Transferthread 2023

Ik zou er echt niet van schrikken als heel de fusie komt doordat Remco gewoon al met één been op vertrekken stond en het contract van ineos met de pen erop klaar lag.
We weten allemaal dat hij niet tevreden was met zijn verloning, wat ook wel deels terecht was.

Mede hierdoor zal PatLef wel aan het denken geslagen zijn. Wat als Remco vertrekt, heel mijn ploeg hangt zo een beetje aan hem op. Het contract met soudal zal misschien ook wel spreken van een ploeg die grote ronde waardig is, een paar zeges van Merlier daar zullen ze weinig interesse in hebben. Wat met specialized, ze zijn mij altijd loyaal geweest, maar wat als ze Remco volgen en ik hier sta zonder fietssponsor?
Bakala zal ook wel gedacht hebben “straks zit ik hier met aandelen die geen drol meer waard zijn”

Het lijkt mij dan verstandig om eieren voor uw geld te kiezen.
Vanuit SQS was er in feite geen nood aan een fusie als de ploeg heel bleef, als Remco dus bleef. Het was Plugge die geld zocht. Je zou dan stellen dat jij macht hebt in de onderhandelingen.
Maar het draait meer en meer uit op een verhaal van de broek afstekken langs de kant van PatLef.

Ik zou er echt niet van schrikken als heel de fusie komt doordat Remco gewoon al met één been op vertrekken stond en het contract van ineos met de pen erop klaar lag.
We weten allemaal dat hij niet tevreden was met zijn verloning, wat ook wel deels terecht was.

Mede hierdoor zal PatLef wel aan het denken geslagen zijn. Wat als Remco vertrekt, heel mijn ploeg hangt zo een beetje aan hem op. Het contract met soudal zal misschien ook wel spreken van een ploeg die grote ronde waardig is, een paar zeges van Merlier daar zullen ze weinig interesse in hebben. Wat met specialized, ze zijn mij altijd loyaal geweest, maar wat als ze Remco volgen en ik hier sta zonder fietssponsor?
Bakala zal ook wel gedacht hebben “straks zit ik hier met aandelen die geen drol meer waard zijn”

Het lijkt mij dan verstandig om eieren voor uw geld te kiezen.
Vanuit SQS was er in feite geen nood aan een fusie als de ploeg heel bleef, als Remco dus bleef. Het was Plugge die geld zocht. Je zou dan stellen dat jij macht hebt in de onderhandelingen.
Maar het draait meer en meer uit op een verhaal van de broek afstekken langs de kant van PatLef.
Patrick wil gewoon eindelijk op pensioen. Zijn laatste project wil naar INEOS en gunt het hem wel. Het is goed geweest. Zo zie ik het.

Zou mij sterk lijken aangezien ze Froome nog 5m elk seizoen moeten betalen.
En het enige wat die nog presteert zijn ASMR filmpjes maken.

Is ook een beetje alsof je van de premier league terug moet afzakken naar de eerste amateurs.
Van Premier League naar Saudi League bedoel je... voor €18M, ge moet zot zijn om nee te zeggen.

Roglic heeft al alles gewonnen wat hij realistisch gezien kan winnen. Dan vind ik op je 33ste stilaan gaan cashen aan ~2.5-3x u huidige loon eigenlijk doodnormaal.
Een Ronaldoke doen noemen ze dat dan, met het verschil dat Roglic wel nog in de "Premier League" zal rijden en niet alleen rond de kerktoren van Gullegem.

Patrick wil gewoon eindelijk op pensioen. Zijn laatste project wil naar INEOS en gunt het hem wel. Het is goed geweest. Zo zie ik het.
Je kan ook gewoon uw postje als general manager aan iemand anders overlaten natuurlijk. En hetzelfde doen als wat hij bij jumbo gaat doen, meebepalen de richting maar niet meer de dagelijkse leiding voor uw rekening nemen.
Alles valt of staat niet bij PatLef als general manager. De ploeg zou op papier sterk genoeg moeten zijn.
Geen enkele renner of sponsor zal afhaken omdat PatLef een stap opzij doet.
Maar ik vermoed dat wel veel valt of staat met Remco die deel uitmaakt van de equipe.
Van Premier League naar Saudi League bedoel je... voor €18M, ge moet zot zijn om nee te zeggen.

Roglic heeft al alles gewonnen wat hij realistisch gezien kan winnen: 3x Vuelta, Giro, L-B-L, alle belangrijkste WT rittenkoersen... dan vind ik op je 33ste stilaan gaan cashen aan ~2.5-3x u huidige loon eigenlijk doodnormaal. Besides Roglic kan nog steeds mooie koersen winnen bij dat andere team ook.
Ik bedoel op sportief niveau dan :P
Als ik aan Israël denk dan denk ik toch niet aan op en top professionaliteit. Dat is nu niet de ploeg die in mij opkomt als het over wetenschappelijke en onderbouwde aanpak gaat.

Als ik dan hoor dat Froome fasted ritjes doet van 5u om de tank volledig leeg te rijden. Tsja dan is dat een bevestiging van dat gevoel.
Ik betwijfel dat je als Rolglic zijnde daar dan nog het niveau van bij Jumbo kan bereiken.

Ik begrijp dat ook, maar de timing is wel compleet verkeerd imo. Hij zet hier vele mensen op het straat met deze move hé, imo doe je dit niet in oktober. Al kan het goed zijn dat hij eigenlijk heel weinig te zeggen heeft hierover. In principe is Bakala de man die het voor het zeggen heeft.

Ik begrijp dat ook, maar de timing is wel compleet verkeerd imo. Hij zet hier vele mensen op het straat met deze move hé, imo doe je dit niet in oktober. Al kan het goed zijn dat hij eigenlijk heel weinig te zeggen heeft hierover. In principe is Bakala de man die het voor het zeggen heeft.
Ik bedoel dan ook niet dat hij dit bewust gedaan heeft, maar nu het beste maakt van de situatie. Het lijkt mij dat andere mensen en investeerders eerder het verhaal willen. Infeite heeft Patrick weinig te zeggen met zijn 20%.

Remco naar Ineos, make it happen 🥳

Tegelijkertijd moeten we wel diep triest zijn dat een groot en sterk team, met een lange traditie, als QS gewoon in het niets zal verdwijnen omdat een andere ploeg kapitaal zoekt. Dit is echt een dieptepunt van de sport imo.

Uiteindelijk is Evenepoel een beetje vergiftigd geschenk geworden voor Quickstep.
Lefevere heeft zijn hand overspeelt in de hoop Remco naar een Tour overwinning te brengen. In het voorjaar heeft hij jarenlang kunnen winnen met een kleiner budget, voor een Tour de France gelden andere wetten.

Remco zomaar naar Ineos laten gaan zou serieus gezichtsverlies betekenen voor hem. Dan maar je wagonnetje vasthaken bij een andere topploeg, maar de plotse (?) komst van Amazon heeft Quickstep in heel dit verhaal precies wat overbodig gemaakt.

Specialized zal in dit hele spelletje een bepalende factor spelen. Zij betalen Remco veel geld om hun posterboy te zijn. Meegaan naar Jumbo is voor hen ideaal, maar Remco wil niet naar Jumbo.

Het is gewoon Bakala die alles voor het zeggen heeft met zijn 80% aandelen. Als die wil fuseren dan fuseert ie gewoon en mag Patje op zijne kop staan

Ik krijg meer en meer het gevoel dat dit allemaal op niets gaat uitdraaien.
Waarschijnlijk zijn er inderdaad gesprekken geweest tussen Lefevre en Jumbo maar meer dan een verkennend gesprek op het moment dat Jumbo geld zocht denk ik niet dat er geweest is.
Amazon als sponsor bij jumbo zorgt er waarschijnlijk voor dat ze het geld hebben dat ze zochten.
Nu op 2 oktober nog een fusie aankondigen waarbij je ineens een volledige ploeg op straat ze (renners en omkadering) is bij mijn weten not done. Remco zal misschien wel al een contract klaar liggen hebben maar wat met die andere 20+ renners? Nog van geen enkele andere renner hebben we gehoord dat die in gesprek ik met andere ploegen. Als ik renner was bij SQS was ik al lang eens verder beginnen kijken.
Misschien voor 2025?

Ik krijg meer en meer het gevoel dat dit allemaal op niets gaat uitdraaien.
Waarschijnlijk zijn er inderdaad gesprekken geweest tussen Lefevre en Jumbo maar meer dan een verkennend gesprek op het moment dat Jumbo geld zocht denk ik niet dat er geweest is.
Amazon als sponsor bij jumbo zorgt er waarschijnlijk voor dat ze het geld hebben dat ze zochten.
Nu op 2 oktober nog een fusie aankondigen waarbij je ineens een volledige ploeg op straat ze (renners en omkadering) is bij mijn weten not done. Remco zal misschien wel al een contract klaar liggen hebben maar wat met die andere 20+ renners? Nog van geen enkele andere renner hebben we gehoord dat die in gesprek ik met andere ploegen. Als ik renner was bij SQS was ik al lang eens verder beginnen kijken.
Misschien voor 2025?
Er is wel een intentieverklaring naar het schijnt, das toch net iets meer dan gewoon maar verkennende gesprekken.
Van wat ik begrepen heb zijn er wel nog wat teams die bewust plaatsjes vrijhouden om te kijken of de blokjes echt vallen maar het is nu ook niet dat de huidige SQS kern absoluut uitpuilt van kwaliteit hé. De grotere namen zullen nog wel een WT plaats vinden. De rest zal zich volgend jaar op een lager niveau moeten bewijzen om terug de stap te kunnen maken.
Zuur voor de betrokkenen, dat wel, maar dat is bij fusie in de bedrijfswereld vaak niet anders.

Het is toch allemaal veel meer dan verkennende gesprekken als je de uitgelekte details leest. Of er iets effectief iets van zal komen zullen we snel weten deze week.

Het is toch allemaal veel meer dan verkennende gesprekken als je de uitgelekte details leest. Of er iets effectief iets van zal komen zullen we snel weten deze week.
Normaal vandaag zelfs nog.
Of dat is toch waar PatLef op mikte.

Ik betwijfel of veel renners hier buiten Remco beter van gaan worden. Ik zie veel namen die bij SQS wel wat geld zullen verdienen, maar die elders waarschijnlijk nooit zoveel zullen krijgen.
Vooral wat gaat Alaphilippe doen. Ook zuur voor Landa. Terug op zoek naar een nieuwe ploeg nog voor hij goed en wel begonnen is. Of hij zou in de jumbo trein moeten toegelaten worden.

We zitten hier altijd te lachen met TDT-Unibet maar ik zou er niet van schrikken als sommige naar daar zullen trekken.

Normaal vandaag zelfs nog.
Of dat is toch waar PatLef op mikte.

Ik betwijfel of veel renners hier buiten Remco beter van gaan worden. Ik zie veel namen die bij SQS wel wat geld zullen verdienen, maar die elders waarschijnlijk nooit zoveel zullen krijgen.
Vooral wat gaat Alaphilippe doen. Ook zuur voor Landa. Terug op zoek naar een nieuwe ploeg nog voor hij goed en wel begonnen is. Of hij zou in de jumbo trein moeten toegelaten worden.

We zitten hier altijd te lachen met TDT-Unibet maar ik zou er niet van schrikken als sommige naar daar zullen trekken.
Landa zal wel ingepast worden bij Jumbo, en dan na een jaar vertrekken omdat het zijn goesting niet is zoals bij Sky & Movistar en basically elke andere ploeg waar hij al gereden heeft :unsure: Asgreen zullen ze bij Jumbo zeker ook niet erg vinden dat die komt. Zal kwa karakter vermoedelijk best goed in dat team liggen en kan daar tussen Van Aert, Van Baarle & Laporte zeker nog voor eigen rekening rijden in het voorjaar. If not, heeft Uno-X waarschijnlijk wel interesse met het oog op hun opstap naar de WT, die ze misschien wel proberen inzetten als de WT licentie van SQS zou vrijkomen. Alaphilippe kan met 100% zekerheid wel ergens in Frankrijk terecht aan een véél te hoog loon... de grote namen gaan weinig hinder ondervinden.

Maar er zit inderdaad nog een heel deel renners in het team van SQS die waarschijnlijk uit de boot gaan vallen voor een WT plaatsje die TDT met héél veel plezier gaat willen oprapen, zeker omdat ze toch wel ambitie hebben om zoveel mogelijk wild cards te sprokkelen voor wat grotere koersen dit jaar.

Landa zal wel ingepast worden bij Jumbo, en dan na een jaar vertrekken omdat het zijn goesting niet is zoals bij Sky & Movistar en basically elke andere ploeg waar hij al gereden heeft :unsure: Asgreen zullen ze bij Jumbo zeker ook niet erg vinden dat die komt. Zal kwa karakter vermoedelijk best goed in dat team liggen en kan daar tussen Van Aert, Van Baarle & Laporte zeker nog voor eigen rekening rijden in het voorjaar. If not, heeft Uno-X waarschijnlijk wel interesse met het oog op hun opstap naar de WT, die ze misschien wel proberen inzetten als de WT licentie van SQS zou vrijkomen. Alaphilippe kan met 100% zekerheid wel ergens in Frankrijk terecht aan een véél te hoog loon... de grote namen gaan weinig hinder ondervinden.

Maar er zit inderdaad nog een heel deel renners in het team van SQS die waarschijnlijk uit de boot gaan vallen voor een WT plaatsje die TDT met héél veel plezier gaat willen oprapen, zeker omdat ze toch wel ambitie hebben om zoveel mogelijk wild cards te sprokkelen voor wat grotere koersen dit jaar.
Er zijn echt nog genoeg WT of Pro conti ploegen van hoog niveau die een paar plaatsjes open hebben gehouden waar renners naartoe kunnen vooraleer ze naar TDT moeten hoor. Of maar eens voorbeelden te geven. DSM heeft nog een 3tal over, Cofidis ook, Arkea nog 1 of 2, Lotto nog 1, Intermarché nog een drietal, Total nog heel wat plaats, ...

Voor het overgrote deel van de renners (staf is een compleet ander verhaal) zal een ploeg op vrij hoog niveau geen probleem vormen, weliswaar hoogstwaarschijnlijk tegen een (veel) lager loon. Voor jongens als Warlop (weeral) en Bastiaans kan dit wel heel pijnlijk worden, daar kan TDT misschien op inzetten (zeker Warlop imo), maar die anderen geraken gewoon aan een team op hoger niveau waarschijnlijk.

Uiteindelijk is Evenepoel een beetje vergiftigd geschenk geworden voor Quickstep.
Lefevere heeft zijn hand overspeelt in de hoop Remco naar een Tour overwinning te brengen. In het voorjaar heeft hij jarenlang kunnen winnen met een kleiner budget, voor een Tour de France gelden andere wetten.

Remco zomaar naar Ineos laten gaan zou serieus gezichtsverlies betekenen voor hem. Dan maar je wagonnetje vasthaken bij een andere topploeg, maar de plotse (?) komst van Amazon heeft Quickstep in heel dit verhaal precies wat overbodig gemaakt.

