UEFA Champions League 2021-2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb het wel een beetje gehad met dat soort voetbal om eerlijk te zijn. Ik zie mss te weinig matchen hoor, en het ligt soms ook aan de tegenstander, maar ik vind dat voetbal precies best saai geworden.
Ik vind dat persoonlijk ook enorm saai voetbal. Zelfs bij Barcelona was dat redelijk saai behalve als Messi aan de bal kwam natuurlijk.

Ik vind dat persoonlijk ook enorm saai voetbal. Zelfs bij Barcelona was dat redelijk saai behalve als Messi aan de bal kwam natuurlijk.
Het eerste kwartier van City tegen Real vorige week was alles behalve saai. Hun topmatchen zijn zalig om volgen. Helaas hebben ze ook veel matchen waar ze er moeilijker door geraken en het vloeiende spel er niet uitkomt.

Als het goed bolt, kan dat ENORM mooi zijn. Maar als het ook maar voor een deeltje niet perfect bolt, wordt dat enorm voorspelbaar en saai. Ik houd zelf ook echt meer van "reactievoetbal". Een Union dit seizoen bvb. of Genk in 1998 en 2011. Zoiets zie ik echt dolgraag.
En ja, zelfs perfect uitgevoerd wordt dat saai na een tijd. Barcelona met Messi in de gloriedagen is daar een perfect voorbeeld van. Na een tijd kwam dat echt mijn oren uit.

Als je trouwens die samenvattingen ziet van die 2 matchen tegen PSG van Real. Hoe in godsnaam hebben die dat geflikt? :unsure:

Vond De Bruyne 1e helft zeker wel goed, maar 2e helft zat hij er precies wat door.
Maar dan nog moet hij gwn blijven staan imo, met de ruimte die City kreeg voor de 1-1 kan hij het best die perfecte pass versturen of het zelf afmaken
Het was zeker zijn match niet maar als hij aan de bal kwam en hem kon controleren kwam er toch altijd wel gevaar van voort. Dus ik zou die er (als hij niet gekwetst is ook nooit afgehaald hebben
Ik weet nu niet hoeveel Pep te zeggen heeft in de transfers, maar ik vind te veel net niet spelers. De verdediging is wel beter geworden (na een Otamendi, Mangala,.. ), maar van voor is het allemaal net niet. Geen echte topspits (misschien Haaland volgend jaar?). En dan een Silva, Mahrez, Gündogan, Sterling, Grealish, Jesus,... . Ben er toch niet kapot van. Leuke spelers voor net daaronder, maar net te kort voor de absolute top wat mij betreft.
Bernardo Silva is nen ongelooflijke klasbak!
Mahrez is een beetje teveel nen ballenfretter.
Gundogan is gewoon echt wel top..
Sterling is inderdaad echt niet goed genoeg voor dat niveau.
Grealish zit daar zijn eerste seizoen heeft de voorbereiding daar niet gehad en zal volgend jaar veel beter zijn. Was bij Aston Villa echt wel goed dus dat zit er wel in.
Jesus is inderdaad genen topspits.. Als ze die vervangen met Haaland wil ik het wel eens zien :)

Je zegt het zelf, momenteel... 3 seizoenen geleden gaven zowel Barça als Real meer dan 300 miljoen uit in 1 seizoen...
Ja, en we weten allemaal hoe het momenteel er aan toe is met Barcelona. Zowel sportief als financieel. Ze hebben zich zo in financiële nesten gewerkt dat ze hun allerbeste speler ooit van de hand moesten doen. En bij Real was dat ook eerder een uitzondering dan een regel de laatste jaren. In de jaren van hun hattrick in de CL hebben ze niet overdreven veel geld uitgegeven en de laatste twee seizoenen zelfs bijna niets. Enkel Camavinga dit seizoen. In tegenstelling tot bv. City haalt Real ook veel geld binnen uit uitgaande transfers.

Het zegt toch voldoende dat Real de laatste jaren veel inzet op talentvolle spelers (Vinicius, Rodrygo, Reinier, Camavinga, Diaz, ...) in de hoop dat er daar een paar serieus doorbreken. En daarnaast proberen ze de echte topspelers transfervrij binnen te halen (Alaba dit seizoen, mss Rudiger + Mbappé volgend seizoen) of indien ze bijna einde contract zijn zoals Courtois. Hazard valt een beetje uit de boot aangezien die eigenlijk veel te veel heeft gekost voor wat hij gepresteerd heeft, maar bon. Ik denk dat weinigen hadden verwacht dat het zo zou uitdraaien met Hazard...

Je kan veel zeggen van Real Madrid in het verleden, maar de laatste jaren voeren ze imo echt wel een uitstekend beleid onder Perez. De enige echte mislukkingen zijn Hazard en Jovic. Hazard om gekende redenen en tsja Jovic, doublure zijn achter Benzema is geen schande lijkt mij. Als ik dan zie hoe City en PSG met geld kunnen blijven gooien, terwijl daar qua uitgaande transfers eigenlijk amper iets tegenover staat, tsja...

de transfer van City en Real Madrid gemiddeld over de laatste 4 seizoenen.
In Som: 136 mln. €
Uit Som: 75 mln. €
Real
In Som: 137 mln. €
Uit Som: 113 mln. €

Inkomend Real meer dan City door hun zot seizoen waar ze meer dan 350 mln. € uitgaven (de laatste 2 seizoenen idd zo goed als niet). City heeft een meer gespreid aankoopbeleid op dat vlak. Uitgaan heeft Real idd een stuk meer verdiend maar je kan niet zeggen dat City weinig geld uit uitgaande transfers haalt

Sterling is ook gewoon voor homegrown he
En de prestige he...
Elk EK/WK is er wel een speler van een of andere middenmoter in Engeland die zijn kans krijgt en dan tegen janneke en mieke een topmatch speelt. Die wordt dan opgehemeld door heel het land en na dat kampioenschap gekocht door een ploeg met te veel geld, meestal uit Manchester.

Courtois inderdaad een echte topmatch.

Hoort toch bij de top 3 keepers ter wereld momenteel naar mijn mening. Zelfs 'voetballend' was hij goed gisteren, terwijl dat toch niet zijn sterkste punt is.
Courtois is volgens de statistieken de beste keeper van de CL

Volgens de verkiezingen van de wereldvoetbalbond een tijdje geleden is hij echter ne "prullevent" en was hij niet eens bij de beste 10 goalkeepers ter wereld. Heeft hij één of andere bobo bekritiseerd of zo? :unsure:

Laatst bewerkt:
Courtois is volgens de statistieke de beste keeper van de CL

Volgens de verkiezingen van de wereldvoetbalbond een tijdje geleden is hij echter ne "prullevent" en was hij niet eens bij de beste 10 goalkeepers ter wereld. Heeft hij één of andere bobo bekritiseerd of zo? :unsure:

Had die vorig seizoen niet ergens stevige kritiek gegeven op het hoog aantal matchen dat voetballers op hun bord krijgen?

Hoofditem op Sporza is de wissel van De Bruyne, wat een chauvinistisch gezwets weer allemaal.
Was het vorig seizoen of het seizoen daarvoor. Elke pagina van Sporza over Real Madrid: "Hazard en zijn kompanen..." of "Hazard en co winnen..." terwijl die bij wijze van spreken een 30 min per seizoen speelde.

Was het vorig seizoen of het seizoen daarvoor. Elke pagina van Sporza over Real Madrid: "Hazard en zijn kompanen..." of "Hazard en co winnen..." terwijl die bij wijze van spreken een 30 min per seizoen speelde.

Sinds Hazard bij de club is, zijn ze 2x kampioen gespeeld en eenmaal 2e. Voor zijn aankomst 2x kampioen in 8 jaar.

Toeval??

Van al de PL-ploegen in Europa blijft er uiteindelijk nog maar 1 over, Liverpool, best wel straf eigenlijk. West Ham, Leicester en City allen uitgeschakeld in de semis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan