Hoe zou jij een ploeg als alpecin verenigen met Lotto?
In elk opzicht is dat een betere ploeg met al een sterk veld aan renners. Overigens zijn jarenlang Evans en Greipel de sterkhouders bij Lotto geweest. Ewan is ook lang een sterke naam geweest.
En bijkomstig is MVDP echt wel een randgeval. Voor mensen waar chauvinisme een ding is durven hem ook wel als Belg beschouwen. Zijn keuze voor de Nederlandse nationaliteit was ook organisatorisch interessant in een sterk wielerland als België.
En de Fransen zien hem ook al een halve Fransman.
Denk niet dat ze bij de nationale loterij zouden twijfelen mochten ze hem in een truitje met hun logo op kunnen laten rijden. Al zullen ze misschien nog liever dat WVA zien doen.
De geruchten over Q36.5 en de massale verschuivingen binnen de ploegen wil ik toch maar deels in geloven.
Ik wil het allemaal nog wel eens zien, er worden toch zeer straffe zaken beweerd.
Ik was maar niet al te serieus aan het freewheelen hoor
Maar als je er dan toch serieus op wil verdergaan...
Waarom zouden zij niet te verenigen zijn?
Alpecin kan voor volgend jaar wel een extra sponsor gebruiken, lijkt me. Lotto zal het vooral belangrijk vinden om toch veel (jonge) Belgen in de ploeg te hebben. Alpecin heeft al wat leuke Belgen, en met Philipsen ook een serieus uithangbord.
Daarnaast kan Lotto types als Van Eetvelt en Widar meebrengen, types die nu toch ontbreken in de ploeg van Alpecin. Ik denk dat Alpecin-Lotto een heel sterke ploeg zou kunnen vormen.
Een fusie doet altijd pijn natuurlijk. Sommige renners en bepaalde stafleden worden dus sowieso kind van de rekening.
Een fusie tussen Quickstep en Jumbo destijds, waar er geruchten over waren, leek mij dan veel straffer te zijn.
Nu goed, ik zie dat helemaal niet gebeuren hoor. Er zal wel een sponsor uit de lucht vallen voor Lotto, maar dat zal dan eerder een co-sponsor worden. Lotto zal de touwtjes in handen houden, maar het zal in de onderste regionen van de WT te doen zijn.