UEFA Champions League 2022-2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
niks te cashen, nu hebben we eindelijk een goeie ploeg met (behalve Mechele) geen zwakke punten -> laat deze ploeg nu maar een paar seizoenen samen spelen en eens eindelijk "iets" proberen te bereiken in Europa.
We hopen het allemaal uiteraard, maar de realiteit is dat er clubs zullen zijn die 30 tot 40 miljoen veil zullen hebben voor een aantal van die jonge gasten plus het feit dat die gasten het viervoudige elders kunnen verdienen. En dan zijn ze sowieso weg, dit kan je niet tegenhouden.

We hopen het allemaal uiteraard, maar de realiteit is dat er clubs zullen zijn die 30 tot 40 miljoen veil zullen hebben voor een aantal van die jonge gasten plus het feit dat die gasten het viervoudige elders kunnen verdienen. En dan zijn ze sowieso weg, dit kan je niet tegenhouden.
in zo'n geval wel, maar als je nu resultaten haalt en mooie avonden beleeft in CL dan gaan die gasten toch echt wel 2x nadenken alvorens een transfer te doen naar een grotere club waar ze mss op de bank moeten zitten.

't is nu niet alsof ze peanuts verdienen bij Club hé

Ik vrees alleen Skov Olsen, die lijkt me echt wel onhoudbaar als die zo gemakkelijk blijft scoren. Gisteren ook weer, direct vol op de schoen en proper binnen, die heeft echt weinig nodig om een goal te maken.

De jonkies (Nusa, Sylla, Meijer) gaan ook onmiddelijk interesse lokken en op veel scoutingsblaadjes terechtkomen. Dat heb je dan natuurlijk ook met de CL.

Over Mechele hebben we op dit forum ook goed op zijn kap gezeten paar weken terug, maar de realiteit is dat hij het laatste weken toch opnieuw heel deftig doet. Niet vergeten dat hij nu nog eens met een onervaren Sylla staat te spelen en die ook moet bijsturen. Dan durf ik zelf zeggen dat hij het heel goed doet. Natuurlijk, als je nog een stapje hoger wil zetten is het wel achterin waar we nog zouden moeten investeren. Voor de rest is dat een dikke ploeg, en we zitten nog zonder Lang en Buchanan.
Dat heb ik nergens gezegd. Ik zeg dat Brugge heel goed was. Ik zeg gewoon dat ze de loting meehebben om echt iets te kunnen betekenen. Of denk je dat je met 0-4 kunt winnen als je PSG en City zoals vorig jaar hebt. Ik wil gewoon bedoelen dat dit seizoen alle puzzelstukjes in elkaar zijn gevallen. De kern van Brugge is echt heel goed. Zijn veel sterker dan vorig jaar.
Mag ook wel eens he, we hebben al zware poules genoeg gehad. Daarbij, we kunnen nu wel euforisch zijn, het wil eigenlijk nog niet heel veel zeggen op dit moment.

Laatst bewerkt:
Dat heb ik nergens gezegd. Ik zeg dat Brugge heel goed was. Ik zeg gewoon dat ze de loting meehebben om echt iets te kunnen betekenen. Of denk je dat je met 0-4 kunt winnen als je PSG en City zoals vorig jaar hebt. Ik wil gewoon bedoelen dat dit seizoen alle puzzelstukjes in elkaar zijn gevallen. De kern van Brugge is echt heel goed. Zijn veel sterker dan vorig jaar.
Ik zeg ook niet dat ze op City of PSG dit zouden kunnen, uiteraard zijn die beter dan Porto. Maar in principe zit er in deze poule geen enkel zwak broertje (eigenlijk is Club dat in deze poule) en met Atletico en Porto heb je wel 2 ploegen die al vaak ver zijn geraakt in Europa, tot finales en titels toe. Het zijn niet de absolute toppers, maar ze blijven normaal buiten categorie voor Club. En dan zijn deze 2 prestaties gewoon heel erg knap en ligt dat voor het grootste deel gewoon aan hoe Club voor de dag is gekomen. De manier van spelen, die pressing, discipline, talent,... lang geleden dat ik zo een Belgische ploeg in Europa heb zien spelen, zeker op dit niveau.

niks te cashen, nu hebben we eindelijk een goeie ploeg met (behalve Mechele) geen zwakke punten -> laat deze ploeg nu maar een paar seizoenen samen spelen en eens eindelijk "iets" proberen te bereiken in Europa.
Mechele stond er gisteren gewoon zoals zo vaak, slechte start meegemaakt maar nu al paar weken amper fouten gemaakt. Is ook overduidelijk nodig voor de jonge gasten naast hem, al die (top)trainers voor hem zijn niet fout ze

Mechele stond er gisteren gewoon zoals zo vaak, slechte start meegemaakt maar nu al paar weken amper fouten gemaakt. Is ook overduidelijk nodig voor de jonge gasten naast hem, al die (top)trainers voor hem zijn niet fout ze
Gisteren bestookte Porto continue onze rechtsback, vandaar dat hij een rustige avond had.

Wil het nog wel eens zien als we een tegenstander hebben die hem bestoken, hij is gewoon te traag en voetbalt niet goed uit. Gisteren ook weer -> zeer onzeker aan de bal en geeft enkel pasjes naar LB en RB.

Wereld van verschil met Onyedika, chance dat we die hebben kunnen halen.

Mag ook wel eens he, we hebben al zware poules genoeg gehad. Daarbij, we kunnen nu wel euforisch zijn, het wil eigenlijk nog niet heel veel zeggen op dit moment.
Er was wel de vrees bij vele fans dat het ondanks de grote kleppers (en mindere affiches) ook net te moeilijk zou zijn om te overwinteren, laat staan in de CL.

in zo'n geval wel, maar als je nu resultaten haalt en mooie avonden beleeft in CL dan gaan die gasten toch echt wel 2x nadenken alvorens een transfer te doen naar een grotere club waar ze mss op de bank moeten zitten.

't is nu niet alsof ze peanuts verdienen bij Club hé

Ik vrees alleen Skov Olsen, die lijkt me echt wel onhoudbaar als die zo gemakkelijk blijft scoren. Gisteren ook weer, direct vol op de schoen en proper binnen, die heeft echt weinig nodig om een goal te maken.

Als Club de tweede ronde haalt van de CL gaat Skov Olsen niet willen vertrekken in de winter. Club zal hem ook niet laten gaan in de winter voor minder dan een nieuw transferrecord. Maar als hij een top WK speelt kan dat transferrecord er wel inzitten. Hij speelt ook op een positie waar zowel Lang, Buchanan en eigenlijk ook Mata uit de voeten kunnen.

Die combinaties bij die bal op de paal en bij de 0-4, fantastisch. Ik hoop voor Club dat ze nu minstens 3 punten tegen Atletico kunnen pakken, dan zit de volgende ronde in de CL er volledig in.

Als ik uitga van deze percentages qua kans op uitslag in de wedstrijden:

Match
1​
X
2​
POR-LEV
30%​
30%​
40%​
BRU-ATL
20%​
20%​
60%​
LEV-POR
50%​
30%​
20%​
ATL-BRU
70%​
20%​
10%​
LEV-BRU
50%​
30%​
20%​
POR-ATL
20%​
20%​
60%​
BRU-POR
50%​
30%​
20%​
ATL-LEV
70%​
20%​
10%​

En dan uitga van de stelling dat Atletico bij gelijke punten altijd H2H wint tegen iedereen, Leverkusen de H2H wint tegen Porto+Brugge en Brugge deze wint tegen Porto, dan zijn dit de kansen voor de plaats in de eindrangschikking van Brugge:

Eerste plaats: 23%
Tweede plaats: 38%
Derde plaats: 37%
Laatste plaats: 2%

Gewoon om een ruwe indicatie te geven hoe ze er nu voor staan. Volgende speeldag zal natuurlijk al véél meer de doorslag geven. Als ze daar winnen, dan stijgen de kansen voor eerste plaats naar 62%, tweede plaats naar 27% en derde plaats naar 11% (geen kans meer op 4e plaats).

Bij gelijkspel wordt het 27%, 40%, 32% en 1%. Bij verlies 8%, 40%, 48% en 4%.

Laatst bewerkt:
Eerste plaats: 23%
Tweede plaats: 38%
Derde plaats: 37%

Laatste plaats: 2%

Ik denk dat dit ook gewoon één van de redenen is dat Hoefkens zo kalm blijft. Die 6 op 6 is mooi en het resultaat van gisteren fantastisch, maar je koopt er nog niks mee. Voor hetzelfde geld verlies je thuis van Atletico en sta je plots 3de.

Vorig jaar waren we ook knap gestart en is het nadien toch een pak minder geworden.

Dat zeg ik al maanden. Wie anders had meer impact op de resultaten van z'n club? 2022 is nog niet voorbij natuurlijk, maar als hij niet wint met een straatlengte voorsprong is dat het failliet van de Gouden Schoen.
Skov Olsen zal het hem toch lastig maken.
En laat Lang, Buchanan en Mata nog maar wat geblesseerd in de ziekenboeg. Zeker van Buchanan ben ik totaal niet overtuigd, ook niet over zijn ingesteldheid. En de Mata van 2022 hoeft voor mij ook niet.

Wel staf dat Barca daar geen penalty kreeg voor die fout op Dembele.

Dat de scheidsrechter hem niet geeft, tot daar aan toe, maar de VAR moet toch altijd ingrijpen dan.

Was inderdaad altijd penalty. Die Hollandse ref floot vorig jaar de fout v benzema tegen donnarumma ook niet. In Cataluña zien ze er al een groot complot in 😂

Veel spelers met een hoog knuffelgehalte, als ik het zo mag zeggen :tongue: . Nielsen, Jutglà, Sowah ... ademen gewoon Club Brugge.

En als je dan ziet wat er nog van de bank kan komen en wie er geblesseerd is ... Geen garantie op succes en we moeten niet te hard van stapel lopen na deze overwinning. Maar er staat toch weer een mooie ploeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan