Transferthread 2025

Airjinx

Well-known member
Crowdfunder FE
Ondertussen draait de transfer(geruchten)molen weer op volle toeren.
Benoot en Kooij naar AG2R. Stuyven naar QuickStep. Gianni Vermeersch naar Bora. Kielich naar Visma. Hermans, Meurisse en Lampaert worden dan weer aan Q36.5 gelinkt.
Dat Q36.5 volgend seizoen op Pinarello gaat rijden en Ineos op Specialized wordt ook alsmaar duidelijker. Met het geld van Total willen ze bij Ineos terug naar de status van weleer. Op deze manier wordt ook de weg geplaveid voor de komst van iemand uit Schepdaal ...

Ondertussen draait de transfer(geruchten)molen weer op volle toeren.
Benoot en Kooij naar AG2R. Stuyven naar QuickStep. Gianni Vermeersch naar Bora. Kielich naar Visma. Hermans, Meurisse en Lampaert worden dan weer aan Q36.5 gelinkt.
Dat Q36.5 volgend seizoen op Pinarello gaat rijden en Ineos op Specialized wordt ook alsmaar duidelijker. Met het geld van Total willen ze bij Ineos terug naar de status van weleer. Op deze manier wordt ook de weg geplaveid voor de komst van iemand uit Schepdaal ...

Van Moer wordt ook aan Q36.5 gelinkt, maar ook aan Alpecin (misschien de vervanger voor die vertrekkers) en Quick Step. Segaert vertrekt ook bij Lotto (zal wel snel in de pers komen). Leegloop gaat daar verder. Van het sterke middenveld dat ze hadden de laatste jaren (Vermeersch, Van Moer, Frison, Segaert, ...) blijft helemaal niets meer over. Volgens HLN zouden ze bij de loterij wel eindelijk het licht gezien hebben en door hebben dat ze misschien een grote sponsor de eerste plaats in de naam van de ploeg moeten geven, maar er is veel van het goede werk dat geleverd werd in 22, 23 en de eerste helft van 24 in no time teniet gedaan.

Naar waar zou Segaert gaan?

Dan is het voor Lotto zeker belangrijk om De Lie en Van Eetvelt alles te geven wat ze nodig hebben om top te presteren volgend jaar. Aangevuld met een talent als Widar.

Naar waar zou Segaert gaan?

Dan is het voor Lotto zeker belangrijk om De Lie en Van Eetvelt alles te geven wat ze nodig hebben om top te presteren volgend jaar. Aangevuld met een talent als Widar.

Dat weet ik niet. Quick Step is altijd al zeer geïnteresseerd geweest in Segaert (om één of andere reden heeft Segaert indertijd voor Lotto gekozen). Bahrain (zijn broer zit daar) zal ook wel proberen. Maar het gaat hier natuurlijk om een groot talent, één met een paar minpunten (positionering vooral) waaraan absoluut gewerkt moet worden, maar ook één waarvan iedereen weet dat hij een mooie toekomst tegemoet gaat. Aan aanbiedingen van grote teams zal die dus geen tekort hebben.

Over Lotto, tja... De Lie en Van Eetvelt zitten ook nog maar anderhalf jaar onder contract natuurlijk. De hele ploeg rond De Lie is verdwenen. En ok, op dit moment kan De Lie moeilijk meer eisen, maar het feit blijft dat hij toch een gebrek aan steun zal voelen in wedstrijden, zelfs als hij zelf goed is. Bij Van Eetvelt en Widar is dat misschien een beetje anders omdat het in hun wedstrijden vaker puur om sterkte gaat, maar ook daar zal Lotto moeten versterken. En dat gaat gewoon niet als je geen tweede grotere sponsor hebt. Zolang daaromtrent geen nieuws is (en imo is het al te laat om te versterken voor volgend jaar), kan je gewoon niets verwachten van die ploeg. Da's allemaal tof dat je nog een paar grote talenten hebt, als je ze niet kunt ondersteunen (naast de wedstrijden zal dat nog wel lukken, maar in die wedstrijden...) vertrekken die ook gewoon binnen een jaar. En dan komt Lotto er niet meer bovenop denk ik.