Specialized zal in dit hele spelletje een bepalende factor spelen. Zij betalen Remco veel geld om hun posterboy te zijn. Meegaan naar Jumbo is voor hen ideaal, maar Remco wil niet naar Jumbo.
Hier ben ik het niet mee eens eigenlijk. Of toch deels. Het is zeker zo dat QS moest veranderen om R.EV aan de Tourzege te helpen en dat de budgetten van toen onvoldoende waren/zijn. Maar je kan wél altijd proberen om nieuw geld, nieuwe sponsoring binnen te halen.

Deze hele histoire zegt eigenlijk weinig over PatLef, maar toch vooral veel over het Belgische wielrennen. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat geen enkel Belgisch bedrijf geinteresserd is om hét Belgische talent van de afgelopen generaties te financieren in dé ploeg van de laatste decennia, om dé wedstrijd van het jaar te winnen? Dat vind ik eigenlijk zeer triestig. Het is echt zeer zeer problematisch dat de grote financiering van Belgische ploegen door Belgische bedrijven voor 98% wordt bepaald door de goesting van mensen die al lang de pensioenleeftijd gepasseerd zijn...

Ik vind dat eerlijk gezegd het grootste probleem. En ik kan me inbeelden dat PatLef het ook allemaal anders had ingeschat.

Er zijn echt nog genoeg WT of Pro conti ploegen van hoog niveau die een paar plaatsjes open hebben gehouden waar renners naartoe kunnen vooraleer ze naar TDT moeten hoor. Of maar eens voorbeelden te geven. DSM heeft nog een 3tal over, Cofidis ook, Arkea nog 1 of 2, Lotto nog 1, Intermarché nog een drietal, Total nog heel wat plaats, ...

Voor het overgrote deel van de renners (staf is een compleet ander verhaal) zal een ploeg op vrij hoog niveau geen probleem vormen, weliswaar hoogstwaarschijnlijk tegen een (veel) lager loon. Voor jongens als Warlop (weeral) en Bastiaans kan dit wel heel pijnlijk worden, daar kan TDT misschien op inzetten (zeker Warlop imo), maar die anderen geraken gewoon aan een team op hoger niveau waarschijnlijk.

Je doet het klinken alsof bij TDT rijden een straf zou zijn :P
Er is nog weinig geweten van hoe hun pro-conti ploeg eruit zal zien. Maar voor een continentale ploeg pakken ze het toch al vrij deftig aan hoor, de staf die ze hebben zijn ook allemaal heel erg betrokken en promoten wel het nieuwe wielrennen dat vraagt om onderbouwing.

Het is ook niet zo dat het feit dat een team geen 30 renners heeft er ruimte is voor nog renners aan te trekken.
Een renner moet ook betaald worden en buiten zijn loon kost een renner ook geld om al rijdend op de baan te krijgen.
Fietsen, materiaal, stages, voeding en noem maar op. Als je een renner 3M per jaar betaalt dan is dat een druppel op een hete plaat, maar voor een renner die 150k verdient is dat al een andere zaak.

Ik denk dat je trouwens nog aardig zou schrikken hoe onprofessioneel sommige teams wel niet zijn op pro-conti niveau. En onderschat hoe in verhouding TDT toch nog aardig niveau kunnen halen.

Het is echt zeer zeer problematisch dat de grote financiering van Belgische ploegen door Belgische bedrijven voor 98% wordt bepaald door de goesting van mensen die al lang de pensioenleeftijd gepasseerd zijn...

Ik vind dat eerlijk gezegd het grootste probleem. En ik kan me inbeelden dat PatLef het ook allemaal anders had ingeschat.

Wees blij dat er nog enkele Belgische( maar ook internationale) gulle weldoeners zijn die graag geld geven zonder direct te denken aan hun ROI.

Mocht iedereen die sponsoring doet de berekening maken wat het hen oplevert en enkel bij positieve balans instappen dan zouden er nog minder sponsors instappen.
Er zijn nog vele andere manieren van marketing voeren, die misschien meer of evenveel oplevert. De liefde voor het wielrennen laat sommige dan toch kiezen voor het wielrennen.

Je doet het klinken alsof bij TDT rijden een straf zou zijn :p
Er is nog weinig geweten van hoe hun pro-conti ploeg eruit zal zien. Maar voor een continentale ploeg pakken ze het toch al vrij deftig aan hoor, de staf die ze hebben zijn ook allemaal heel erg betrokken en promoten wel het nieuwe wielrennen dat vraagt om onderbouwing.

Het is ook niet zo dat het feit dat een team geen 30 renners heeft er ruimte is voor nog renners aan te trekken.
Een renner moet ook betaald worden en buiten zijn loon kost een renner ook geld om al rijdend op de baan te krijgen.
Fietsen, materiaal, stages, voeding en noem maar op. Als je een renner 3M per jaar betaalt dan is dat een druppel op een hete plaat, maar voor een renner die 150k verdient is dat al een andere zaak.

Ik denk dat je trouwens nog aardig zou schrikken hoe onprofessioneel sommige teams wel niet zijn op pro-conti niveau. En onderschat hoe in verhouding TDT toch nog aardig niveau kunnen halen.

Ik weet dat ge de grootste TDT fan van België bent, maar blijf een beetje serieus hé. Het is precies alsof je zelf voor de ploeg werkt of er aandelen in hebt. Uw posts lijken gewoon op een promotiepraatje. Niemand heeft gezegd dat het een straf zou zijn, gewoon dat de meeste QS renners echt wel beter zullen kunnen, ook al is het oktober. Vele WT en top PCT ploegen hebben bewust alle contractbesprekingen die nog bezig waren omtrent hun laatste plaatsen meteen bevroren toen het nieuws van het potentiele verdwijning van QS verscheen. Er zullen in het algemeen ruim voldoende plaatsen zijn en ja ook ruim voldoende budget (aangezien het mogelijk zal zijn om vele van die renners te "lowballen" en misschien sommige renners nog deels betaald zullen worden door iemand anders). Er zijn zelfs bazen van verschillende ploegen die dat al letterlijk gezegd hebben. Ik haal die cijfers niet uit de lucht. Natuurlijk heb je altijd een ploeg dat verdwijnt en dus minder plaatsen. De jongens die eerst in aanmerking kwamen voor die plaatsen moeten nu wachten en vallen door de vrijgekomen QS renners misschien uit de boot, die jongens gaan nog de grootste dupe worden. Voor Belgen en Nederlanders waarmee dat gebeurd kan TDT zeker een goed vangnet worden.

En trouwens er is wel degelijk al vrij veel geweten over TDT aangezien ze bekend gemaakt hebben wie er vertrekt en zo dus eigenlijk ook wie er verlengt. En van de bevestigde en verwachte aankopen tot nu toe kun je ook moeilijk "wow" zeggen. Ze komen tot nog toe allemaal uit het continentale circuit. Enkel Stokbro vind ik eigenlijk overtuigend. Nu, er zal heus wel nog wat goeds komen, of dat verwacht ik toch, maar ze gaan absoluut nog niet bij de betere procontinentale ploegen horen. Ze hebben als continentale ploeg een uitstekend jaar gedraaid, eigenlijk al op (laag) proconti niveau (ik zie bv al geen reden meer om te tekenen voor Flanders Baloise (tenzij je baanwielrenner bent) of Bingoal ipv TDT), maar qua talent zitten ze nog heel ver achter de betere procontinentale ploegen.

Laatst bewerkt:
TDT betaald ook gewoon maar het minimum dat verplicht is voor een pro conti team. Lijkt mij dat daar weinig (ex)renners van SQS voor willen rijden. Vooral jammer voor die Devo mannen dat gepromoveerd zijn. Lijkt me dat die, buiten Lecerf misschien, moeilijker een plaats gaan vinden in een ander WT team.

Terug
Bovenaan