Transferthread 2023

Ik denk dat Ineos budget aan het vrijmaken is om Remco binnen te halen en dat De Plus hier een cruciale rol in speelt, vooral na zijn sterke giro van dit jaar. Na de transfer van Hart hebben ze buiten Thomas geen enkele klassementsrenner meer.

Moest de Plus ook dit jaar geen goede eerste helft hebben gereden zouden ze hem hebben laten vertrekken naar QS. Maar net nu bewijst en bevestigt hij zijn rol als meesterknecht en zie ik hem bijtekenen bij Ineos en zal hij bijgevolg onhaalbaar worden voor QS. Ik denk dat Lefevre hier serieus zal hebben gevloekt.

Daarom dat ik Remco eind dit seizoen sneller naar Ineos zie gaan dan De Plus naar QS. Vergeet ook niet dat beiden vrij dicht bij elkaar wonen en goed overeen komen.

Speelt ook mee, zoals MrKend54l hierboven aanhaalt, ze hebben bij QS nog steeds Van Wilder die een deftig klassement kan rijden.
Dat Lefevere niet content zal zijn dat De Plus er in extremis toch nog terug is doorgekomen dat is een zekerheid. Die stond hoogstwaarschijnlijk met stip bovenaan zijn lijstje om voor een mooie korting binnen te halen, dat zal nu niet meer lukken en vermoedelijk zal De Plus nu inderdaad buiten budget vallen. Tenzij er grote aardverschuivingen gebeuren (een Alaphilippe die bv vroegtijdig naar een Franse ploeg verkast).

Maar Remco die naar Ineos gaat eind dit seizoen... over Lefevere zijn lijk. Zeg nooit nooit maar er gaan met serieus geld gesmeten moeten worden en Lefevere gaat in geen enkel geval meewerken aan zo'n transfer. Hij heeft heel het businessmodel van zijn ploeg opnieuw op 1 enkele renner gefocused, met sponsors die specifiek voor die 1ne renner sponsoren, dan kan je het echt niet maken van die renner te laten vertrekken of de boel klapt in elkaar.

Dat je echter zegt dat Ineos geen enkele klassementsman meer heeft en Quick-Step Van Wilder nog heeft is ook de logica een beetje geweld aan doen:
Een Van Wilder kan wel een klassement rijden... in de Algarve met alle respect, en misschien een top 10 in een Giro/Vuelta. Maar om echt mee te doen voor top 5/3 in een GT dan gaat hij toch nog een pak boterhammen moeten eten.
Ondertussen heeft Ineos naast Thomas: Martinez, Arensman, De Plus, Sivakov, Pidcock, Plapp en Rodriguez, misschien Leo Hayter? Een heel deel van die gasten komt finaal evengoed, net als Van Wilder, ook tekort als het echt om de prijzen gaat in een GT maar met die aantallen heb je veel meer kans dat er toch ergens eentje tussen die nog een serieuze stap voorwaarts kan zetten.

Er zijn nog zoveel koersen waar Remco niet in de weg gaat rijden waar Merlier zich zal kunnen uitleven.
Maar ik blijf het ergens toch nog altijd een beetje een vreemde transfer vinden voor Merlier zelf. Dit jaar moet hij het afleggen tegen Jakobsen en vanaf volgend jaar is het waarschijnlijk dus alles op Remco voor de Tour.

Ik schat Merlier toch nog altijd bij de top 5 sprinters. En als topsprinter wil je toch aan de start van de Tour staan, zou ik denken...

Ik vind het wat jammer dat hij in zijn beste jaren niet in de mogelijkheid is om zijn palmares aan te dikken met Tourzeges.

Het moet zijn dat hij er zélf dan niet zo wakker van ligt en blij is dat hij genoeg andere koersen op zijn palmares kan zetten?

Eerlijk zeggen dat Merlier tot hiertoe ook nog niet zo hard overtuigd heeft in grote rondes en nog geen potten heeft kunnen breken nà de eerste week.

Voor Quickstep zélf ideaal natuurlijk.

Ondertussen heeft Ineos naast Thomas: Martinez, Arensman, De Plus, Sivakov, Pidcock, Plapp en Rodriguez, misschien Leo Hayter? Een heel deel van die gasten komt finaal evengoed, net als Van Wilder, ook tekort als het echt om de prijzen gaat in een GT maar met die aantallen heb je veel meer kans dat er toch ergens eentje tussen die nog een serieuze stap voorwaarts kan zetten.
Martinez is nog niet zeker dat hij verlengt natuurljk.
De plus zou ik niet een klassementman maken, met alle respect.

Zoals ik het zie gaan alle pijlen op Arensman en Sivakov. Zijn de renners die nog het meeste potentieel hebben en ook al mooie dingen hebben laten zien.
Zeker Arensman, wordt nog iets te vaak gedownplayed maar alles wijst er wel op dat hij nog marge heeft.

En vergeet ook Bernal niet. Voor hetzelfde geld is hij volgend jaar gewoon weer terug op zijn oude niveau. Is ook nog maar 26 jaar.

Martinez is nog niet zeker dat hij verlengt natuurljk.
De plus zou ik niet een klassementman maken, met alle respect.

Zoals ik het zie gaan alle pijlen op Arensman en Sivakov. Zijn de renners die nog het meeste potentieel hebben en ook al mooie dingen hebben laten zien.
Zeker Arensman, wordt nog iets te vaak gedownplayed maar alles wijst er wel op dat hij nog marge heeft.

En vergeet ook Bernal niet. Voor hetzelfde geld is hij volgend jaar gewoon weer terug op zijn oude niveau. Is ook nog maar 26 jaar.
Dat denk ik niet. Dan eerder Rodriguez Cano. En wie weet is er wel een plan Pidcock, zoals ze met Thomas gedaan hebben.

Zoals ik het zie gaan alle pijlen op Arensman en Sivakov.

Sivakov gaat ondertussen naar UAE ;)

Ik heb ook een gerucht gehoord (weet niet of het waar is).
Dat Senechal , ballerini en zelf declercq gaan vertrekken bij QS
Declercq zelf zou ik heel raar vinden moest dat effectief zo zijn.

Hier nog wat geruchten

Uno-X is wel de max aan het worden zo :)
Trek doet ook goed zijn best

Ballerini en Senechal lijken me wel logisch.

Tim Declerq komt stilaan in de nadagen van zijn carrière. Als hij nog ergens een beter contract kan scoren voor 2-3 jaar, zou dat ook niet onlogisch zijn voor hem.

Ballerini en Senechal lijken me wel logisch.

Tim Declerq komt stilaan in de nadagen van zijn carrière. Als hij nog ergens een beter contract kan scoren voor 2-3 jaar, zou dat ook niet onlogisch zijn voor hem.

Ik dacht dat die goed verdiende bij QS. Wie gaat hem nog meer geven? Is nu ook niet dat het een kopman is of zo. Cerny bv doet toch zowat hetzelfde.

Ballerini en Senechal dat lijkt me inderdaad gewoon over en uit. Senechal ook weer niet naar de Tour 2e jaar op rij dat die gepasseerd wordt (vorig jaar pas als reserve opgeroepen geweest). Die 2 gaan niet willen blijven en gaan ook niet mogen denk ik.

Ik dacht dat die goed verdiende bij QS. Wie gaat hem nog meer geven? Is nu ook niet dat het een kopman is of zo. Cerny bv doet toch zowat hetzelfde.
Israel natuurlijk :tongue:

Is het ook niet zo dat bij QS geen lange contracten worden gegeven aan oudere renners? Misschien ligt er ergens een 3 jarig contract voor hem klaar? Niet alleen het loon, maar ook de zekerheid is niet onbelangrijk?

Het zijn ook maar geruchten natuurlijk. Voor hetzelfde geld doet hij een 'Keisse' of een 'Devenyns'

Wie is die lamperti?

Ploeg tudor zegt me ook niet veel eigenlijk?

Italiaanse half broer van Lampaert ;)
Nee is Amerikaans talentje.

Tudor is Cancellaras ploeg, hebben de Giro gereden dit jaar. Zijn sponsor van de Giro vandaar.

Israel natuurlijk :tongue:

Is het ook niet zo dat bij QS geen lange contracten worden gegeven aan oudere renners? Misschien ligt er ergens een 3 jarig contract voor hem klaar? Niet alleen het loon, maar ook de zekerheid is niet onbelangrijk?

Het zijn ook maar geruchten natuurlijk. Voor hetzelfde geld doet hij een 'Keisse' of een 'Devenyns'

De lengte van het contract kan inderdaad ook een belangrijke factor zijn. Hij is er 34 dan is het normaal zo'n beetje de gewoonte om met 1 max 2 jarige contracten te werken. E

Sivakov gaat ondertussen naar UAE ;)

Ik heb ook een gerucht gehoord (weet niet of het waar is).
Dat Senechal , ballerini en zelf declercq gaan vertrekken bij QS
Declercq zelf zou ik heel raar vinden moest dat effectief zo zijn.