Fusie met Intermarché Wanty zou misschien niet slecht zijn :wink:

Zou weinig opleveren denk ik. Allemaal te kleine sponsors, ge kunt moeilijk met 4 in de naam van een ploeg staan. Of ja dan kom je in totaal misschien aan 18M ofzo, maar is dat het waard? Beetje uitstel van executie voor beiden dan denk ik.

Dat is waar... Misschien is een Alpecin-Lotto dan logischer, aangezien Deceuninck daar toch stopt :wink:

De Nationale Lotterij met een Nederlander als uithangbord :tongue:

Dat is waar... Misschien is een Alpecin-Lotto dan logischer, aangezien Deceuninck daar toch stopt :wink:

De Nationale Lotterij met een Nederlander als uithangbord :tongue:
Hoe zou jij een ploeg als alpecin verenigen met Lotto?
In elk opzicht is dat een betere ploeg met al een sterk veld aan renners. Overigens zijn jarenlang Evans en Greipel de sterkhouders bij Lotto geweest. Ewan is ook lang een sterke naam geweest.

En bijkomstig is MVDP echt wel een randgeval. Voor mensen waar chauvinisme een ding is durven hem ook wel als Belg beschouwen. Zijn keuze voor de Nederlandse nationaliteit was ook organisatorisch interessant in een sterk wielerland als België.
En de Fransen zien hem ook al een halve Fransman.
Denk niet dat ze bij de nationale loterij zouden twijfelen mochten ze hem in een truitje met hun logo op kunnen laten rijden. Al zullen ze misschien nog liever dat WVA zien doen.

De geruchten over Q36.5 en de massale verschuivingen binnen de ploegen wil ik toch maar deels in geloven.
Ik wil het allemaal nog wel eens zien, er worden toch zeer straffe zaken beweerd.

De eigenaar van Q36,5 is dat ook van Pinarello. Dat Pidcock offroad op Pinarello blijft rijden terwijl Scott in het mountainbiken een heel groot merk is toch wel opvallend. Shurter stopt er na dit seizoen mee dus je zou denken dat Scott maar wat graag iemand als Pidcock op hun fietsen ziet rijden.

Dat Q36,5 met Pinarello in zee gaat is dus eigenlijk maar logica. Kon je vorig jaar ook al zien aankomen.

Hoe zou jij een ploeg als alpecin verenigen met Lotto?
In elk opzicht is dat een betere ploeg met al een sterk veld aan renners. Overigens zijn jarenlang Evans en Greipel de sterkhouders bij Lotto geweest. Ewan is ook lang een sterke naam geweest.

En bijkomstig is MVDP echt wel een randgeval. Voor mensen waar chauvinisme een ding is durven hem ook wel als Belg beschouwen. Zijn keuze voor de Nederlandse nationaliteit was ook organisatorisch interessant in een sterk wielerland als België.
En de Fransen zien hem ook al een halve Fransman.
Denk niet dat ze bij de nationale loterij zouden twijfelen mochten ze hem in een truitje met hun logo op kunnen laten rijden. Al zullen ze misschien nog liever dat WVA zien doen.

De geruchten over Q36.5 en de massale verschuivingen binnen de ploegen wil ik toch maar deels in geloven.
Ik wil het allemaal nog wel eens zien, er worden toch zeer straffe zaken beweerd.
Ik was maar niet al te serieus aan het freewheelen hoor :wink:

Maar als je er dan toch serieus op wil verdergaan...

Waarom zouden zij niet te verenigen zijn?
Alpecin kan voor volgend jaar wel een extra sponsor gebruiken, lijkt me. Lotto zal het vooral belangrijk vinden om toch veel (jonge) Belgen in de ploeg te hebben. Alpecin heeft al wat leuke Belgen, en met Philipsen ook een serieus uithangbord.

Daarnaast kan Lotto types als Van Eetvelt en Widar meebrengen, types die nu toch ontbreken in de ploeg van Alpecin. Ik denk dat Alpecin-Lotto een heel sterke ploeg zou kunnen vormen.

Een fusie doet altijd pijn natuurlijk. Sommige renners en bepaalde stafleden worden dus sowieso kind van de rekening.

Een fusie tussen Quickstep en Jumbo destijds, waar er geruchten over waren, leek mij dan veel straffer te zijn.

