Reverz
Well-known member
Dat Lefevere niet content zal zijn dat De Plus er in extremis toch nog terug is doorgekomen dat is een zekerheid. Die stond hoogstwaarschijnlijk met stip bovenaan zijn lijstje om voor een mooie korting binnen te halen, dat zal nu niet meer lukken en vermoedelijk zal De Plus nu inderdaad buiten budget vallen. Tenzij er grote aardverschuivingen gebeuren (een Alaphilippe die bv vroegtijdig naar een Franse ploeg verkast).Ik denk dat Ineos budget aan het vrijmaken is om Remco binnen te halen en dat De Plus hier een cruciale rol in speelt, vooral na zijn sterke giro van dit jaar. Na de transfer van Hart hebben ze buiten Thomas geen enkele klassementsrenner meer.
Moest de Plus ook dit jaar geen goede eerste helft hebben gereden zouden ze hem hebben laten vertrekken naar QS. Maar net nu bewijst en bevestigt hij zijn rol als meesterknecht en zie ik hem bijtekenen bij Ineos en zal hij bijgevolg onhaalbaar worden voor QS. Ik denk dat Lefevre hier serieus zal hebben gevloekt.
Daarom dat ik Remco eind dit seizoen sneller naar Ineos zie gaan dan De Plus naar QS. Vergeet ook niet dat beiden vrij dicht bij elkaar wonen en goed overeen komen.
Speelt ook mee, zoals MrKend54l hierboven aanhaalt, ze hebben bij QS nog steeds Van Wilder die een deftig klassement kan rijden.
Maar Remco die naar Ineos gaat eind dit seizoen... over Lefevere zijn lijk. Zeg nooit nooit maar er gaan met serieus geld gesmeten moeten worden en Lefevere gaat in geen enkel geval meewerken aan zo'n transfer. Hij heeft heel het businessmodel van zijn ploeg opnieuw op 1 enkele renner gefocused, met sponsors die specifiek voor die 1ne renner sponsoren, dan kan je het echt niet maken van die renner te laten vertrekken of de boel klapt in elkaar.
Dat je echter zegt dat Ineos geen enkele klassementsman meer heeft en Quick-Step Van Wilder nog heeft is ook de logica een beetje geweld aan doen:
Een Van Wilder kan wel een klassement rijden... in de Algarve met alle respect, en misschien een top 10 in een Giro/Vuelta. Maar om echt mee te doen voor top 5/3 in een GT dan gaat hij toch nog een pak boterhammen moeten eten.
Ondertussen heeft Ineos naast Thomas: Martinez, Arensman, De Plus, Sivakov, Pidcock, Plapp en Rodriguez, misschien Leo Hayter? Een heel deel van die gasten komt finaal evengoed, net als Van Wilder, ook tekort als het echt om de prijzen gaat in een GT maar met die aantallen heb je veel meer kans dat er toch ergens eentje tussen die nog een serieuze stap voorwaarts kan zetten.