UEFA Champions League 2022-2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zijn hand wegslaan of trachten weg te slaan is dan het gebruiken van 'buitensporige kracht of geweld".

:laugh:

Carvajal die Grealish de boarding induwt past meer in uw definitie dan de reactie.
Hij tracht hem te slaan.

Dat hij hem niet vol raakt is een gebrek aan kwaliteit :biglaugh:

Ik vind het toch enorm straf dan een bal die buiten is opeens sprake is van een nieuwe fase.
Vooral straf als je ziet hoever ze hier vaak teruggaan

Uw hautain gedrag is trouwens ook nergens voor nodig.

Allesinds @TRUMP dit gevonden over de actie van Rüdiger:
Een tegenspeler in zijn loop belemmeren betekent dat een speler zich beweegt in
het traject van de tegenspeler om hem te hinderen, te stoppen, te vertragen of om
hem te verplichten van richting te veranderen en dit terwijl de bal niet binnen
speelbereik is van betrokken spelers.
Alle spelers hebben recht op hun eigen positie op het speelveld; een tegenspeler
in de weg staan is niet hetzelfde als bewegen om een tegenspeler in de weg te
gaan staan.

Ivm Grealish
"Overtredingen die met een uitsluiting bestraft worden"
- gewelddadig gedrag

Gewelddadig gedrag is volgens regel 12: Een speler maakt zich schuldig aan gewelddadig gedrag als hij buitensporige
kracht of geweld gebruikt of tracht te gebruiken tegen een tegenspeler zonder het
opzet de bal te willen spelen

Hij tracht hem te slaan dus uitsluiting zou correct zijn.

Ik heb ook het Var protocol even opgezocht:
Een VAR is een wedstrijdofficial met onafhankelijke toegang tot wedstrijdbeelden, die de scheidsrechter
alleen mag assisteren in het geval van een duidelijke fout of een ernstig gemist voorval met
betrekking tot:
a. Doelpunt / geen doelpunt

De categorieën beslissingen / voorvallen die mogen worden herzien in het geval van een duidelijke fout of
ernstig gemist voorval zijn:
a. Doelpunt / geen doelpunt
• Bal uit het spel voorafgaand aan het doelpunt;

Misschien kijk ik erover, maar kan jij me zeggen waar het staat bij een inworp over nieuwe fase?

Allez bon, beginnen met de bron:

VAR p.135:
3. The original decision given by the referee will not be changed unless the video review clearly shows that the decision was a 'clear and obvious error'.
Dat is al twijfelachtig. Er is geen 'doellijntechnologie' voor de zijlijnen, en op basis van gewone camera beelden bewijzen dat een bal over de zijlijn was is niet evident.

VAR p. 136
11. The period of play before and after an incident that can be reviewed is determined by the Laws of the Game and VAR protocol.

VAR p.141
For decisions/incidents relating to goals, penalty/no penalty and red cards for denying an obvious goal-scoring opportunity (DOGSO), it may be
necessary to review the attacking phase of play which led directly to the decision/incident; this may include how the attacking team gained possession of the ball in open play.

Maar goed, ik denk dat iedereen hier buiten jij wel begrijpt dat het een andere fase was.
Als de bal uit is tijdens de aanval die tot de goal leidt, dan heb je een punt. Maar dat was niet het geval, want Real heeft eerst nog balbezit gehad.

Camavinga moet maar beter uitverdedigen.

Allez bon, beginnen met de bron:

VAR p.135:

Dat is al twijfelachtig. Er is geen 'doellijntechnologie' voor de zijlijnen, en op basis van gewone camera beelden bewijzen dat een bal over de zijlijn was is niet evident.

VAR p. 136

VAR p.141

Maar goed, ik denk dat iedereen hier buiten jij wel begrijpt dat het een andere fase was.
Als de bal uit is tijdens de aanval die tot de goal leidt, dan heb je een punt. Maar dat was niet het geval, want Real heeft eerst nog balbezit gehad.

Camavinga moet maar beter uitverdedigen.
Ik ben er wel mee akkoord dat de VAR dit niet kon zien wegens geen lijntechnologie en bijgevolg niet ingrijpt. Zelfs op die foto hier kan je het nog niet heel goed zien.

Maar we weten allemaal, als de VAR op beeld heeft dat die bal over de lijn was ze de goal afkeuren.

City gaind ook niet het balbezit in open spel hè, de bal zou buiten geweest zijn en inworp voor Real. Je haalt dingen door elkaar

Ik heb het moeilijk met de voetbalverslaggeving. Deze middag het nieuws van 13u gezien op VRT1 en daar werd gesproken in wat een objectief matchverslag zou moeten zijn, dat Real een punt niet verdiende door het antivoetbal dat ze speelden, dat Vinicius maar een gewoon doelpunt maakte en dat KDB een wereldgoal maakte.

Ik vind dat oprecht erg als voetbalfan.

Ik ben er wel mee akkoord dat de VAR dit niet kon zien wegens geen lijntechnologie en bijgevolg niet ingrijpt. Zelfs op die foto hier kan je het nog niet heel goed zien.

Maar we weten allemaal, als de VAR op beeld heeft dat die bal over de lijn was ze de goal afkeuren.

City gaind ook niet het balbezit in open spel hè, de bal zou buiten geweest zijn en inworp voor Real. Je haalt dingen door elkaar

Nee, als de VAR op beeld heeft dat de bal over de lijn is keuren ze de goal nog altijd niet af.

Ik begrijp echt niet wat ge bedoelt, hoor. City "gaind het balbezit" wel in open spel.

De fase van de goal start bij Camavinga met de bal aan de voet. Wat er daarvoor is gebeurd, is irrelevant.

Ik heb het moeilijk met de voetbalverslaggeving. Deze middag het nieuws van 13u gezien op VRT1 en daar werd gesproken in wat een objectief matchverslag zou moeten zijn, dat Real een punt niet verdiende door het antivoetbal dat ze speelden, dat Vinicius maar een gewoon doelpunt maakte en dat KDB een wereldgoal maakte.

Ik vind dat oprecht erg als voetbalfan.
Da's gewoon typisch onze pers. Hoe vaak ik al matchen heb gezien waar Belgen in meespelen die eigenlijk simpelweg niet meer dan een degelijke match spelen om dan de volgende dag te moeten lezen ''PLOEG WINT DANKZIJ KNALPRESTATIE VAN SPELER X" of weet ik veel. Courtois moet maar een fotografenbal klemmen of KDB een afleggertje van twee meter plaatsen en da's al voldoende om de volgende dag op Sporza de superlatieven weer in het rond te zien vliegen alsof die daar een prestatie op de mat hebben gelegd waar ze binnen tien jaar nog over spreken.

Onlangs knalde daar nog een speler een bal recht op Courtois die dus niet eens een arm moest uitsteken (ik weet al niet meer in welke match) en Degryse kon maar niet stoppen over die fantastische save.

Enfin, uiteraard zijn KDB en Courtois wereldtop en we mogen daar fier op zijn, maar ik erger me wel vaker aan de hysterie over onze spelers in de pers.

Ik zag daarnet de opstellingen van beide teams in 2005 passeren. Adriano, Kily Gonzalez, Pirlo, Crespo, Maldini, Nesta, Veron, etc… pure nostalgie

Toch eeuwig zonde dat dit Milan het geflikt heeft om Napoli uit te schakelen... Mja, beetje hun zwarte beest dit seizoen. Napoli is normaal twee of drie klasses beter.

Spelen natuurlijk wel zonder Leao maar dan nog.

Ik kan toch niet anders dan denken: de winnaar zal uit de andere halve finale komen. ManC en Real beiden een klasse hoger.
Je weet nooit hé. Ff cliché bovenhalen.

Het blijft voetbal.

Maar dat is dus effectief zo. Ik zie vandaag meer vechtlust/teamspirit dan gisteren bij city eerlijk gezegd. Dan is er veel mogelijk

Breckx kent Dzeko van de wedstrijden tegen de Rode Duivels

Ja niet moeilijk hè, voor de rest kijkt die geen voetbal :rofl:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan