UEFA Champions League 2021-2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Van wat ik ervan verstond is de redenering dat de Madrid speler de bal passt en dat het contact van Fabinho en Konaté een deflectie is, niet intentioneel. Dus buitenspel.

Wat mij eerlijk gezegd nogal raar lijkt aangezien Konaté met zijn voet komt inglijden met de intentie om de bal te spelen.

Die van real speelt de bal en Benzema staat offside, die van liverpool wil echt niet die bal bewust passen.

Blijft toch belachelijk dat een ex-speler de buitenspelregel niet kent. Tis zelfs niet de eerste keer met De Bilde dit seizoen.

Haha idd, GDB "die 2e fase is het probleem niet". Ik direct: ja die 2e fase is het probleem :p
En dan die 5 seconden stilte, ge hoort bijna de radartjes draaien in hun hoofd: ah ja hij staat achter de keeper, dus dat zou dan toch buitenspel zijn in die 2e fase. Lol.

Mss omdat ie uit de kluts komt door een interventie van een real-speler dat het als buitenspel wordt beoordeeld. Zo was er laatst nog eens rare situatie waar een verdediger de bal in de tackle aanraakte.

Dit dus ja. Real speler die hem speelt, en hij wijkt af via Fabinho.
Denk dat het daarom zolang duurde: wijkt die af op Fabinho, of speelt Fabinho hem bewust.

Ofzoiets. Niet zeker wat de huidige regels daarover zijn (want dat verandert bijna jaarlijks).

die van Real probeert de bal wel te passen naar links en niet naar Benzema, en de bal devieert naar de andere kant. Mijn gezond verstand zegt geen offside

Ze zouden het beter simpel houden. Raakt een verdediger hem laatst aan, geen buitenspel. Klaar. Ipv deze dwaze regels

Ze zouden het beter simpel houden. Raakt een verdediger hem laatst aan, geen buitenspel. Klaar. Ipv deze dwaze regels
Dit is toch ook gewoon zo ondertussen?

Waarom is de goal van Lukaku anders goedgekeurd? Valverde wil hem niet eens in de richting van Benz spelen.

Trouwens welke speler wil de bal nu bewust naar een tegenstander spelen...

Hier wil ik de uitleg wel over horen. @Gavin help ons!
Ik zou de interventie van de Liverpoolspelers beschouwen als een save:

Uit 11.2:
A player in an offside position receiving the ball from an opponent who deliberately plays the ball, including by deliberate handball, is not considered to have gained an advantage, unless it was a deliberate save by any opponent.

A ‘save’ is when a player stops, or attempts to stop, a ball which is going into or very close to the goal with any part of the body except the hands/arms (unless the goalkeeper within the penalty area).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan