Tuin topic: Bloemen, struiken, bomen en groenten..

Een Photinia als leiboom past ook wel mooi bij het modernere vind ik.
Hier staan leilindes rondom de tuin (ZW-oriëntatie) van ongeveer 4m hoog, die zorgen er voor dat het in de zomer achteraan de tuin altijd wel wat frisser blijft.

Gooien jullie senseo pads op de composthoop? Ze mogen niet mee in het gft maar zijn volgens de site wel volledig composteerbaar lees ik.

De uitgebloeide/kapotgeregende bloemen van mijn eikenbladhortensia, knip ik die best weg of toch maar gewoon laten hangen?

De uitgebloeide/kapotgeregende bloemen van mijn eikenbladhortensia, knip ik die best weg of toch maar gewoon laten hangen?
Ik heb m'n Annabel gesnoeid, kon het niet meer aanzien, plus hing het zo door dat hij andere planten begon te versmachten.

hmm salieplant ineens dood. Bladeren verschrompeld en grijs
Vreemd normaal weinig last van ziekte, hoogstens wat meeldauw maar dat kan je van kilometers zien aankomen natuurlijk. Slaken zijn hier ook wel fan van Salvia.

Was het nieuw geplant of bestaande plant?

Vreemd normaal weinig last van ziekte, hoogstens wat meeldauw maar dat kan je van kilometers zien aankomen natuurlijk. Slaken zijn hier ook wel fan van Salvia.

Was het nieuw geplant of bestaande plant?

2 maand geleden geplant. Was echt hard gegroeid en nu ineens dood.
Veel slakken eronder, maar denk inderdaad meeldauw

Stond wel opeengehoopt in zo'n vierkantemeterbakken. Misschien volgend jaar best in een aparte pot zetten

Laatst bewerkt:
Gooien jullie senseo pads op de composthoop? Ze mogen niet mee in het gft maar zijn volgens de site wel volledig composteerbaar lees ik.

Ik gooide die vroeger in het geheel op de composthoop maar die vergingen nooit. Na wat opzoeken bleek dat de meeste pads van koffie en thee plastic bevatten. Nu scheur ik die open en de koffie gaat op de compost en de pads in de vuilbak.

Maar Senseo is blijkbaar daar vanaf gestapt van plastic in pads. Dus gooi ze er maar op zou ik zeggen.

Iemand tips om tuinafval klein te krijgen zodat het wat sneller composteert? kwestie van m'n nieuwe hoop zo snel mogelijk gestart te hebben.

Heb gisteren alles met de schaar in stukjes geknipt maar heb wat last van m'n schouders nu.

Of zeggen jullie resoluut 'niet nodig'.

En iemand die weet wat dit is? Eitjes van één of ander insect?

Iemand tips om tuinafval klein te krijgen zodat het wat sneller composteert? kwestie van m'n nieuwe hoop zo snel mogelijk gestart te hebben.
Ik doe het ook met de snoeischaar, soms laat ik het gewoon maar dan duurt het inderdaad wat langer. Als je veel tuinafval hebt misschien een hakselaar een optie?

En iemand die weet wat dit is? Eitjes van één of ander insect?

Wolluis? Elke dag met water krachtig erop sproeien, met de hand eraf halen of je hebt ook bio bestrijdingsmiddelen.

Ik doe het ook met de snoeischaar, soms laat ik het gewoon maar dan duurt het inderdaad wat langer. Als je veel tuinafval hebt misschien een hakselaar een optie?

Ik dacht altijd dat de meeste consumenten hakselaars niet goed omkunnen met 'slap' materiaal? Zijn er hier mensen die één hebben?

Wolluis? Elke dag met water krachtig erop sproeien, met de hand eraf halen of je hebt ook bio bestrijdingsmiddelen.

Het is geen luis maar een soort schuim precies.

Ik dacht altijd dat de meeste consumenten hakselaars niet goed omkunnen met 'slap' materiaal? Zijn er hier mensen die één hebben?
Ik heb een stihl die twee ingangen heeft, eentje voor zacht materiaal en ééntje voor stevige takken tot 45 mm.
Is wel geen goedkoop geval

Iemand een idee vanwaar de verkleuringen komen van sommige bladeren van onze rhodos? Er zijn bladeren die geel zijn, maar er zijn er ook die rood zijn en sommige hebben bruine stippen.

Ik las iets van een tekort aan ureum, klopt dit? Zou het kunnen helpen om de bladeren te besproeien met een verdunde oplossing van AdBlue? Heb zo nog een hele bus staan waar ik toch niets mee doe en AdBlue zou uit 32,5 procent ureum bestaan en 67,5 procent gedemineraliseerd water. Het lijkt mij dat ik daar niet veel verkeerd mee kan doen dan?

Niet super duidelijk op m'n gsm, maar ziet er op het eerste zicht normale 'bladval' uit. Aangezien nog 95% groen blad en die groene zien er ook prima uit.

GHE 420
Takdikte is zelfs 50 mm zie ik nu.
Veel beter toestel dan mijn vorig toestel (eliet neo 2) maar dat was ook een andere prijsklasse.
Hmm 't is die wat ik aan het bekijken ben, maar inderdaad aan de dure kant voor mijn gebruik..

Terug
Bovenaan