Hier nog wat geruchten

Uno-X is wel de max aan het worden zo :)
Trek doet ook goed zijn best
Senechal & Ballerini das sowieso over & out los van wat ze zelf willen, Lefevere gaat die mannen nooit een nieuw contract geven. Ballerini zeker niet, Sénéchal misschien aan mindere voorwaarden en dan gaat hij wrs meer kunnen verdienen in Frankrijk. Declercq vind ik ook wel raar, ik kan niet meteen ploegen bedenken waar die meer zou gaan verdienen, heeft ook gewoon geen eigen ambitie dus bv een Cofidis wat vroeger toch vaak een populaire Belgen bestemming was lijkt voor Declerq dan eigenlijk al geen optie. Langs de andere kant kan ik mij ook niet inbeelden dat PatLef echt van Declerq zou afwillen... Israel bij Rikske misschien? Voor de Tour ploeg rond Froome :unsure:

Uno-X is inderdaad wel stilletjes elk jaar de eind contract Noren/Denen aan het samenrapen. Tobias Foss wordt hier nu niet genoemd maar is ook einde contract in december en lijkt mij voor Uno-X toch ook wel een interessante naam. Vingegaard zal helaas ne moeilijke worden :unsure:

Tobias Foss wordt hier nu niet genoemd maar is ook einde contract in december en lijkt mij voor Uno-X toch ook wel een interessante naam

UNO X zou 2 maand geleden al afgehaakt hebben wat betreft Foss omdat die tussen 1.5 en 2M vroeg door die fluke wereldtitel. Compleet belachelijk natuurlijk, en gelukkig trapt UNO X daar niet in.

UNO X zou 2 maand geleden al afgehaakt hebben wat betreft Foss omdat die tussen 1.5 en 2M vroeg door die fluke wereldtitel. Compleet belachelijk natuurlijk, en gelukkig trapt UNO X daar niet in.
Lol €2M/jaar voor Foss. Buiten die "9 planeten op een rijtje" wereldtitel heeft die jongen niks laten zien waarvan ik denk, die kan meer dan voor een top 10 rijden in een Giro oid.

Er is ondertussen wel wat inflatie geweest dus dat speelt ook mee maar €2M/jaar is wat Roglic en van der Poel hadden in 2021 volgens l'Equipe om maar even te kaderen hoe waanzinnig dat is. Proberen gaat mee natuurlijk maar zelfs €1,5M is zwaar overpriced voor Foss. Het is wel allemaal moeilijk in te schatten omdat die cijfers moeilijk terug te vinden zijn, zeker van de niet toppers. Dat Pogacar ~€6M/jaar heeft is een redelijk publiek geheim maar buiten de top 20 wordt het alllemaal wat waziger.
Gezien het feit dat TJV oa Laporte en Kooij vermoedelijk toch al een stevige opslag zal gegeven hebben kan ik mij niet voorstellen dat ze met grof geld gaan strooien voor Foss, tenzij de vervanger van Jumbo miljoenen extra budget in die ploeg gaat pompen en geld een non-issue wordt (I doubt it).

wtf 2 miljoen. Die gast is al 26 en heeft buiten die wereldtitel enkel wat noorse NKs gewonnen.

De 20 meest verdienende renners:

1. Chris Froome (Israel Start-Up Nation) – 5,5 miljoen euro

2. Tadej Pogačar (UAE Emirates) – 5 miljoen euro

3. Peter Sagan (BORA-hansgrohe) – 5 miljoen euro

4. Geraint Thomas (INEOS Grenadiers) – 3,5 miljoen euro

5. Egan Bernal (INEOS Grenadiers) – 2,8 miljoen euro

6. Michał Kwiatkowski (INEOS Grenadiers) – 2,5 miljoen euro

7. Julian Alaphilippe (Deceuninck-Quick-Step) – 2,3 miljoen euro

8. Wout van Aert (Jumbo-Visma) – 2,2 miljoen euro

9. Alejandro Valverde (Movistar) – 2,2 miljoen euro

10. Richard Carapaz (INEOS Grenadiers) – 2,2 miljoen euro

11. Vincenzo Nibali (Trek-Segafredo) – 2,1 miljoen euro

12. Mathieu van der Poel (Alpecin-Fenix) – 2 miljoen euro

13. Adam Yates (INEOS Grenadiers) – 2 miljoen euro

14. Primož Roglič (Jumbo-Visma) – 2 miljoen euro

15. Thibaut Pinot (Groupama-FDJ) – 2 miljoen euro

16. Jakob Fuglsang (Astana-Premier Tech) – 2 miljoen euro

17. Romain Bardet (Team DSM) – 2 miljoen euro

18. Elia Viviani (Cofidis) – 1,9 miljoen euro

19. Nairo Quintana (Arkéa-Samsic) – 1,9 miljoen euro

20. Fernando Gaviria (UAE Emirates) – 1,8 miljoen euro

Was wel van 21' die lijst van L'Equipe. Ik neem aan dat Vingegaard en Evenepoel tegenwoordig daar ook bij horen. En je kan je ook vragen stellen wat Viviani daar tussen doet maar toch.

2021 was het derde jaar waarin Froome geen enkele top-10 notering had.

Ondertussen zijn we 2023 en is die grap nog bezig.

Terug
Bovenaan