Trump veroordeeld voor smaad en seksueel misbruik

Wat KOC dus zei, hij was mij dus voor.
Waarom dan nog posten? Je brengt niks bij en je post is het equivalent van 'dit'.

Maar goed, tenzij jij of KOC (of de echte Trump, hij mag uiteraard in beroep gaan) kunnen bewijzen dat die jury al op voorhand een oordeel klaar had en die rechtszaak dus eigenlijk een valse rechtszaak was (wat toch wel stevige beschuldigingen zijn) vind ik het toch maar weer gerommel in de marge en ongefundeerde verdachtmakingen.

Je kan trouwens misschien ook eens reageren op andere punten die gemaakt zijn? Of op het nieuws dat @Shotterke post waarbij er weer maar eens iemand naar buiten komt met beschuldigingen over grensoverschrijdend gedrag van Trump.

Waarom dan nog posten? Je brengt niks bij en je post is het equivalent van 'dit'.

Maar goed, tenzij jij of KOC (of de echte Trump, hij mag uiteraard in beroep gaan) kunnen bewijzen dat die jury al op voorhand een oordeel klaar had en die rechtszaak dus eigenlijk een valse rechtszaak was (wat toch wel stevige beschuldigingen zijn) vind ik het toch maar weer gerommel in de marge en ongefundeerde verdachtmakingen.
Tja dat is natuurlijk onmogelijk hé. Maar ons punt blijft toch mooi overeind.
Het is net hetzelfde als vragen bij de gemiddelde vlaming wat zij van Paul Magnette vinden.
Daar verwacht je toch ook duidelijk minder positieve reacties dan bij de gemiddelde waal, of bij uitbreiding gemiddelde Belg
(Ergens wel logisch natuurlijk. Maar ik vind het niet logisch dat een jury uit NY alleen komt. )

Stel je eens voor dat Putin voor een NAVO rechtbank van de rechten van de mens komt voor zijn oorlogsmisdaden, en dat daar alleen jury leden van Hongarije van de NAVO zouden vertegenwoordigd zijn. Zou jij dit een eerlijke jury vinden?
Je kan trouwens misschien ook eens reageren op andere punten die gemaakt zijn? Of op het nieuws dat @Shotterke post waarbij er weer maar eens iemand naar buiten komt met beschuldigingen over grensoverschrijdend gedrag van Trump.
Omdat ik dit punt zopas al heb besproken:
nog maar eens voorbeelden van mensen die bloed (en geld) hebben geroken, nu er de ene na de andere rechtzaak tegen hem komt.

Woord tegen woord is géén manier om iemand van verkrachting of seksuele aanranding te beschuldigen. Daarvoor wegen die feiten te zwaar.

Dat haar verhaal "beter" is dan het zijne, doet er daarbij niet toe. In dat van haar zaten ook gaten, en wat mij betreft moet de standaard voor bewijsvoering gewoon goed zijn, en niet om ter minst slecht...
Dat lijstje van getuigen is nog altijd in belangrijke mate een lijstje van vriendinnen en geassocieerden, die haar verhaal inderdaad op een geloofwaardige manier kunnen bevestigen, maar het blijft een verhaal dat te licht weegt voor de zwaarte van de beschuldigingen wat mij betreft. Dat ze in New York de lat lager leggen, verandert daar niets aan.

Verjaring van feiten bestaat ook voor een reden denk ik dan.

Het is ook een beetje het licht van de zon ontkennen dat de politieke context hier géén rol bij speelt.

Nogmaals: acht ik het ongeloofwaardig dat Trump hier schuldig is aan deze feiten? Absoluut niet. Integendeel. Maar is het daarom genoeg om hem op een correcte manier te veroordelen voor een rechtbank? Dat is een héél andere zaak.

Dat snijdt uiteraard niet in gelijke mate langs twee kanten. New York is politiek bijvoorbeeld een D+10 state, en zelfs onder de republikeinen is de steun voor Trump verdeeld. Als deze rechtzaak had plaatsgevonden in een dieprode staat, in plaats van NY was dit mogelijks een héél ander verhaal geweest.

Trump die weg zou komen met dergelijke daden puur omdat hij verkozen is geweest is niet meer of minder walgelijk dan hem nu nog na 27 jaar te veroordelen zonder deftige bewijsvoering.
Maar de enige bij wie de politieke context een rol speelt, is toch bij jou? Hij heeft het waarschijnlijk gedaan, maar je vindt het niet slim om hem te veroordelen, omdat het dan een "witch hunt" zou zijn?

En je blijft het hebben over verkrachting en aanranding, maar daarvoor ligt de bewijslast nu al hoger. En daarom is hij daar ook niet voor veroordeeld, hij is veroordeeld voor seksueel misbruik (slechte vertaling van de Engelse term, harrassment) en smaad. Je hebt het over "deftige bewijsvoering", maar negeert dat de bewijslast voor bepaalde misdrijven (in een burgerprocedure!) heel wat anders is dan die voor een strafrechtelijke procedure bij zwaardere misdrijven.

nog maar eens voorbeelden van mensen die bloed (en geld) hebben geroken, nu er de ene na de andere rechtzaak tegen hem komt.
Toch echt triestig hoe ver jij heen bent vind ik. Je mag gerust eens kritiek geven op je keizer hoor.

Maar ja, ze zullen allemaal geld geroken hebben. Het is niet zo dat Trump iemand is die via achterpoortjes zwijggeld zou betalen aan mensen met wie hij seksuele daden heeft verricht, dus ik snap wel dat ze publiek moeten gaan en de toorn van de schuimbekkende achterban trotseren om zo aan hun geld te k- oh wacht.

Stel je eens voor dat Putin voor een NAVO rechtbank van de rechten van de mens komt voor zijn oorlogsmisdaden, en dat daar alleen jury leden van Hongarije van de NAVO zouden vertegenwoordigd zijn. Zou jij dit een eerlijke jury vinden?
Dus een jury met alleen Hongaren vergelijk je met... wat? Wie zat er in deze jury? Dat weet je niet. Als je dat kunt beantwoorden, kunnen we verder praten, tot dan zijn het verzinsels.

Je weet wel dat het een jury is die hem heeft vrijgesproken voor verkrachting in dit geval. Dus zo erg zal die jury wel niet tegen hem geweest zijn?

Toch echt triestig hoe ver jij heen bent vind ik. Je mag gerust eens kritiek geven op je keizer hoor.
Dat heb ik reeds gedaan toen ik die biografie heb gelezen vorige maand, over zijn omgang met arbeiders, in slechte werk omstandigheiden en slecht betaald. Daar was ik het grondig oneens over.
Maar ja, ze zullen allemaal geld geroken hebben. Het is niet zo dat Trump iemand is die via achterpoortjes zwijggeld zou betalen aan mensen met wie hij seksuele daden heeft verricht, dus ik snap wel dat ze publiek moeten gaan en de toorn van de schuimbekkende achterban trotseren om zo aan hun geld te k- oh wacht.
Dat van dat zwijggeld vind ik ook belachelijk. Ze vragen geld, ze krijgen geld. Daarmee moet de kous af zijn. Maar dan nog eens nadien toch nog in de media brengen, om hem zwart te maken.... Heel flauw.

Dus een jury met alleen Hongaren vergelijk je met... wat? Wie zat er in deze jury? Dat weet je niet. Als je dat kunt beantwoorden, kunnen we verder praten, tot dan zijn het verzinsels.
Toch wel. Enkel NY'ers.
Toch een perfecte vergelijking?

NY is een klein deeltje van USA
Hongarije is een klein deeltje van NAVO

Maar NY vertegenwoordigt niet de doorsnee amerikaan (gezien hun democratische achterban)
en hongarije vertegenwoordigt niet de doorsnee europeaan (gezien hun extreem rechtse , pro russiche achterban)

@TRUMP Oprechte vraag, maar jij gelooft dus geen enkel van die verhalen over aanranding en seksuele intimidatie? Dat zijn in jouw ogen allemaal verzinsels van mensen die uit zijn op geld?

@TRUMP Oprechte vraag, maar jij gelooft dus geen enkel van die verhalen over aanranding en seksuele intimidatie? Dat zijn in jouw ogen allemaal verzinsels van mensen die uit zijn op geld?
Ja, want die komen allemaal veel te laat. (+30 jaar asjeblieft !?)

Moesten deze onmiddellijk na de feiten zijn voorgevallen, dan moeten deze uiteraard (grondig) onderzocht worden.

Maar nu is het net zoals heel dat gedoe rond Michael Jackson indertijd.
Velen hebben toen ook gewacht tot hij beroemd is, en kwamen dan met allerhande verhalen op de proppen.
En van zodra ze 1 (toen wel effectief bewezen) zaak hadden, kwamen er een heel hoop anderen met verhaaltjes.

En toegeven, als ze daar 5 miljoen dollar voor kunnen vangen... Tja dan kunnen ze maar proberen zeker.
Maar het is nu eenmaal een feit dat daar voor het minste een rechtzaak wordt opgestart. En als je dan 5 miljoen kunt rapen, dan is het voor velen het proberen waard.

En nu ook weer: nog maar pas is die uitspraak gebeurd van 5 miljoen, en opeens zie ik hier een post van eigen kabinetsmedewerkers . (de post van @Shotterke)
Dat is toch allemaal heel erg toevallig dat die nu ook pas op de proppen komen. 1 dag na die uitspraak komen ze daar mee af! (terwijl hij al 2.5 jaar president af is !) . Dat is toch zuiver bloed/geld ruiken. Dat ziet zelfs een blinde.

Laatst bewerkt door een moderator:
Toch wel. Enkel NY'ers.
Toch een perfecte vergelijking?

NY is een klein deeltje van USA
Hongarije is een klein deeltje van NAVO

Maar NY vertegenwoordigt niet de doorsnee amerikaan (gezien hun democratische achterban)
en hongarije vertegenwoordigt niet de doorsnee europeaan (gezien hun extreem rechtse , pro russiche achterban)
Het is dan ook geen politiek proces, de "doorsnee Amerikaan" hoeft helemaal niet vertegenwoordigd te worden in een burgerlijke rechtszaak. De doorsnee New Yorker wel in een New Yorkse rechtbank, en volgens mij is dat daar wel gebeurd. Anders zou Trump z'n advocaat die wel hebben gewraakt. We zullen aannemen dat zijn advocaat geen malloot is, en dat het dan inderdaad doorsnee New Yorkers zijn. Weet jij hoe die 11 gestemd hebben? Ga je het plots wél aannemen als blijkt dat het 11 Rep-stemmers zijn? En ben jij het niet die er in dat geval een politiek proces van maakt? Want bij andere processen ga je je niet afvragen hoe die mensen stemmen.

New York vertegenwoordigt niet de doorsnee Amerikaan, maar als rasechte Republikein hecht je natuurlijk veel belang aan staatsrecht zonder inmenging van het federale niveau, toch? Dan had Trump maar in een rode staat die vrouw moeten lastigvallen en smaad moeten plegen, hij heeft het echter gedaan in New York. Nu wil je toch niet staatsrechten inperken omdat de uitspraak je mogelijk niet aanstaat?

Juryprocessen worden daar voor heel veel zaken gebruikt. Maar blijkbaar is dat nooit een probleem tot de uitslag mensen niet aanstaat... Je antwoordt ook niet op het feit dat die "vijandige" jury hem wel heeft vrijgesproken voor verkrachting, dus niet zo vijandig zal zijn.

Anders zou Trump z'n advocaat die wel hebben gewraakt.
We zullen aannemen dat zijn advocaat geen malloot is, en dat het dan inderdaad doorsnee New Yorkers zijn.
Nee inderdaad niet. Joe Tacopina is en blijft een heerlijke advocaat. Die zal wel weten wat hij doet. Maar een rechter wraken heeft weinig zin, dan komt er gewoon een nieuwe rechter uit dezelfde Democratische staat.
Weet jij hoe die 11 gestemd hebben? Ga je het plots wél aannemen als blijkt dat het 11 Rep-stemmers zijn?
Nee dan nog niet, want het kunnen ook anti-Trump Republikeinen zijn.
Ik blijf er bij. Een bekend persoon voor een jury brengen, dat slaat nergens op. Iedereen heeft zijn voorkeur.
Das net hetzelfde als in Brugge op straat rondlopen en aan elke bruggeling vragen of Yari Verschaeren van Anderlecht een Gouden Schoen verdient of niet.

Maar daar ligt net de sterkte van die vrouw in, en dat weet zij zelf ook wel. Hij is niet populair in NY, en ze WIST dat haar lot ging afhangen van de volks jury die hem niet graag heeft. Dan weet je dat de kans erg groot is dat je die zaak gewoon wint.

En ben jij het niet die er in dat geval een politiek proces van maakt? Want bij andere processen ga je je niet afvragen hoe die mensen stemmen.
Bij andere processen raakt dit mijn koude kleren niet, maar again: het zou nooit mogen voorvallen dat een jury een bekend (politiek) persoon moet gaan beoordelen. Iedereen is gekleurd.
New York vertegenwoordigt niet de doorsnee Amerikaan, maar als rasechte Republikein hecht je natuurlijk veel belang aan staatsrecht zonder inmenging van het federale niveau, toch? Dan had Trump maar in een rode staat die vrouw moeten lastigvallen en smaad moeten plegen, hij heeft het echter gedaan in New York. Nu wil je toch niet staatsrechten inperken omdat de uitspraak je mogelijk niet aanstaat?
Maar heeft hij ze effectief wel lastig gevallen? Dat is nog maar de vraag... Ik geloof alvast van niet. En als hij het toch zal gedaan hebben, ja het is wel ergens een deugnietje, dan zal hij het wel niet in die extreme context gedaan hebben, als zij het voordoet. En al zeker geen 5 miljoen waard.
Juryprocessen worden daar voor heel veel zaken gebruikt. Maar blijkbaar is dat nooit een probleem tot de uitslag mensen niet aanstaat... Je antwoordt ook niet op het feit dat die "vijandige" jury hem wel heeft vrijgesproken voor verkrachting, dus niet zo vijandig zal zijn.

Dat hij uiteindelijk vrijgesproken is voor verkrachting, gebruik jij om te zeggen dat "de jury wel niet zo heel erg tegen hem zal geweest zijn".
Nee dat is ook fout, wat ze konden niet anders dan hem hiervoor vrijspreken, er was gewoon geen enkel bewijs.
Dat hij enkel schuldig is bevonden voor de laster en eerroof, maakt de pijn niet zachter, want 5 miljoen hiervoor is gewoon gortig.
Hij heeft zich enkel willen verdedigen tegenover HAAR laster, en is misschien wat uit de schreef gegaan, maar again: 5 miljoen? :help:

Nee inderdaad niet. Joe Tacopina is en blijft een heerlijke advocaat. Die zal wel weten wat hij doet. Maar een rechter wraken heeft weinig zin, dan komt er gewoon een nieuwe rechter uit dezelfde Democratische staat.

Ik blijf er bij. Een bekend persoon voor een jury brengen, dat slaat nergens op. Iedereen heeft zijn voorkeur.
Das net hetzelfde als in Brugge op straat rondlopen en aan elke bruggeling vragen of Yari Verschaeren van Anderlecht een Gouden Schoen verdient of niet.

Maar daar ligt net de sterkte van die vrouw in, en dat weet zij zelf ook wel. Hij is niet populair in NY, en ze WIST dat haar lot ging afhangen van de volks jury die hem niet graag heeft. Dan weet je dat de kans erg groot is dat je die zaak gewoon wint.
Dan krijgt hij een rechter uit dezelfde Democratische staat, waar hij de feiten heeft gepleegd. (ik had het wel over jury wraken, maar goed)
Met die laatste zin doe je nog uitschijnen dat ze met opzet in New York is aangerand door hem? Je negeert ook het hele stuk over de staatsrechten. Wil je die beperken en maken dat elke rechtszaak een federale hoort te worden, inclusief het schrappen van alle staatswetten? Want dat is wel waar je hier op aanstuurt. Indien niet, dan heeft hij zich te schikken naar de wetten in NY, zoals iedereen.

Bij andere processen raakt dit mijn koude kleren niet, maar again: het zou nooit mogen voorvallen dat een jury een bekend (politiek) persoon moet gaan beoordelen. Iedereen is gekleurd.

Maar heeft hij ze effectief wel lastig gevallen? Dat is nog maar de vraag... Ik geloof alvast van niet. En als hij het toch zal gedaan hebben, ja het is wel ergens een deugnietje, dan zal hij het wel niet in die extreme context gedaan hebben, als zij het voordoet. En al zeker geen 5 miljoen waard.

(...)

Hij heeft zich enkel willen verdedigen tegenover HAAR laster, en is misschien wat uit de schreef gegaan, maar again: 5 miljoen? :help:

Je kent de narcissist prayer? Een retorisch stukje dat ze Trump en z'n achterban al lang verwijten:
That didn't happen.
And if it did, it wasn't that bad.
And if it was, that's not a big deal.
And if it is, that's not my fault.
And if it was, I didn't mean it.
And if I did, you deserved it.

Niet heel ontoevallig past je hele verdediging hier wel in, hè :D

Dat hij uiteindelijk vrijgesproken is voor verkrachting, gebruik jij om te zeggen dat "de jury wel niet zo heel erg tegen hem zal geweest zijn".
Nee dat is ook fout, wat ze konden niet anders dan hem hiervoor vrijspreken, er was gewoon geen enkel bewijs.
Dat hij enkel schuldig is bevonden voor de laster en eerroof, maakt de pijn niet zachter, want 5 miljoen hiervoor is gewoon gortig.
Het is 3 miljoen voor laster.

Hallucinant hoe ge u in bochten moet draaien om het te kunnen minimaliseren, maar die tactiek zagen we hier al vaker tijdens zijn termijn (niet persé alleen van u). Uiteraard is dat net zijn sterkte. Zijn achterban slikt alles, maar echt alles.

En dan zeggen dat ze alleen op geld uit zijn, want ze heeft 30 jaar gewacht. Qua nietszeggend argument kan dit wel tellen.

@TRUMP Dus je weet wat Trump allemaal al gezegd heeft en hoe hij zelfs met fierheid over aanranding spreekt, hoe hij over vrouwen in het algemeen spreekt en ze behandelt, je weet wat al zijn ex vrouwen over hem zeggen, hoe hij over zijn eigen dochter praat, je weet dat er sinds de jaren 70 tientallen vrouwen hem van zulke zaken betichten en dat er al bijna 30 jaar lang de ene aanklacht na de andere tegen hem loopt. (en dan heb ik het niet over fraude, afpersing, corruptie, of de vele andere zaken tegen hem maar uitsluitend over de zaken met betrekking tot seksueel grensoverschreidend gedrag) Je weet ook dat hij al vrouwen hun zwijgen gekocht heeft...

Maar Mr Grab em by the Pussy is duidelijk onschuldig en het slachtoffer van geldbeluste vrouwen en een politieke heksenjacht...

Ah ja, elke blinde kan zien dat er niets van aan is en dat vrouwen dat voor het geld doen, toch? Ok dan. :sarcastic:
Niet moeilijk dat Trump nog steeds kans maakt in 2024, dit is maar één van zijn zoveel vieze kantjes die zijn moreel bankroet etaleren maar het lijkt eerder een troef dan iets anders. Ik heb nu al medelijden met normale mensen als extreme figuren die criminele zot weer in het zadel zouden krijgen.

Vtm. Nieuws heeft het perfect verwoord daarnet.

Dit was gewoon een woord tegen woord zaakje zonder enig bewijs.

Maar omdat Trump niet kwam opdagen, hij had niets te zeggen dus correct imo, en omdat die vrouw blijkbaar een heel verhaaltje had gebreid + zijn voorgeschiedenis van uitspraken als Grab m by the pussy, zijn in zijn nadeel uitgedraaid.

Dus kortweg, vanaf nu goed oppassen als je op café een scheve vrouwonvriendelijke opmerking maakt.

Want een vrouw mer veel fantasie kan dit uitbuiten en je bent voor 5 miljoen genaaid.. Wtf. Arm NY.

En waarom geloof je Trump, die geen zin kan zeggen zonder te liegen, op zijn woord en niet die tientallen dames? Trump heeft toch al bewezen dat zijn woord niets waard is? Nogmaals hij is niet eens veroordeelt voor verkrachting. Het is ook gewoon zijn boertig gedrag dat hem nu laster kost en dat is gewoon een bewezen feit waar hij niet onderuit kan. Die 5 miljoen verdient hij wel terug met zijn trump pokemon kaarten, zijn petjes of vele andere merchandise of gewoon zijn fanbase die hem toch voor het minste geld blijft toestoppen want het is zo'n arme sukkelaar.

Woord tegen woorden. Er waren meerdere getuigenissen en een volksjury heeft hem (deels) veroordeeld. Ik begrijp echt niet waarom er altijd wordt gedaan alsof het over een probleempje gaat op de Chiro dat wordt opgelost door een leider na beide partijen even een minuutje aan het woord te laten. Dat gespin van jou mag toch ook stilaan gaan stoppen.

Maar omdat Trump niet kwam opdagen, hij had niets te zeggen dus correct imo, en omdat die vrouw blijkbaar een heel verhaaltje had gebreid + zijn voorgeschiedenis van uitspraken als Grab m by the pussy, zijn in zijn nadeel uitgedraaid.
Hij had wel iets te zeggen. Bijvoorbeeld dat hij haar niet zou aanranden 'want ze is zijn type niet'. Dus niet dat hij dat niet zou doen, bijvoorbeeld. En ja zeg, stel je voor dat een voorgeschiedenis van uitspraken dat je vrouwen bij hun poes graait wanneer je maar wilt wel eens negatief zou kunnen uitdraaien in een rechtszaak die draait om een vrouw die niet bij de poes wilde gegrepen worden :sarcastic:

Dat je hier zo stellig komt beweren dat die vrouw gewoon een verhaaltje heeft verzonnen is trouwens vrij walgelijk.

Dus kortweg, vanaf nu goed oppassen als je op café een scheve vrouwonvriendelijke opmerking maakt.
Of goed oppassen als je vrouwen ongevraagd in hun intieme delen grijpt, zo kan je het ook bekijken. Voor zover ik weet is hij nooit veroordeeld voor zijn (boertige) uitspraken over vagina's.

Want een vrouw mer veel fantasie kan dit uitbuiten en je bent voor 5 miljoen genaaid.. Wtf. Arm NY.
Opnieuw: nogal schrijnend dat jij een bewezen serieleugenaar gelooft boven tientallen vrouwen die allemaal hetzelfde claimen.

Ik begrijp ook gewoon niet hoe een Belg zo diep gezonken is in de Trump beerput dat die alles wat die zegt klakkeloos overneemt en gewoon volledig meegaat in de samenzweringscomplotten en hem verdedigt alsof het over zijn eigen familie gaat. Die kerel maalt niet om jou, zal nooit malen om jou, en zou zelfs nog niet op je pissen als je in brand staat.

Maar zien jullie dat dan niet.

Toevallig komt er een wet dat seksueel wangedrag strafbaar blijft en niet verjaard, en hop. Enkele weken later komt die vrouw met haar verhaal op de proppen.

Tegen alle verwachtingen wint ze met die jury haar zaak, krijgt 5 miljoen,
en kijk, 1 dag later krijgen we nieuwe getuigenissen! Van nieuwe "slachtoffers"...

Die slachtoffers laten 2.5 jaar niets van zich horen. Maar daags nadat ze zien dat iemand 5 miljoen vangt, zonder enig tastbaar bewijs te hoeven voorleggen,(behalve een foto waar ze met de bekendste man van NY op staat.. Zoals ik met mijn voetbal idolen) en teren op enkele vrouwonvriendelijke uitspraken, is blijkbaar genoeg voor een jury te overtuigen.

Toch zeer doorzichtig allemaal. Maar ja, je moet het wel willen zien natuurlijk.

Vtm. Nieuws heeft het perfect verwoord daarnet.

Als je wil zeggen wat VTM nieuws gezegd heeft, gelieve dan hun woorden niet te verdraaien.

Nérgens hebben ze gezegd dat het een woord tegen woord zaakje is zonder enig bewijs

En opnieuw, wat ook al weerlegd is, die 5 miljoen is niet voor "een scheve vrouwonvriendelijke opmerking", ook niet voor aanranding, maar voor de combinatie van aanrading + smaad

Maar zien jullie dat dan niet.

Ik denk toch echt dat de enige blinde hier in dit topic de naam TRUMP draagt hoor. Maar goed, het is na 200+ pagina's wel duidelijk dat jouw sekte-achtige toewijding aan Trump nooit gaat minderen in intensiteit dus met jou in discussie gaan over iets wat hem aanbelangt is vrij nutteloos. Als alle rechters politieke huurmoodenaars zijn, elke jury volledig partijdig, alle mogelijke slachtoffers geldwolven en fantasten, en alle politieke tegenstanders valsspelers en huichelaars dan is er gewoon geen discussie mogelijk die ook maar enigszins in de buurt van constructief of P&A-waardig komt.

Terug
Bovenaan