Transferthread 2023

Mocht iedereen die sponsoring doet de berekening maken wat het hen oplevert en enkel bij positieve balans instappen dan zouden er nog minder sponsors instappen.
Er zijn nog vele andere manieren van marketing voeren, die misschien meer of evenveel oplevert. De liefde voor het wielrennen laat sommige dan toch kiezen voor het wielrennen.

Ik weet echt niet waarom het positief zou zijn waarom enkel zeventigplussers nog geld willen leggen (kort door de bocht gesteld).
Daarnaast vraag ik me af of ge eigenljik wel beseft hoe goedkoop de marketing via het wielrennen is. Als Belgisch bedrijf naamsponsor van een Belgische ploeg zijn met R.EV betekent iedere Tour gewoon los 3weken op tv komen in alle huiskamers en in ieder sportartikel verschijnen.

Ter vergelijking... 3-4weken een reclameblokje van minder dan een minuut kost incl productie al +/- half miljoen...

Volgens Wielerflits 6 renners van QS naar Jumbo (Roglic en Hessmann vallen daar dus nog weg). Lampaert wordt genoemd omdat Van Aert hem wil als vervanger van Van Hooydonck en natuurlijk Evenepoel met zijn "entourage". Cattaneo lijkt me dan ook wel een zekerheid. Vervaeke? Van Wilder (wil die?)?

Volgens Wielerflits 6 renners van QS naar Jumbo (Roglic en Hessmann vallen daar dus nog weg). Lampaert wordt genoemd omdat Van Aert hem wil als vervanger van Van Hooydonck en natuurlijk Evenepoel met zijn "entourage". Cattaneo lijkt me dan ook wel een zekerheid. Vervaeke? Van Wilder (wil die?)?
Ik weet niet meer wat er allemaal van aan is.
De ene keer lees je dat Remco niet naar daar zal gaan, nu weer wel.
Is 15/okt de verplichte einddatum voor die geruchten tastbaar worden?

Ik weet niet meer wat er allemaal van aan is.
De ene keer lees je dat Remco niet naar daar zal gaan, nu weer wel.
Is 15/okt de verplichte einddatum voor die geruchten tastbaar worden?

L'Equipe: "Remco naar Ineos"
Wielerflits en Belgische pers: "doel van Jumbo is wel degelijk om Remco en entourage binnen te halen"

Geloof dus wat je wil geloven. l'Equipe kennende geloof ik eerder Wielerflits en de Belgische pers.

15 oktober is de datum dat registratieaanvragen binnen moeten zijn bij de UCI. Dus tenzij de UCI uitstel verleent (in het verleden al gebeurd) zullen we tegen dan wel weten of de fusieploeg een aanvraag (heel dossier met talloze pagina's waar onder meer de officiële naam en de sponsors moeten instaan) heeft ingediend bij de UCI.

Over renners moet er in principe nog niet gesproken worden.

Kortom, in principe gaan we tegen dan weten of de "fusie" of hoe dat we het ook willen noemen doorgaat of niet, maar meer niet.

Wie geloofde dat het maar over verkennende gesprekken ging.. Zelfs de UCI komt al met een statement over de mogelijke fusie tussen beide teams.

Lefevre gebruikte de term intentieverklaring, dan weet je dat het geen informeel gesprek tussen pot en pint was hoor.

Ondertussen blijven de verschillende geruchten in het rond vliegen, dat worden nog langen dagen :lol:

Roglic naar Bora is wel minder goed nieuws voor Uitdebroeks. Dan zit je met Hindley, Vlasov en Roglic wel met veel GT renners. Stel dat Roglic volgend seizoen doet zoals de voorbije jaren dan is de Tour en Vuelta al ingenomen, dan gaat Hindley waarschijnlijk wel weer voor de Giro dan zit Uitdebroeks wel vast.

Roglic naar Bora is wel minder goed nieuws voor Uitdebroeks. Dan zit je met Hindley, Vlasov en Roglic wel met veel GT renners. Stel dat Roglic volgend seizoen doet zoals de voorbije jaren dan is de Tour en Vuelta al ingenomen, dan gaat Hindley waarschijnlijk wel weer voor de Giro dan zit Uitdebroeks wel vast.
uijtdebroeks is nog heel jong he. Roglic gaat geen jaren nog de grote man zijn. Dat is nog max 2 seizoenen lijkt mij, dan is Cian nog altijd maar 22 en zijn die andere twee toch ook al 30.

uijtdebroeks is nog heel jong he. Roglic gaat geen jaren nog de grote man zijn. Dat is nog max 2 seizoenen lijkt mij, dan is Cian nog altijd maar 22 en zijn die andere twee toch ook al 30.

Dit jaar reed hij al rond in een vrije rol natuurlijk om dan nu de volgende 2 jaar te gaan knechten zou toch een stap terug zijn.

Roglic heeft 2 GT's na elkaar uitgereden zonder te vallen. Dat kan niet blijven duren :tongue:

Ik zou denken dat Roglic tenminste nog 1x alles op de Tour gaat zetten. Dus Giro of Vuelta zou toch geen probleem mogen zijn voor Cian.

Roglic heeft 2 GT's na elkaar uitgereden zonder te vallen. Dat kan niet blijven duren :tongue:

Ik zou denken dat Roglic tenminste nog 1x alles op de Tour gaat zetten. Dus Giro of Vuelta zou toch geen probleem mogen zijn voor Cian.

Roglic rijd de laatste jaren ook altijd de Vuelta of die de Tour nu rijd of niet. En je zit ook nog met Hindley die vorig jaar de Giro won dikke kans dat die geen zin gaat hebben om te knechten voor Roglic en dus eerder weer zijn eigen kans wil gaan in de Giro.

Je kan IMO niet de Tour als hoofddoel doen en alleen-kopmanschap in de Vuelta opeisen. Als je al voluit bent gegaan in de Tour moet je het kopmanschap delen in de Vuelta zoals Vingegaard dat deed. Dat is niet enkel eerlijker tegenover je ploegmaten maar ook beter voor jezelf, want de kans dat je kraakt is toch groter.

Je kan IMO niet de Tour als hoofddoel doen en alleen-kopmanschap in de Vuelta opeisen. Als je al voluit bent gegaan in de Tour moet je het kopmanschap delen in de Vuelta zoals Vingegaard dat deed. Dat is niet enkel eerlijker tegenover je ploegmaten maar ook beter voor jezelf, want de kans dat je kraakt is toch groter.

Tuurlijk kan je dat wel doen. Roglic won al 4 GTs en gaat straks 6 miljoen per jaar of zo verdienen die kan doen wat hij wil. Die gaat niet vertrekken omdat hij het kopmanschap niet wil delen om dan eventjes in de Vuelta te gaan delen omdat hij al de Tour kreeg voor zich alleen kreeg.

En Roglic kraakt niet zo gauw. Won 3 Vueltas nadat hij telkens in de Tour was gestart 1x als 2e en 2x wel moeten opgeven. Won tussen die Tours en Vueltas ook nog een keer LBL (corona jaar) en pakte ook nog een keer OS goud in het TT tussen de 2.

Nu officieel: Primoz naar Bora! Neig content dat het niet Movistar of Israel is geworden 😅
Nu nog Remco naar INEOS en we krijgen volgend jaar weer een epische Tour :love:

Uijtdebroeks zou mogelijks Bora verlaten om naar FDJ te gaan vanwege de akkefietjes met Vlasov in de Vuelta :S

Voor een getalenteerd ronderenner vind ik dat toch een zeer vreemde move.

Laatst bewerkt:
Uijtdebroeks zou mogelijks Bora verlaten om naar FDJ te gaan vanwege de akkefietjes met Vlasov in de Vuelta :S

Die geruchten ook gehoord, maar geloof er niet veel van, die leek me zich heel goed in zen vel te voelen bij BORA :/

Alé zit ik hier nu al weken op het puntje van m'n stoel voor een anticlimax van formaat :unsure:

Zou een vreemde move zijn inderdaad.

Bora zélf gaat Cian toch altijd boven Vlasov verkiezen, dus zij gaan hem niet naar de uitgang pushen.

Misschien zou het dan eerder met de move van Roglic te maken kunnen hebben. Bij FDJ zal de concurrentie veel minder zijn, al rijdt daar natuurlijk ook Gaudu rond die als Fransman wel wat in de pap te brokken heeft.

Nee, ik geloof er niet veel van. Lijkt me een te rare move op dit moment.

:laugh:

Dus al dit weer allemaal voor niets. Jumbo letterlijk Roglic kwijt, de verliezers van heel het gedoe.

En de grote winnaars? De pers natuurlijk.

Mooi. Lijk me ook niet meer dan logisch dit. Er viel voor SQS niet veel te winnen. Plugge dus zijn hoofdsponsor kwijt en zijn 2e beste renner.

Terug
Bovenaan