Ik ken niets van hortensias maar planten van allerhande types vaste planten, struiken, bomen, ... gebeurt doorgaans wel vroeger dan mei. Als iets wat vorstgevoelig is wacht je toch het niet meer gaan vriezen, dat is meestal maart/april. Maar iets dat tegen wat vorst kan wordt volgens mij vaak toch vroeger in de grond gestoken.Ik ga proberen dit voorjaar ook wat aan mijn tuin te doen desondanks de twee grote minpunten: een kleine tuin (50m2 groene ruimte) en het feit dat ik nog nooit plezier heb gehaald uit tuinieren. Maar waar ik tot enkele jaren terug 100% overtuigd was om kunstgras te nemen bijvoorbeeld begin ik nu het nut van waterdoorlating te zien en geniet ik van vlinders en bijen in onze tuin te zien. De grootste uitdaging is om meer groen in de tuin te verwerken maar toch voldoende ruimte te laten voor speeltuigjes. Veel dus werken met borders.
Een tijd geleden beslist om de garagemuur (7 meter breed) te laten begroeien met Klimhortensia's. Het lokale tuincentra sprak erover dat ik pas in mei hiervoor kon langskomen om er te kopen, maar dat lijkt me redelijk laat? Zeker omdat mijn andere hortensia's de nodige aandacht nodig hebben vanaf eind februari/begin maart en ik vanaf dan ook leven begin te zien. Loont het de moeite om verder te horen of ga ik voor die periode geen planten vinden?
Voor die borders lijkt een combinatie van bloeiende bodembedekkers en struiken me wel redelijk fails safe als je er niet te actief in wil zijn.
. De grootste uitdaging is om meer groen in de tuin te verwerken maar toch voldoende ruimte te laten voor speeltuigjes. Veel dus werken met borders.