UEFA Champions League 2023-2024

Paar klassen verschil! Barça heeft de gaspedaal maar enkele keren ingeduwd en dat resulteerde elke keer in een doelpunt.
De eerste CL ervaring voor Keita, Vermeeren, George,... Hopelijk hebben ze er iets van opgestoken.

Back to reality voor zij die de Pintjes liga al een niveau hadden toegedicht dat er niet is (en nooit zal zijn).
Is geen schande natuurlijk gezien de budgetten maar meer dan een figuranten rol zit er niet in bij CL en zelfs niet EL.

Wat een saaie match was Barca - Antwerp. Voor die keren dat Barca wou voetballen en versnelling hoger ging kan je perfect de (mooie) doelpunten in een samenvatting bekijken.

Maar niks spanning of intensiteit in die wedstrijd.

Van Bommel die vond dat Antwerp het goed heeft gedaan. Want de eerste 10 minuten waren fantastisch!

Dat ze gewoon zijn afgeslacht door een Barca dat maar sporadisch even de gaspedaal induwde vergat hij precies.

Brugge, Union, Genk en Gent zouden ook op hun kloten gekregen, maar dat het enigste negatieve aan de match van Antwerp de eindstand was?

Totaal gebrek aan intensiteit en agressiviteit. Als brace lammetjes. Fout van de trainer. Die groep was hier niet klaar voor
Dan krijg je er evenveel binnen en dan pak je er bovenop nog enkele kaarten die mogelijks later in het tornooi je zuur opbreken. Die spelen altijd uit het duel en tikken je dan even goed zot hoor 🤷🏻‍♂️
Maar toch bedankt voor de tip, we zullen in de competitie wel met veel intensiteit spelen wanneer we er effectief het verschil met kunnen maken 👍

Dit kan natuurlijk gebeuren als Belgische club tegen Barcelona, maar de manier waarop vond ik toch flauw. Niks druk van Antwerp, geen pressing op de man met de bal, geen pressing op de vrije man,... Janssen die als spits in dergelijke wedstrijd de eerste verdediger moet zijn, hij moet als eerste de opbouw van Barça onder druk zetten, maar dat gebeurde dus niet. Hij liep daar maar wat te sloffen van links naar rechts. Ik snap dat niet in dergelijke wedstrijd. Daarin loop je toch de longen uit uw lijf? Had Van Bommel nu echt gedacht dat ze Barça aan de eigen 16 op het gemakje gingen kunnen opwachten en opvangen?

De intensiteit moet echt omhoog in de volgende wedstrijden, gewoon afwachtend word je als Belgische club afgeslacht. Kijk naar Club de laatste jaren in de CL, die paar uitzonderlijke resultaten haalden ze enkel door vanaf de eerste minuut tot de laatste constant druk te zetten, powerplay waar de tegenstander minstens voor even niet mee om kon.

Grootste kutformat aller tijden idd...deze prachtige sport wordt gekaapt door die zakkenvullers van de UEFA

Beetje kort door de bocht he. Die formule komt er enkel wegens de aanhoudende dreigementen van de topclubs om hun eigen competitie op te richten. Man City heeft gewoon weinig zin om 2x tegen Young Boys Bern en Crvena Zvezda te spelen, en Barcelona wil niet tegen Antwerp spelen. Ze willen meer topmatchen voor meer geld. Dus is de UEFA met iets nieuws op de proppen moeten komen om hun te paaien.

Je schiet op de verkeerde als je spreekt over het kapen van deze sport, dat zijn namelijk de rijke topclubs die onze sport kapen, en dan vooral de grote clubs die vol met afgunst kijken naar het tv-contract in Engeland waardoor zelfs een Brentford of Brighton meer geld kan uitgeven dan Europese (sub)toppers.

Dan krijg je er evenveel binnen en dan pak je er bovenop nog enkele kaarten die mogelijks later in het tornooi je zuur opbreken. Die spelen altijd uit het duel en tikken je dan even goed zot hoor 🤷🏻‍♂️
Maar toch bedankt voor de tip, we zullen in de competitie wel met veel intensiteit spelen wanneer we er effectief het verschil met kunnen maken 👍

Wat is dit nu voor een reactie. Ge speelt een heel seizoen plus voorrondes om in de CL te geraken om dan op voorhand al de handdoek te gooien en geen moeite te doen? Komaan man. Denk dat Brugge en Union afgelopen seizoenen hebben. Getoond dat ge u op voorhand verloren hoeft te wanen.

Wat is dit nu voor een reactie. Ge speelt een heel seizoen plus voorrondes om in de CL te geraken om dan op voorhand al de handdoek te gooien en geen moeite te doen? Komaan man. Denk dat Brugge en Union afgelopen seizoenen hebben. Getoond dat ge u op voorhand verloren hoeft te wanen
Dat hebben ze toch niet gedaan? Op voorhand de handdoek gooien? Geen moeite gedaan? Mijn perceptie van de wedstrijd is toch iets anders. Ze hebben geen muur opgetrokken en ze zijn niet met een dubbele gordel voor eigen doel gaan staan maar ze hebben geprobeerd hun spel te spelen en de eerste 10 minuten lukte dat zowaar.
Maar dan werden ze gewoon kei hard overklast door een ploeg die zowel op individueel vlak als als ploeg in een andere categorie zitten.
En ja, dan kun proberen het te op een agressievere manier te doen maar daar zijn die niet van onder de indruk, integendeel. Zo spelen zoals de Getafe's, de Atletico's en de Real Betissen zit er bij de spelers van Antwerp niet in, daarvoor hebben ze te weinig karakterspelers en het zou geen zoden aan de dijk brengen.
Ik zou de commentaren hier wel eens willen gelezen hebben moesten we met veel intensiteit en agressiviteit gespeeld hebben, dan was het weer van 'lelijke ploeg', 'antivoetbal', ' bende beenhouwers',...
Ik zit hier al 20 jaar, mij moet je het forum niet meer leren kennen.

Niks druk van Antwerp, geen pressing op de man met de bal, geen pressing op de vrije man,... Janssen die als spits in dergelijke wedstrijd de eerste verdediger moet zijn, hij moet als eerste de opbouw van Barça onder druk zetten, maar dat gebeurde dus niet. Hij liep daar maar wat te sloffen van links naar rechts. Ik snap dat niet in dergelijke wedstrijd. Daarin loop je toch de longen uit uw lijf?

Pressing is een kunst die je enkel als goed geolied geheel kan uitvoeren tegen een tegenstander van het kaliber als Barca. Wat heeft het voor zin dat Janssens zijn longen uit het lijf loopt. Ze tikken de bal gewoon wat rond tot Janssens helemaal is uitgeteld. Pressing heeft enkel nut als je het met z'n allen doet en gans de verdediging van de tegenstander vast zet. En dan nog kunnen topploegen daar onderuit combineren.

Gisteren zag je duidelijk de spreidstand van Antwerp:
1. Er zijn er een paar die niet mee pressen omdat ze bang zijn in het mes te lopen en dan zegt de rest ook van "het heeft geen zin".
2. Gaan we met z'n allen voor de goal liggen of gaan we de wereld tonen dat we ook kunnen voetballen. Eventueel eentje scoren en daarna de bus parkeren. Antwerp kwam het veld op met het tweede scenario in gedachten. MVB die niet wil onderdoen voor Xavi. En uiteindelijk is dat de juiste instelling, alleen pakte het gisteren verkeerd uit.

Dat hebben ze toch niet gedaan? Op voorhand de handdoek gooien? Geen moeite gedaan? Mijn perceptie van de wedstrijd is toch iets anders. Ze hebben geen muur opgetrokken en ze zijn niet met een dubbele gordel voor eigen doel gaan staan maar ze hebben geprobeerd hun spel te spelen en de eerste 10 minuten lukte dat zowaar.
Maar dan werden ze gewoon kei hard overklast door een ploeg die zowel op individueel vlak als als ploeg in een andere categorie zitten.
En ja, dan kun proberen het te op een agressievere manier te doen maar daar zijn die niet van onder de indruk, integendeel. Zo spelen zoals de Getafe's, de Atletico's en de Real Betissen zit er bij de spelers van Antwerp niet in, daarvoor hebben ze te weinig karakterspelers en het zou geen zoden aan de dijk brengen.
Ik zou de commentaren hier wel eens willen gelezen hebben moesten we met veel intensiteit en agressiviteit gespeeld hebben, dan was het weer van 'lelijke ploeg', 'antivoetbal', ' bende beenhouwers',...

Op het moment dat VB en Xavi samen stonden te konkelfoezen heb ik hier gepost dat ze vermoedelijk afgesproken hadden dat het max 5-0 mocht worden, dus Barca houdt zich in en maakt er geen blammage van in ruil dat Antwerp het rustig aan doet en geen Barca-speler te hard aanpakt?

Ik vond het absoluut on-antwerps wat ik gisteren van jullie gezien heb

Ik lees dat nu overal, "ze hebben 10 minuten goed meegedaan", maar denken dat je wel even gaat "meedoen" met Barcelona en zo resultaat gaat halen is toch geweldig naïef? En dat hebben we dan ook gezien, 10 minuten liet Barça het toe, nadien zakte het in elkaar.

Tegen dergelijke topploegen kan je alleen een resultaat halen wanneer je ze opvangt en onder druk zet op hun eigen helft, ze met powerplay die ze wellicht niet meteen verwachten trachten te overdonderden. Dat is helemaal niet anti-voetbal of als beenhouwers, want je moet dan wel ook in de combinatie goed spelen om tot kansen te komen. Het is echt niet "de bus parkeren".

Maar denken dat je wel even gewoon kan meevoetballen tegen dit Barça is naïef. En na die ontnuchterende eerste 20minuten vond ik dat Antwerp echt veel te laag stond en quasi geen druk op de bal zette.

Pressing is een kunst die je enkel als goed geolied geheel kan uitvoeren tegen een tegenstander van het kaliber als Barca. Wat heeft het voor zin dat Janssens zijn longen uit het lijf loopt. Ze tikken de bal gewoon wat rond tot Janssens helemaal is uitgeteld. Pressing heeft enkel nut als je het met z'n allen doet en gans de verdediging van de tegenstander vast zet. En dan nog kunnen topploegen daar onderuit combineren.

Gisteren zag je duidelijk de spreidstand van Antwerp:
1. Er zijn er een paar die niet mee pressen omdat ze bang zijn in het mes te lopen en dan zegt de rest ook van "het heeft geen zin".
2. Gaan we met z'n allen voor de goal liggen of gaan we de wereld tonen dat we ook kunnen voetballen. Eventueel eentje scoren en daarna de bus parkeren. Antwerp kwam het veld op met het tweede scenario in gedachten. MVB die niet wil onderdoen voor Xavi. En uiteindelijk is dat de juiste instelling, alleen pakte het gisteren verkeerd uit.

Zie hierboven, jouw 2e optie vind ik echt niet de juiste instelling, je kan helemaal niet "meevoetballen" met een ploeg van dit niveau en denken dat je dan een resultaat gaat halen. Daar is geen enkele Belgische ploeg goed genoeg voor.

Je hebt uiteraard wel absoluut gelijk dat die pressing op de helft van de tegenstander met de ganse ploeg moet gebeuren, enkel Janssen zich kapot laten lopen heeft geen zin. Maar die verantwoordelijk ligt wel bij de trainer en zijn opdrachten en tactiek, en die vond ik hier heel naïef, zoals je zegt, Van Bommel die niet wil onderdoen en wil tonen dat Antwerp kan meevoetballen. Foute instelling en tactiek voor mij.

Ach, mensen die een betere uitslag hadden verwacht: wake up. Iedereen wist op voorhand dat dit ging gebeuren. Zelfs al zet je alle beste spelers uit de jupkesleague samen, dan nog is Barca (of Real, City, Inter, etc.) 20 keer sterker.

Of zoals ik al eerder zei: een 3e plaats moet mogelijk zijn. Laat deze matchen vooral een les zijn voor de toekomst, want er zijn wel wat steken laten vallen gisteren (maar wat wil je, als je als speler/ploeg totaal outmatched bent). Een half decennium geleden kroop Antwerp pas uit het dal van 2e klasse, en nu speelt het al CL. Laat ons vooral realistisch blijven en de armchair analyses hier laten voor wat ze zijn. Clubje had evengoed zand gefrett'n.

Laatst bewerkt:
Barcelona zit ook in een goede flow, het maakt echt uit of je top teams tegen komt als ze goed draaien of er wat zand in de machine zit. Als City op niveau is draaien ze Rode Ster door de gehaktmolen nu is het “maar” 1-3. Het Barcelona van vorig jaar (of toch periodes) was meteen een niveau lager.

wat blijft is dat een Belgische ploeg kan stunten tegen een topploeg maar enkel als die dan een off day (of periode) heeft en je zelf top bent.

Dat is ongeveer hetzelfde als tegen een amateur club in de beker uitkomen. Af en toe stijgen die boven zichzelf uit maar meestal is het klasse verschil te groot.

Over 2 weken wacht er een ploeg van hetzelfde niveau. Dan is het van moeten

Ik had wel verwacht dat ze gingen verliezen en op voorhand had ik aan 3-0 gedacht, maar dit is wel stevig en dan is die 5-0 eigenlijk nog vrij mild.
Dat Barcelona een paar niveaus te hoog is voor Antwerp, uiteraard, maar ik vind dat eigenlijk nog geen excuus mag zijn om na 22 minuten al 3-0 achter te staan. Dat zou niet mogen imo, dan mag er nog een opmerkelijk verschil zijn.

Dit Antwerp heeft het fantastisch gedaan vorig seizoen, maar ik vind hen toch echt wel een te zwakke kern hebben voor CL, zelfs om ergens te kunnen gaan stunten. Ik heb niet hetzelfde gevoel als pakweg Club Brugge in de CL zit, dan verwacht ik toch hier en daar eens een uitschieter of overwinning, dat heb ik hier niet.

Laten we hopen dat ik mis ben, maar ik zie ze weinig punten halen en laatste in hun groep worden. Ook niet tegen een Shakhtar dat niet meer te vergelijken is met die topjaren van de Brazilianen.

Kan je eigenlijk ergens samenvattingen bekijken online?

Vorig jaar stonden de ochtend erna altijd heel snel samenvattingen op het YouTube kanaal van Pickx Sports, maar daar is nu (nog) niks te zien.

Terug
Bovenaan