Transferthread 2026 - 2027 (Binnenland)

Adedji-Sternberg zou naar Club trekken. Weet niet wat ik daar van moet denken want zo’n zotte indruk gaf die me nu toch ook niet…

Racing Genk is woest: Club Brugge, dat Limburgers niet op de hoogte bracht, heeft persoonlijk akkoord met Noah Adedeji-Sternberg

"Zou naar Club trekken" is niet hetzelfde als "heeft een persoonlijk akkoord met Brugge".
Maw Sternberg speelt volgend seizoen niet meer in België. Genk gaat een belachelijk bedrag vragen, Brugge gaat daar begrijpelijk niet op in, de relatie tussen Sternberg en Genk is naar de klote en hij vertrekt sowieso.

Ook niet slim van Club om dit te laten uitkomen, want het gaat in tegen de reglementen van de bond en zou in principe kunnen leiden tot een mercato lang een transferverbod. Zo ver gaat het natuurlijk niet komen en dat gaat Genk ook zo niet willen spelen aangezien (itt wat ge zou denken) de relatie tussen beide besturen wel best goed is. Maar dat betekent wel dat de kans dat die in Brugge speelt volgend seizoen wel eens klein kan zijn. Maar nog steeds groter dan dat die volgend seizoen in ons truitje speelt. Buitenland maw.

Wel iemand met zeer veel potentieel hoor. Ik ben fan in se. Wel een nonchalante stijl die bij veel supporters niet goed ligt.

"Zou naar Club trekken" is niet hetzelfde als "heeft een persoonlijk akkoord met Brugge".
Maw Sternberg speelt volgend seizoen niet meer in België. Genk gaat een belachelijk bedrag vragen, Brugge gaat daar begrijpelijk niet op in, de relatie tussen Sternberg en Genk is naar de klote en hij vertrekt sowieso.

Wel iemand met zeer veel potentieel hoor. Ik ben fan in se. Wel een nonchalante stijl die bij veel supporters niet goed ligt.
Belachelijk bedrag voor iemand met een marktwaarde van 4 mil en 1 goal en 1 assist vorig jaar?

Risico is dan natuurlijk dat hij niet weggeraakt en dan zit je met een speler in de b-kern. Maar voor mij hoeft hij zeker niet te komen. Big shoes to fill ook

Belachelijk bedrag voor iemand met een marktwaarde van 4 mil en 1 goal en 1 assist vorig jaar?

Risico is dan natuurlijk dat hij niet weggeraakt en dan zit je met een speler in de b-kern

Als club moogt ge vragen wat ge wilt, hè. En als ge een bepaalde transfer wilt blokkeren, vraagt ge gewoon iets belachelijks. Kan natuurlijk slecht eindigen qua onderline relatie. Maar wanneer ge als speler tegen de bondsreglementen ingaat en al achter de rug van uw club akkoord gaat met een andere club, zijn de brokken toch al niet meer te lijmen.

En dat laatste? Het is geen grootverdiener, dus zo veel pijn zou dat Genk niet doen. Het zou voor Sternberg slechter zijn dan voor Genk.

edit: Geruchten wel dat het vertrek dichter bij is dan ik zelf lijk te denken. Ik weet alleen niet hoe serieus ik de bron moet nemen. Benieuwd!

Als club moogt ge vragen wat ge wilt, hè. En als ge een bepaalde transfer wilt blokkeren, vraagt ge gewoon iets belachelijks. Kan natuurlijk slecht eindigen qua onderline relatie. Maar wanneer ge als speler tegen de bondsreglementen ingaat en al achter de rug van uw club akkoord gaat met een andere club, zijn de brokken toch al niet meer te lijmen.

En dat laatste? Het is geen grootverdiener, dus zo veel pijn zou dat Genk niet doen. Het zou voor Sternberg slechter zijn dan voor Genk.

edit: Geruchten wel dat het vertrek dichter bij is dan ik zelf lijk te denken. Ik weet alleen niet hoe serieus ik de bron moet nemen. Benieuwd!
Mja dan blaas je echt wel de relatie met uw speler helemaal op. Mag een speler niet gewoon akkoord gaan met een andere club eigenlijk? Dat het “not done” is snap ik wel maar is dat tegen een reglement?

Mja dan blaas je echt wel de relatie met uw speler helemaal op. Mag een speler niet gewoon akkoord gaan met een andere club eigenlijk? Dat het “not done” is snap ik wel maar is dat tegen een reglement?
Je moet eerst de club inlichten (bij contract >6maanden). Als het HLN artikel klopt is die makelaar zeer dom naar Genk gegaan en gezegd we hebben een akkoord.

Yep. Zoals byter al zegt. Om specifiek te gaan: Boek B van het bondsreglement. Titel 4. B4.80 - B4.83.
In extreme gevallen kan de straf zelfs oplopen tot een transferverbod. Uiteraard gaat dat niet gebeuren.

En die relatie met uw speler? Die is al kapot als uw speler al zo een pad inslaat. We gaan er geen Steven Defour of Alejandro Pozuelo van maken, maar op die manier toont hij wel dat Genk sowieso een afgesloten hoofdstuk is voor hem. Dan denk ik dat ge u als club van oorsprong niet moet boeien in die relatie.

De wet van 78 bestaat natuurlijk. Dan heeft Genk helemaal niets te zeggen.
Natuurlijk zou hij dan in principe niet naar Brugge kunnen vertrekken (tenzij die heel België op hun kap willen en de gentlemensagreement breken). De Fifa kan er sinds het Diarra geval nog weinig tegen inbrengen helaas.

Yep. Zoals byter al zegt. Om specifiek te gaan: Boek B van het bondsreglement. Titel 4. B4.80 - B4.83.
In extreme gevallen kan de straf zelfs oplopen tot een transferverbod. Uiteraard gaat dat niet gebeuren.

En die relatie met uw speler? Die is al kapot als uw speler al zo een pad inslaat. We gaan er geen Steven Defour of Alejandro Pozuelo van maken, maar op die manier toont hij wel dat Genk sowieso een afgesloten hoofdstuk is voor hem. Dan denk ik dat ge u als club van oorsprong niet moet boeien in die relatie.
Waarom zou Club Brugge daar dan in meegaan eigenlijk?

Dat is nu ook wel iets wat ik vreemd vind. Indien het verhaal klopt, is het imo zeer lelijk gedrag van Brugge (dat makelaars en spelers lelijk gedrag vertonen is niet nieuw), en is Sternberg dat waard? Ze gaan Genk in de toekomst nog nodig hebben bij bepaalde stemmingen hoor...

Vind ik ook vreemd.
Wie weet is het pure clickbait en is er een afkoopsom. Als Brugge daar dan aan voldoet, is er gewoon niets aan qua babbelen met Genk.

Nu Tavolieri zit al te verkondigen dat Genk hard speelt en tussen de 15 en 20 miljoen zou vragen. Sacha toch.

Brugge heeft nooit echt waarden gekend. Laten we ze een transferban van 2 jaar geven . Voor de speler kan de transfer ook nooit positief zijn. Helaas.

Als m niet weggeraakt, gewoon zijn resterende contract laten uitdoen, apart trainen van de rest van de groep op n oefenveld dat helemaal tegen t kerkhof ligt in ons jeugdcomplex.

Als m niet weggeraakt, gewoon zijn resterende contract laten uitdoen, apart trainen van de rest van de groep op n oefenveld dat helemaal tegen t kerkhof ligt in ons jeugdcomplex.
Alsof een Belgische ploeg een speler met waarde 5-10 miljoen zomaar gaat laten verkommeren.

Terug
Bovenaan