Transferthread 2023-2024 (Buitenland)

Messi zou een aandeel krijgen van de extra leden bij Inter Miami, een deel van de winst van Adidas en zelfs iets van Apple TV....

Vermoed dat alles bij elkaar het aanbod uiteindelijk ook gewoon zelfs beter kna uitdraaien dan de 400 Mio EUR per jaar dat ze in SA aanboden...

Jammer, had hem heel graag bij Barca gezien.

Messi bij inter miami is gewoon goed voor hem, zijn portefeuille als het voetbal in de usa (met wk in aantocht daar zie ik het daar wel boomen)

Wat SA de heren zou aangeboden hebben.
20230607-193541.jpg

Telkens ik denk dat de wereld ni zotter kan... Bewijst de wereld mijn ongelijk.

Compleet van de pot gerukt. Maar beter geld bij die mannen dan bij de sjeik zeker?

Als ge weet dat 4 “topclubs” in SA waaronder die van Benzema en Ronaldo worden beheerd door dezelfde eigenaars, soort van fonds (PIF : public investment funds) dat 1 van de of grootste fonds is ter wereld met een vermogen van 650 miljard dollar…

Dan maakt het voor die kerels niet uit of ze nu 1 miljoen of 10 miljoen per week geven. :unsure:

Kmoet wel zeggen dat ik enorm verschiet van Kanté, ik dacht echt niet dat die voor het geld zou kiezen. Nu goed, kerel heeft 7 matchen gespeeld ofzo dit seizoen...

Ik zie mezelf als een vrij integer persoon en als ik lees dat zo’n volgevreten vedette nog een paar jaar extra wil gaan cashen in een competitie die er niet toe doet, is mijn eerste reactie “ik zou dat niet doen, wat maken die extra miljoenen nog uit, beter op een mooie manier afscheid nemen, pure hebzucht.”

Als ik dan bedenk wat voor goeds iemand met dat geld zou kunnen doen, dan is het moreel even moeilijk te weigeren… Als die cijfers hierboven kloppen, had Messi 2 weken moeten shotten om pakweg het jaarbudget van Unicef België te verdienen. Die had gewoon zoals Beckham kunnen aankondigen om voor de symbolische oliedollar te spelen, de rest weg te schenken en nog altijd genoeg geld over hebben om generaties van z’n familie niet te laten werken.

Maar iets zegt me dat dit soort morele dilemma’s niet meteen opkomt bij die mannen.

Ik zie mezelf als een vrij integer persoon en als ik lees dat zo’n volgevreten vedette nog een paar jaar extra wil gaan cashen in een competitie die er niet toe doet, is mijn eerste reactie “ik zou dat niet doen, wat maken die extra miljoenen nog uit, beter op een mooie manier afscheid nemen, pure hebzucht.”

Als ik dan bedenk wat voor goeds iemand met dat geld zou kunnen doen, dan is het moreel even moeilijk te weigeren… Als die cijfers hierboven kloppen, had Messi 2 weken moeten shotten om pakweg het jaarbudget van Unicef België te verdienen. Die had gewoon zoals Beckham kunnen aankondigen om voor de symbolische oliedollar te spelen, de rest weg te schenken en nog altijd genoeg geld over hebben om generaties van z’n familie niet te laten werken.

Maar iets zegt me dat dit soort morele dilemma’s niet meteen opkomt bij die mannen.
Het zal nooit genoeg zijn voor zulke mensen. Laat ons niet vergeten dat Messi al miljoenen gestolen heeft van de Spaanse overheid.

Kiezen voor de laatste uit de MLS..

Mijn vrouw kon me iets, zal op mijn 38e wel in de States gaan wonen dan ipv 35e, maar met 800milj meer.

De vraag die ik me nu stel.
Indien Messi, voor een naar zijn doen laag loon van amper 15/20m/jaar wilde komen spelen bij Barcelona. Maar naar eigen zeggen niet deed omwille van verkoop van spelers en loonsverlagingen.
Wie en wat kan Barcelona dan deze zomer überhaupt aantrekken? Die mannen moeten toch echt wel stevig in de shit zitten niet?
Of is het eerder dat spelen voor een laag loon waar niets van aan is..

De vraag die ik me nu stel.
Indien Messi, voor een naar zijn doen laag loon van amper 15/20m/jaar wilde komen spelen bij Barcelona. Maar naar eigen zeggen niet deed omwille van verkoop van spelers en loonsverlagingen.
Wie en wat kan Barcelona dan deze zomer überhaupt aantrekken? Die mannen moeten toch echt wel stevig in de shit zitten niet?
Of is het eerder dat spelen voor een laag loon waar niets van aan is..
Volgens moest hij minimaal een x aantal % van zijn vorig contract verdienen volgens de Spaanse wet (correct me if wrong), maar los daarvan gaat Barça spelers moeten verkopen om iets deftig te kunnen kopen. Alleen het is nog vroeg in de transferperiode en Messi wou waarschijnlijk niet daarop wachten.

Laatst bewerkt:
Volgens moest hij minimaal een x aantal % van zijn vorig contract verdienen volgens de Spaanse wet (correct me if wrong), maar los daarvan gaat Barça spelers moeten verkopen om iets deftig te kunnen kopen. Alleen het is nog vroeg in de transferperiode en Messi wou waarschijnlijk niet daarop wachten.
Had gedacht dat ze met een Falcao oplossing gingen komen. Niet dus.
Nuja bon, das niet slecht dat die saga voorgoed afgesloten is.

Terug
Bovenaan