UEFA Champions League 2022-2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wel mooi dan ook de quote van Courtois in dat artikel:

"Dat heeft de dynamiek wel veranderd, maar dat is ook deel van voetbal. De scheidsrechter kan niet altijd de juiste beslissingen maken", sluit de nationale nummer 1 het hoofdstuk af. "

We kunnen het misschien daarop dan houden ook en hopen op een even goeie match volgende week :woohoo:

Speciaal dat een tv zender dat wel kan zien en een VAR niet.
De ref kan je hierin absoluut niks verwijten, die gaat verder op zijn assistenten

Die rode lijn die door de tv getekend is, staat niet eens op de juiste plaats. Je ziet nog wit van de zijlijn aan de rechterkant.

Ik kan mij vergissen, maar ik vermoed dat de VAR geen goal line technology heeft aan de zijlijnen.

Vinicius is ook nog maar 22, dat wordt nog tof dus de komende jaren.

KDB eigenlijk een matige wedstrijd, maar ook weer typisch dat hij het dan toch nog doet. Wat was dat trouwens met die corners van ManC, kwam helemaal niks van terecht...

Scheidsrechter: zoals ik gisteren hier al zei, liet die gewoon heel veel toe, zonder kaarten of zelfs fouten. Feit dat het langs 2 kanten gebeurde maakt het minder erg, al vond ik ook dat hij een aantal keer echt wel een gele kaart mocht trekken. Want anders krijg je idd wat je gisteren kreeg: meer vuile fouten op het randje, omdat de ref toch niet snel geel trekt.

Dat Carvajal de wedstrijd heeft afgemaakt zonder een gele kaart slaat gewoon nergens op.

Dat Carvajal de wedstrijd heeft afgemaakt zonder een gele kaart slaat gewoon nergens op.
Dit dus.

Dan lees ik hier insinuaties al voor volgende week: "stel dat bernardo silva de assist geeft aan jack graelish...." insinuerend dat beide heren er af hadden gemoeten :sop:
Elk een gele kaart had inderdaad gemogen voor hen.

Maar dat Carvajal en Rudiger geen geel kregen is minstens even tekenend.
Dus wat dat betreft is het in evenwicht vind ik. (2 x 2 gele kaarten niet gegeven aan beide zijden)

Real madrid heeft toch al altijd wel een kwalijke reputatie van beenhouwers, als dit mag gezegd worden?
Pepe, Ramos, Carvajal, Rudiger.... Geef mij toch maar technische verdedigers als Maldini, Nesta, en Cannavaro...

Haaland moet je altijd starten. Maar gisteren toch liever die kleine Argentijn gezien of Foden in de 2de helft.

Ex-scheidsrechter Itturalde Gonzalez liet aan de Spaanse sportkrant AS weten dat de VAR niet moest ingrijpen. “Zelfs al ging de bal een meter buiten, hij kwam nadien wel in de voeten van Camavinga zodat we technisch gesproken van een nieuwe actie kunnen spreken zodat de VAR niet kon ingrijpen.”

Huh?! Een nieuwe fase bij een inworp?

Ex-scheidsrechter Itturalde Gonzalez liet aan de Spaanse sportkrant AS weten dat de VAR niet moest ingrijpen. “Zelfs al ging de bal een meter buiten, hij kwam nadien wel in de voeten van Camavinga zodat we technisch gesproken van een nieuwe actie kunnen spreken zodat de VAR niet kon ingrijpen.”

Toch een vrij logische redenering. Camavinga heeft de bal, kan zelfs zonder druk uitvoetballen. Rodri onderschept zijn pass, waaruit de goal volgt. Maakt niet uit wat er daarvoor gebeurd is.

M.a.w. fase 1: ManC is aan het aanvallen, mogelijks was de bal even buiten, maar Madrid komt opnieuw in balbezit dus nieuwe spelfase.
Fase 2: Madrid verliest de bal, ManC begint aan een tweede aanval.

Die bal was niet buiten tijdens de aanval waaruit de goal tot stand komt.

Ik denk dat het zo zit: van zodra Camavinga de bal heeft (balbezit Real) start er een nieuwe fase, waaruit nadien het doelpunt volgt. De bal die al dan niet buiten gaat aan de zijlijn is een vorige fase en heeft dus geen invloed op de goal, ookal is er in die fase iets gebeurt waarop de VAR moet terugkeren.

Edit: Wat JorisBlack zegt dus

Gezien je wel vaker vragen hebt en verward bent bij beslissingen van officials, kan ik je de officiele scheidsrechterscursus van Voetbal Vlaanderen aanraden. Gegarandeerd antwoord op al je vragen: https://www.voetbalvlaanderen.be/word-scheidsrechter

Besluit: Na grondige analyse blijkt dat ondanks dat in veel kranten in koeienletters staat dat die goal onterecht goedgekeurd is, is dat niet waar. Deze goal was gewoon geldig. :tongue:

Anyways we kunnen hierover blijven discussieren maar de stand is momenteel gewoon gelijk.

Woensdag is er opnieuw de kraker MC vs Real. Moge de beste dan winnen!

Lekkere match gezien en ik hoop dat er een lekker vervolg aan komt :-)

Toch straf dat Real dat jaar op jaar toch maar flikt. In de eigen competitie niet echt schitteren en handenvol punten laten vallen om dan 3 dagen later in de Champions League ff de besten van Europa te temmen.

Als je dan naar Barça ziet, de minste Europese tegenslag en het broekschijten alsook de pandoering begint (ben Barça supp).

Lekkere match gezien en ik hoop dat er een lekker vervolg aan komt :)

Toch straf dat Real dat jaar op jaar toch maar flikt. In de eigen competitie niet echt schitteren en handenvol punten laten vallen om dan 3 dagen later in de Champions League ff de besten van Europa te temmen.

Als je dan naar Barça ziet, de minste Europese tegenslag en het broekschijten alsook de pandoering begint (ben Barça supp).
Wij hebben Bayern, Inter en Manchester United gehad. Dat is ook niet niks.

Gezien je wel vaker vragen hebt en verward bent bij beslissingen van officials, kan ik je de officiele scheidsrechterscursus van Voetbal Vlaanderen aanraden. Gegarandeerd antwoord op al je vragen: https://www.voetbalvlaanderen.be/word-scheidsrechter
Ik vind het toch enorm straf dan een bal die buiten is opeens sprake is van een nieuwe fase.
Vooral straf als je ziet hoever ze hier vaak teruggaan

Uw hautain gedrag is trouwens ook nergens voor nodig.

Allesinds @TRUMP dit gevonden over de actie van Rüdiger:
Een tegenspeler in zijn loop belemmeren betekent dat een speler zich beweegt in
het traject van de tegenspeler om hem te hinderen, te stoppen, te vertragen of om
hem te verplichten van richting te veranderen en dit terwijl de bal niet binnen
speelbereik is van betrokken spelers.
Alle spelers hebben recht op hun eigen positie op het speelveld; een tegenspeler
in de weg staan is niet hetzelfde als bewegen om een tegenspeler in de weg te
gaan staan.

Ivm Grealish
"Overtredingen die met een uitsluiting bestraft worden"
- gewelddadig gedrag

Gewelddadig gedrag is volgens regel 12: Een speler maakt zich schuldig aan gewelddadig gedrag als hij buitensporige
kracht of geweld gebruikt of tracht te gebruiken tegen een tegenspeler zonder het
opzet de bal te willen spelen

Hij tracht hem te slaan dus uitsluiting zou correct zijn.

Ik heb ook het Var protocol even opgezocht:
Een VAR is een wedstrijdofficial met onafhankelijke toegang tot wedstrijdbeelden, die de scheidsrechter
alleen mag assisteren in het geval van een duidelijke fout of een ernstig gemist voorval met
betrekking tot:
a. Doelpunt / geen doelpunt

De categorieën beslissingen / voorvallen die mogen worden herzien in het geval van een duidelijke fout of
ernstig gemist voorval zijn:
• Bal uit het spel voorafgaand aan het doelpunt;

Misschien kijk ik erover, maar kan jij me zeggen waar het staat bij een inworp over nieuwe fase?

Ik vind het toch enorm straf dan een bal die buiten is opeens sprake is van een nieuwe fase.
Vooral straf als je ziet hoever ze hier vaak teruggaan

Uw hautain gedrag is trouwens ook nergens voor nodig.

Allesinds @TRUMP dit gevonden over de actie van Rüdiger:
Een tegenspeler in zijn loop belemmeren betekent dat een speler zich beweegt in
het traject van de tegenspeler om hem te hinderen, te stoppen, te vertragen of om
hem te verplichten van richting te veranderen en dit terwijl de bal niet binnen
speelbereik is van betrokken spelers.
Alle spelers hebben recht op hun eigen positie op het speelveld; een tegenspeler
in de weg staan is niet hetzelfde als bewegen om een tegenspeler in de weg te
gaan staan.

Ivm Grealish
"Overtredingen die met een uitsluiting bestraft worden"
- gewelddadig gedrag

Gewelddadig gedrag is volgens regel 12: Een speler maakt zich schuldig aan gewelddadig gedrag als hij buitensporige
kracht of geweld gebruikt of tracht te gebruiken tegen een tegenspeler zonder het
opzet de bal te willen spelen

Hij tracht hem te slaan dus uitsluiting zou correct zijn.

Ik heb ook het Var protocol even opgezocht:
Een VAR is een wedstrijdofficial met onafhankelijke toegang tot wedstrijdbeelden, die de scheidsrechter
alleen mag assisteren in het geval van een duidelijke fout of een ernstig gemist voorval met
betrekking tot:

De categorieën beslissingen / voorvallen die mogen worden herzien in het geval van een duidelijke fout of
ernstig gemist voorval zijn:
• Bal uit het spel voorafgaand aan het doelpunt;

Misschien kijk ik erover, maar kan jij me zeggen waar het staat bij een inworp over nieuwe fase?

Zijn hand wegslaan of trachten weg te slaan is dan het gebruiken van 'buitensporige kracht of geweld".

:laugh:

Carvajal die Grealish de boarding induwt past meer in uw definitie dan de reactie.

Wij hebben Bayern, Inter en Manchester United gehad. Dat is ook niet niks.
Mjah, van Man U moet je toch winnen... Maar daar kwam dat fenomeen gewoon terug. 1 tegendoelpunt (eigenlijk uit het niks want we waren goed bezig) en opeens lukte niets meer.

Beetje idem als in de 0-4 pandoering tegen Real halve finale beker. Geen vuiltje aan de lucht, voor de rust opeens een goal en met knikkende knieën de kleedkamer binnen. Resultaat, in de 2e helft geen 5 ballen achtereen geraakt en defensief opendeur...

Daar moet toch eens een mentaliteitsswitch in komen. Af en toe wat arroganter zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan