Het stuk ligt aan de oostkant wat maakt dat een deel vroeger zon krijgt en droger staat en de andere kant staat achter een muurtje en heeft natte voeten gehad.Lavendel en grassen zijn normaal hele makkelijke planten, dus geen idee waarom het niet echt wilde lukken bij jou? Lavendel kan niet tegen hele zware natte grond, dus mogelijk zit daar het issue? Siergrassen hebben daar weinig last van naar mijn ervaring. We hebben hier zelf zware grond en een deel vd lavendel is er niet doorgekomen door de natte maanden, dus daarom die stekjes. Maar de siergrassen doen het uitstekend. Zelf gebruik ik wel altijd boomschors rondom planten, dus heb geen idee of de grind een nadelig effect op de planten kan hebben.
Ik denk ook dat deze allebei indertijd in een droge periode werden geplant en te weinig water gekregen hebben waardoor ze slecht wortel hebben kunnen schieten.
Nu begint de kiezel vanvoor te verbrokkeld en wil ik dat wegschieten, worteldoek weg, aanvullen met potgrond en dan een leuke plant kiezen als bodembedekker in eerste fase. Kan ik achteraf bloemen bijplanten?