U mag Vaccin kiezen

In het u aangewezen vaccinatiecentrum mag u kiezen welk vaccin u wil tegen Corona?

• AstraZeneca

Stemmen: 3 1,9%
  • Pfizer

Stemmen: 55 34,0%
  • Moderna

Stemmen: 2 1,2%
  • johnson & johnson (Jansen Pharmaceutica)

Stemmen: 34 21,0%
  • Maakt niets uit

Stemmen: 54 33,3%
  • Maakt niets uit als het maar niet Astra Zeneca is.

Stemmen: 14 8,6%
  • Maakt niets uit als het maar niet Pfizer is.

Stemmen: 0 0,0%
  • Maakt niets uit als het maar niet Moderna is.

• Maakt niets uit als het maar niet J & J is.

• Totaal aantal stemmers
    162
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik mis de optie "maakt me niets uit".

Ik heb Pfizer gehad en dat is prima, van Moderna hoorde ik meer last van nevenwerkingen dus als ik de keuze had gehad, zou ik zeggen "liefst geen Moderna, voor de rest leeft ge u maar uit!" 🤷

Maakt me oprecht niet uit. Voor het gemak zou ik dan J&J zeggen, maar das geen keuze tégen een ander vaccin. We zien wel.

Het maakt me écht niet uit. J&J zou ik kiezen “uit gemakkelijkheid”, maar ik heb liever iets dat een hoog percentage van dekking en “toekomst-proof”-heid heeft ifv eventuele nieuwe varianten.

Ik ben van Leuven, dus voor mij is er kans dat er Moderna in komt (Leuven is 1 van de 5 centra waar Moderna óók gebruikt wordt, omdat dit logistiek mogelijk is)

Graag een pfizertje of een moderna voor mij.

Liever geen AZ, maar dat is vooral omdat deze niet zo wauw is voor varianten. En ook omdat tegen den tijd dat ze mij die geven is AZ zo'n lange tijd voor ik volledig beschermd ben.

Laatst bewerkt:
Graag een pfizertje of een moderna voor mij.

Liever geen AZ, maar dat is vooral omdat deze niet zo wauw is voor varianten. En ook omdat tegen den tijd dat ze mij die geven is AZ zo'n lange tijd voor ik volledig beschermd ben.
Idd das ook mijn enige ”bezwaar” tegen AZ omdat het bijvoorbeeld tegen de zuid Afrikaanse variant bijna niet beschermd, mensen die op reis willen naar zuid Afrika voor beroep of plezier? Wat moeten die doen als die AZ hebben gekregen? Keusmogelijkheid is er niet.

Pfizer (welke ik ook ga krijgen de 25ste) maar moest ik AZ krijgen zou ik het ook niet weigeren.

J&J of AZ. Heb zelf AZ gekregen. J&J genoot voorkeur omwille van 1 prik en done. Waarom ik deze vaccins verkies boven de mRNA vaccins? Het gebruik van een vector is een langer gebruikt, en bijgevolg beter bestudeerd, mechanisme dan de mRNA dragers. Toch, zou ik geen mRNA vaccin weigeren indien het me aangeboden werd. Ik vind het vooral jammer dat door de media en de bedrijven zelf dit soort vaccins in een negatief daglicht worden gesteld.

Voor zij die beweren dat mRNA vaccins effectiever zijn. Het is nogal kort door de bocht om de klinische studies van deze vaccins met elkaar te vergelijken omdat deze niet hetzelfde protocol volgen. Ik dacht dat Pfizer zijn testpool aanvankelijk homogener was dan die van AZ = minder mutanten = hogere effectiviteit. Zowel Pfizer als Moderna zijn de vaccins aan het aanpassen om de mutanten beter te kunnen bestrijden. De claim dat deze beter zouden zijn is dus onvoldoende gefundeerd.

J&J of AZ. Heb zelf AZ gekregen. J&J genoot voorkeur omwille van 1 prik en done. Waarom ik deze vaccins verkies boven de mRNA vaccins? Het gebruik van een vector is een langer gebruikt, en bijgevolg beter bestudeerd, mechanisme dan de mRNA dragers. Toch, zou ik geen mRNA vaccin weigeren indien het me aangeboden werd. Ik vind het vooral jammer dat door de media en de bedrijven zelf dit soort vaccins in een negatief daglicht worden gesteld.

Voor zij die beweren dat mRNA vaccins effectiever zijn. Het is nogal kort door de bocht om de klinische studies van deze vaccins met elkaar te vergelijken omdat deze niet hetzelfde protocol volgen. Ik dacht dat Pfizer zijn testpool aanvankelijk homogener was dan die van AZ = minder mutanten = hogere effectiviteit. Zowel Pfizer als Moderna zijn de vaccins aan het aanpassen om de mutanten beter te kunnen bestrijden. De claim dat deze beter zouden zijn is dus onvoldoende gefundeerd.
Uhm...
Ze worden niet in een negatief daglicht gezet, er waren gewoon tromboses opgetreden bij sommige vrouwen die het AZ vaccin hadden gekregen...waarschijnlijk omdat ze niet genoeg of deftig waren getest? Who knows.

en over mRNA vaccin zou je best wat beter informeren deze techniek bestond al sinds 1970, het probleem bij mRNA was dat ze niet het juiste “omhulsel” vonden zodat het kon eopgenomen worden in uw cel om zo de juiste antilichamen te maken.
Want wanneer ze mRNA inspoten zagen ze dat het te snel werd vernietigd door uw imuunsysteem en het niet genoeg tijd had om de cel aan te leren om de antilichamen te maken.
Deze dude legt het trouwens beter uit

Uhm...
Ze worden niet in een negatief daglicht gezet, er waren gewoon tromboses opgetreden bij sommige vrouwen die het AZ vaccin hadden gekregen...waarschijnlijk omdat ze niet genoeg of deftig waren getest? Who knows.

en over mRNA vaccin zou je best wat beter informeren deze techniek bestond al sinds 1970, het probleem bij mRNA was dat ze niet het juiste “omhulsel” vonden zodat het kon eopgenomen worden in uw cel om zo de juiste antilichamen te maken.
Want wanneer ze mRNA inspoten zagen ze dat het te snel werd vernietigd door uw imuunsysteem en het niet genoeg tijd had om de cel aan te leren om de antilichamen te maken.
Deze dude legt het trouwens beter uit
De mRNA vaccins kunnen ook leiden tot bloedklonters. Het is minder maar het komt ook voor. https://www.ox.ac.uk/news/2021-04-15-risk-rare-blood-clotting-higher-covid-19-vaccines

De theorie achter het gebruik van mRNA is eigenlijk poepsimpel. Gebruik van het mechanisme van de cel om eiwitten aan te maken die erkend kunnen worden als lichaamsvreemd om zo de adaptieve immuunrespons op gang te trekken. Het grote probleem? Hoe krijg je het frêle mRNA in de cel? Over die component heb ik het. Daar van weet je de effecten niet op lange termijn. Als ik het inhoudelijk bekijk, zouden deze vaccins in principe veiliger moeten zijn dan de vector dragers. Maar er kan altijd een onbekende factor meespelen. Kijk maar naar thalidomide. De ene isomeer had goede werking, de andere was teratogeen.

Terug
Bovenaan