Nu goed, ik zie dat helemaal niet gebeuren hoor. Er zal wel een sponsor uit de lucht vallen voor Lotto, maar dat zal dan eerder een co-sponsor worden. Lotto zal de touwtjes in handen houden, maar het zal in de onderste regionen van de WT te doen zijn.

Lotto-Arkea (arkea wil wel nog steeds wel een ploeg sponsoren, maar kan niet het volledige bedrag van de huidige ploeg sponsoren, waarvan alle sponsoren einde contract zijn)

Total energies zal dan weer in zee gaan met Ineos

Zo verdwijnen er 2 Franse ploegen, Als tietema zich dan sterk kan inkopen (met voorkeur Franse renners) en in de huidige top 30 kan blijven zitten dan zitten die met veel kans effectief volgend jaar in de Tour (want de enige "franse" ploeg die een wildcard kan verdienen)

Lotto-Arkea (arkea wil wel nog steeds wel een ploeg sponsoren, maar kan niet het volledige bedrag van de huidige ploeg sponsoren, waarvan alle sponsoren einde contract zijn)

Er is één klein geruchtje in HLN over mogelijke contacten tussen beiden... het lijkt zelfs eerder een soort suggestie van de journalist zelf. Meer niet, that's it.

Maar de kans is wel groot dat de Arkea ploeg verdwijnt ja. Total daarentegen niet. TotalEnergies heeft technisch gezien namelijk nog een contract met de ploeg tot eind 2026. De geruchten gaan dan ook dat ze met een dochteronderneming die ploeg voor 2026 nog zouden sponsoren.

Laatst bewerkt:
Segaert naar Bahrain dus waarschijnlijk volgens Wielerflits. Terug samen met zijn broer. Alsof het in de sterren geschreven stond.

Aan de Quick Step fans, hebben ze bij de ploeg opeens terug meer budget? Ik weet dat er met het vertrek van Lampaert en in mindere mate misschien Van Wilder wel wat vrijkomt, maar Stuyven, Van Baarle (blijkbaar ook hardnekkig gerucht) en Van Moer is toch vrij veel samen. In 1,2,3 toch terug een zeer degelijke voorjaarsploeg als je daarbij nog Van Gestel en hun sprinters rekent.

Aan de Quick Step fans, hebben ze bij de ploeg opeens terug meer budget? Ik weet dat er met het vertrek van Lampaert en in mindere mate misschien Van Wilder wel wat vrijkomt, maar Stuyven, Van Baarle (blijkbaar ook hardnekkig gerucht) en Van Moer is toch vrij veel samen. In 1,2,3 toch terug een zeer degelijke voorjaarsploeg als je daarbij nog Van Gestel en hun sprinters rekent.

Alaphilippes en Asgreens deel zal wel nog niet volledig zijn opgebruikt zeker. Een Schachman en Hayter zullen wel niet het vetste contract uit hun carriere hebben getekend dus zou vreemd zijn moesten ze nu op dezelfde loonmassa zitten als vorig jaar.

Alaphilippes en Asgreens deel zal wel nog niet volledig zijn opgebruikt zeker. Een Schachman en Hayter zullen wel niet het vetste contract uit hun carriere hebben getekend dus zou vreemd zijn moesten ze nu op dezelfde loonmassa zitten als vorig jaar.

Dat klopt zeker, maar Van Gestel, Peret Peintre en ook zeker de verlengingen van Merlier en Magnier kosten ook niet niets natuurlijk.

Landa zat vorig seizoen buiten de boekhouding geen idee eigenlijk of ze die nu bv een grootverdiener als Alaphilippe weg is of ze die terug in boekhouding zetten of dat een specialleke van Bakala blijft.

En voorjaarsploeg zonder VDP of Pogacar ga je niet gauw de RVV winnen vrees ik. Zo'n van Baarle is natuurlijk ook een zeer waardevolle pion in een Tour ploeg. Als Evenepoel blijft.

En voorjaarsploeg zonder VDP of Pogacar ga je niet gauw de RVV winnen vrees ik. Zo'n van Baarle is natuurlijk ook een zeer waardevolle pion in een Tour ploeg. Als Evenepoel blijft.

Ze gaan hem niet winnen met stuyven inderdaad, maar ze gaan nu tenminste eens in beeld komen tijdens de niet sprint klassiekers 😅 (als Stuyven zijn vorm haalt).

Terug
Bovenaan