Tuin topic: Bloemen, struiken, bomen en groenten..

De Juiste Plant op de Juiste Plaats inderdaad= JPJP. Of dus RPRP in het Engels. :cool:
Heb nog maar één keer gedaan voor de enkele grassen in de voortuin, grond is daar iets zwaarder. Buiten een zere rug van de zak grit rond te zeulen weinig resultaat, de oude grassen zonder grit doen het gewoon even goed als de nieuwe met.

Ik meen me wel te herinneren dat Monty onlangs zei dat hij geen Rhodo's meer plant op Long Meadow vanwege die reden.

Iemand die weet of dat je met een flexibele cortenstaal borderrand een circel kan maken?

edit: het is voor een klein vijvertje (speciekuip) wat mooier te maken.

Laatst bewerkt:
Iemand die weet of dat je met een flexibele cortenstaal borderrand een circel kan maken?

edit: het is voor een klein vijvertje (speciekuip) wat mooier te maken.
Hangt dat niet compleet af van de grootte van die cirkel? Dat of ik begrijp het verkeerd. Volgens wat ik heb gelezen krijg je dat vrij eenvoudig gebogen dus tenzij je te ver moet buigen wel zeker.

Hangt dat niet compleet af van de grootte van die cirkel? Dat of ik begrijp het verkeerd. Volgens wat ik heb gelezen krijg je dat vrij eenvoudig gebogen dus tenzij je te ver moet buigen wel zeker.

Dat hangt inderdaad af van de grootte van de cirkel. Vandaar mijn vraag hoe flexibel dat zo’n border is.

Maar met de omtrek die ik nu heb zou ik er al 3 moeten zetten en nog inkorten. Te veel moeite en resultaat zal niet zo super zijn denk ik. Wel een andere oplossing gevonden: een boomrand. Iets duurder maar wel de juiste afmetingen :)

Ale de jaarlijkse miserie kan weer beginnen, alles goed gegroeid en dan paar keer stevig onweren en alles begint hier om te vallen...

De slakken zijn er ook in geslaagd om mijn laatste lupine volledig op te eten. Ik vraag mij af wat die kauwen be ganse dag in mijne hof zitten te doen.

Ik denk dat de Gerardi dwarf moerbei er aan is, de weinige blaadjes zien er niet zo gezond meer uit. Misschien te veel water gegeven toen het droog was. De meeste knoppen hebben ook nooit bladeren gegeven, misschien door de vorst? Is er nog hoop?
Ik heb zoals aangeraden de vruchten verwijderd in de hoop dat er nog wat herstel optreedt.

wDUfPpI.jpg

Witte klaver: onkruid of niet?

Persoonlijk vind ik dat wel leuk om in het gazon te hebben, maar de vriendin ziet dat als onkruid?

Dacht dat dat net heel goed was voor biodiversiteit?

Witte klaver: onkruid of niet?

Persoonlijk vind ik dat wel leuk om in het gazon te hebben, maar de vriendin ziet dat als onkruid?

Dacht dat dat net heel goed was voor biodiversiteit?
Goh, ik heb thuis bij mijn ouders ook nooit anders geweten als dat alles in het gazon dat geen gras was dood moest.

Maar klaver is een goede nectarbron voor bijen en ik denk dat het ook stikstof fixeert, dus goed voor de bodem. Ik laat het gewoon staan.

Hier heeft de witte klaver er een top jaar opzitten, ik doe er niets aan. Bijen smullen er van. Het woekert wel een beetje maar bon, tis ook groen en je kan er op lopen dus ik zie het probleem niet :D

Ik heb zelfs witte klaver in pot op het terras staan. Heel mooi.
Toen ik mijn gazon nog afreed maaide ik de klaver niet altijd af. Ik liet die staan in vierkanten.
En je hebt eigenlijk geen keuze want je mag die klaver niet bestrijden.

Toen ik mijn gazon nog afreed maaide ik de klaver niet altijd af. Ik liet die staan in vierkanten.
Ik ben er vorige weekend gewoon overgereden en nu een week later is er precies niets gebeurd. Top plantje eigenlijk :lol:

Ja ben er ook fan van, is ook wat gezelliger dan gras en je kan er gerust met blote voeten op stappen :unsure:

Snap eigenlijk niet waarom iemand dat zou bestrijden. Heb de vriendin kunnen overtuigen om het te laten staan alleszins :unsure:

Hoe bedoel je bestrijden? Mag je die niet maaien of mag je die niet bestrijden met herbiciden?

Ja ben er ook fan van, is ook wat gezelliger dan gras en je kan er gerust met blote voeten op stappen :unsure:

Snap eigenlijk niet waarom iemand dat zou bestrijden. Heb de vriendin kunnen overtuigen om het te laten staan alleszins :unsure:
Enkel opletten voor bijen als je met blote voeten op klaver stapt.

En mannen, is er nog hoop voor mijn boompje (2 posts terug)?

Yep, hier ook. Groen is groen! Enkel paardebloemen steek ik wel uit, want die zetten zich voort als je nog maar met de ogen knippert.

De gazon is weer erg populair bij de 🐜 ook, dat is minder fijn.

Terug
Bovenaan