Transferthread 2023-2024 (Buitenland)

Ruben Neves (26) gaat wellicht ook naar de zandbak. Speelt nu bij Wolves. Kan ik niet begrijpen, los van de zakken geld dat je krijgt.

8,5 miljoen staat op transfermarkt. Dat is dus maar net iets meer dan wat Anderlecht voor die Argentijn neerlegt.
Volgens Romapress 8,5 miljoen + 15% bij door verkopen.

Spijtig want ik zag wel iets in deze jongen. Een paar keer gespeeld en gescoord zelfs onder Mourinho maar dat FFP gedoe hangt al te lang boven ons hoofd.

Ik weet niet of het hier eerder al eens vermeld werd, maar die Saoudische groep die Newcastle heeft gekocht, heeft zich ook ingekocht bij Chelsea.
Dailymail

Diezelfde groep is ook eigenaar van een aantal clubs in Saoudi-Arabië. Dit zou verklaren waarom er zoveel spelers van Chelsea gelinkt worden aan een potentiële verhuis naar Saoudi-Arabië.

Kanté is de eerste, staan nog op hun verlanglijstje;
Ziyech
Mendy
Koulibaly
Aubameyang
Lukaku, die wel zelf liever in Europa blijft.

Toch allemaal zeer bedenkelijk.

Als Bayern zijn lopende transfers afrondt is dit de achterhoede op papier :
20230619-085344.jpg

Sambi zou sowieso weg moeten gaan, voor zijn eigen carrière.
Nog niks gelezen van Burnley maar zou een logische zijn?

Lavia naar Arsenal vind ik te rap, vrees voor zijn speeltijd.
Eerst nog een tussenstap opnieuw zoeken, zou ik denken.

Partey zou naar de uitgang geduwd worden (gelukkig...) en Xhaka staat ook met een half been al buiten. Dus Lavia zou zeker wel een hoop minuten maken. Misschien niet per se als onbetwiste eerste keuze omdat ze ook Declan Rice willen halen maar dit seizoen bleek een gebrek aan opties voor verdedigende middenvelder toch wel geregeld een probleem.

Lokonga heeft helaas momenteel geen plek bij Arsenal, zeker niet na die zwakke uitleenbeurt aan Crystal Palace. Zou niet slecht zijn als die naar Burnley ging. Het probleem met hem is dat hij eigenlijk nergens in uitblinkt op het middenveld. Niet echt creatief en niet verdedigend solide.

Ik ben ook heel benieuwd wat de plannen van Arteta zijn voor Kai Havertz, waar al een mondeling akkoord mee is. Bij Chelsea is het er nooit helemaal uit gekomen maar dat ligt evengoed aan de club. Arsenal wil toch wel veel geld ervoor betalen dus dan hoop ik dat Arteta een specifiek plan voor hem heeft. Zou toch liefst ook nog een echte spits als alternatief voor Jesus zien.

Exit Lokonga als Lavia komt?
Of een paarse duo dat het middenveld van Arsenal regisseert!

Grapje uiteraard, het niveau van Arsenal is momenteel te hoog gegrepen voor Sambi Lokongo, die moet nu naar een ploeg gaan waar hij een heel seizoen kan spelen.

Partey zou naar de uitgang geduwd worden (gelukkig...) en Xhaka staat ook met een half been al buiten. Dus Lavia zou zeker wel een hoop minuten maken. Misschien niet per se als onbetwiste eerste keuze omdat ze ook Declan Rice willen halen maar dit seizoen bleek een gebrek aan opties voor verdedigende middenvelder toch wel geregeld een probleem.

Lokonga heeft helaas momenteel geen plek bij Arsenal, zeker niet na die zwakke uitleenbeurt aan Crystal Palace. Zou niet slecht zijn als die naar Burnley ging. Het probleem met hem is dat hij eigenlijk nergens in uitblinkt op het middenveld. Niet echt creatief en niet verdedigend solide.

Ik ben ook heel benieuwd wat de plannen van Arteta zijn voor Kai Havertz, waar al een mondeling akkoord mee is. Bij Chelsea is het er nooit helemaal uit gekomen maar dat ligt evengoed aan de club. Arsenal wil toch wel veel geld ervoor betalen dus dan hoop ik dat Arteta een specifiek plan voor hem heeft. Zou toch liefst ook nog een echte spits als alternatief voor Jesus zien.
Als ze de prijs gaan betalen die vermeld wordt voor Havertz, veronderstel/hoop ik dat Arteta hem niet als 9 ziet of gaat gebruiken. Eerder terug in een rol zoals hij in de Bundesliga speelde, en dat zou voor Arsenal met de CL er bij wel nuttig kunnen zijn om voldoende te roteren achter een spits met Odegaard/Martinelli/Saka/Trossard/Nelson/Havertz voor die 3 posities.

Terug
Bovenaan