UEFA Champions League 2023-2024

ach ja, classic dit -> als Genk wint dan is het allemaal fantastisch en mooi en verdiend maar als een andere ploeg eens een succesje haalt dan was de tegenstander zwak of hadden ze chance of whatever.

Geef gewoon eens onvoorwaardelijk toe dat de prestaties van gent, rsca en club in de CL zéér knap waren, zeker gezien hun budget en budget van tegenstanders op dat moment...
Ik zeg nergens dat dat niet knap is, maar ge moet geluk hebben dat uw tegenstander een offday heeft, in een dip zit en dat ge zelf top zijt. Dat is puur de waarheid.

Ik zeg nergens dat dat niet knap is, maar ge moet geluk hebben dat uw tegenstander een offday heeft, in een dip zit en dat ge zelf top zijt. Dat is puur de waarheid.
Dat stukje in bold was je dan toch vergeten in je initiële post...

Zowel Gent, RSCA als Club hebben echt wel topmatchen gespeeld in de CL en knappe overwinningen behaald... dat wegzetten als puur geluk omdat de tegenstander een off-day had vind ik maar zeer flauw... ik geloof nooit dat jij hetzelfde zou reageren als het over Genk zou gaan.

Wij hebben wel iets te zoeken, zowel Club, gent, en rsca hebben dit al bewezen met twee uitschieters Club vorig jaar en gent in 2015.
Sorry maar, enkele compleet uitzonderlijke prestaties en dan genadeloos kapotgeknald worden... De uitzondering bevestigt de regel.

Dat stukje in bold was je dan toch vergeten in je initiële post...

Zowel Gent, RSCA als Club hebben echt wel topmatchen gespeeld in de CL en knappe overwinningen behaald... dat wegzetten als puur geluk omdat de tegenstander een off-day had vind ik maar zeer flauw... ik geloof nooit dat jij hetzelfde zou reageren als het over Genk zou gaan.
Dan moet ge toch eens leren om aan begrijpend lezen te doen:

Dat van RSCA is al jaren en jaren geleden. Gent zat in een zwakke poule met enkele clubs in crisis. Bij Brugge kregen ze een Leverkussen dat op dat moment zeer zwak was. Atletico is ook niet meer de topploeg die een finale kan halen. Tegen Porto hadden ze een uitschieter, maar thuis werden ze weer op hun plaats gezet.

Nee, in de meeste gevallen heeft een Belgische club gewoon niks te zoeken in de CL. Je moet al een geluk hebben dat je tegenstanders in een dip zitten, een off-day hebben en dat je zelf een topdag hebt. Dan kan het wel eens lukken.

Ik vraag me ook af waarom mensen plots vinden dat Belgische clubs niks te zoeken hebben in de CL omdat ze de kwartfinale niet spelen? Dan hebben elk jaar best veel ploegen niks te zoeken in de CL en kunnen we maar beter ineens die Super League beginnen...
En vorig jaar zei iedereen dat al die goede Europese resultaten door het invoeren van de playoffs kwam.

Ach voor elk resultaat, slecht of goed, wordt er een oorzaak en een bijhorende conclusie getrokken.

Overmars heeft zelf aangegeven dat ze nog niet klaar zijn om CL te spelen, gezien ze verlies draaien kunnen ze de centen gebruiken om break even te draaien.
Vandaar ook geen grote transfers deze zomer.
Deze winter ook niet vrees ik. Ghelamco zit niet echt in goeie papieren en hoewel ze zelf beweren dat dit totaal niet gerelateerd is, zal Gheysens zijn handpop weinig manoevreerruimte kunnen geven.

Ik vraag me ook af waarom mensen plots vinden dat Belgische clubs niks te zoeken hebben in de CL omdat ze de kwartfinale niet spelen? Dan hebben elk jaar best veel ploegen niks te zoeken in de CL en kunnen we maar beter ineens die Super League beginnen...
Hier ben ik het dus volledig mee eens. Natuurlijk gaat (op dit moment) geen enkele Belgische ploeg ook maar in de buurt van de CL beker komen, maar inderdaad: als enkel maar ploegen die daar echt kans op maken 'iets te zoeken hebben in de CL' dan kan je beter elk jaar gewoon met de kwartfinales beginnen.

Zo van die underdog verhalen zijn toch net wat de sport zo mooi maakt? Ik denk dat alle voetbalminnende Belgen (minus dan de echte Club haters) tijdens die run van Club Brugge toch wel genoten hebben. Je zet daar heel mooie prestaties neer tegen tegenstanders die qua middelen en qua spelers normaal gezien torenhoog boven je uitsteken en je overwintert mooi in de meest prestigieuze voetbalcompetitie ter wereld. Dat is toch geweldig om te zien? En ja, je gaat er makkelijk uit na de winter, maar ondertussen heb je wel een paar vaste klanten het leven knap lastig gemaakt en je in de kijker gespeeld voor voetbalminnend Europa na een mooi avontuur langs topploegen en mooie stadions.

En dan kan je beginnen nuanceren dat de tegenstanders 'niet top waren' of dat ze geluk hebben gehad of weet ik veel, maar je kan natuurlijk maar enkel spelen tegen wie je voor je krijgt. En zo'n ploegen moeten er ook zijn: natuurlijk dacht niemand dat Club de CL ging winnen, maar er is toch nog een huizenhoog verschil tussen de manier waarop Antwerp de billen spreidt (tot nu toe) en wat Club heeft gedaan vorig jaar?

Er zijn goede en slechte jaren natuurlijk, maar ik vind dat de Belgische kampioen over het algemeen wel degelijk iets te zoeken heeft in de CL. Antwerp nu dit jaar tot nader order niet, maar we moeten dan niet gaan doen alsof elke Belgische club sowieso gedoemd is om zo roemloos ten onder te gaan: het is al anders geweest.

Treffende omschrijving van dit soort supporters door een echte Antwerp-fan:

Ze moeten weer gaan rellen daar. Dat da krapuul bij Antwerp daar nog altijd mee wegkomt... ongelooflijk.
Porto hooligans, Antwerp hooligans en de Portugese politie hebben zich blijkbaar goed geamuseerd gisterenavond. Jammer voor die duizenden anderen fans.

Treffende omschrijving van dit soort supporters door een echte Antwerp-fan:
niet enkel alcohol me dunkt

Terug
Bovenaan