bepaalde manier wil spelen. En goed mee kunnen voetballen is steeds belangrijker aan het worden.
Dan snap ik wel dat een jonge doelman die in deze kwaliteiten uitblinkt, en er een zeer sterk half jaar heeft opzitten, toch zoveel centen kan opbrengen.

Ideale optie zou zijn dat Van Crombrugge blijft, maar in Radio Radzinski liet die toch uitschijnen dat ik zijn carriereplanning hij zich had voorgenomen deze zomer te vertrekken. Dus benieuwd wat er gebeurt bij interesse van een leuke club.
Was dat Frank die in Mid Mid zei dat Bailly intrinsiek de beste keeper was die hij al had gezien? Of was dat iemand anders in Mid Mid?

Was dat Frank die in Mid Mid zei dat Bailly intrinsiek de beste keeper was die hij al had gezien? Of was dat iemand anders in Mid Mid?
Ik meen mij ook zo iets te herinneren. Maar Bailly was echt de top op zijn grote kunnen. Jammer van het kopje. Dat op die hoge ballen, uitgooien, uittrappen, meevoetballen en gewoon het keepen zelfs. Die had alles.

Opnieuw nen belg. We zijn onze quota aan't halen op een low budget precies.
Nog nooit van die kerel gehoord, maar hij is zeker welkom. Van Boniface had ik ook nog niets gehoord ;)
Wsl een toevoeging in de breedte. We hebben normaal gezien vanachter Machida, Kandouss, Burgess & Sykes.
Kandouss is zonet international bij Marokko geworden trouwens. Enorm veel stappen gezet dit jaar.
Vanderheyden vertrekt waarschijnlijk.

Teuma heeft akkoord gegeven voor Reims 🤨
5 miljoen euro 😭 OK ni de jongste van den hoop... Maar dat is ni veel geld
voor iemand die 30 jaar wordt in september, valt dat toch echt wel mee. Ook niet iemand die via zijn nationale ploeg uibllinkt, ook nog maar een goeie 50 matchen op het hoogste niveau,...

Vetlesen naar Club. Doet straks zijn medische testen. Heel blij mee. Op papier lijkt me dat echt een aanwinst.

Voor de rest ook nog Patris in de belangstelling van Anderlecht en Club.
Ik kende 'm niet, maar opgezocht omwille van interesse van Anderlecht en het eerste dat ik inderdaad dacht was waarom Club niet eens zou polsen. Rechtsback na Mata is toch één grote leegte (en dan is Mata verre van altijd fit of op niveau), dan lijkt me een jonge Belgische rechtsback wel een mooie aanwinst. Of het moet zijn dat ze hard geloven in Sabbe en die kansen willen geven volgend jaar.

Ze geloven sterk in Sabbe en hopelijk krijgt die volgend jaar zijn kans, Mata zou je eigenlijk moeten laten gaan, te wisselvallend en laatste jaar ook teveel blessures.

Terug
Bovenaan