Klopt. Omdat ik wedstrijden van Real doorgaans actief volg en die van Barcelona niet. Mijn TV stond toen nog op dezelfde zender als de wedstrijd van Real eerder die dag en ik was daar, toegegeven, te snel in mijn oordeel. Ik had toen de fase nog niet herbekeken en ik beloof absoluut dat ik dat de volgende keer wel zal doen als ik nog eens oordeel over een fase van Barcelona.Dus wanneer een tegenstander van Barcelona héél opzichtig het spel gaat beïnvloeden door opzettelijk in de weg te gaan lopen in een buitenspelpositie, heb je na meerdere herhalingen niks gezien. Maar de fase van gisteren vind je wel meteen overduidelijk buitenspel?
Los daarvan heb ik gisteren de fase niet tijdens de live gezien, want ik heb helaas enkel de tweede helft kunnen kijken, maar ik had tijdens de rust de fase wel al meerdere keren herbekeken vooraleer ik mijn zegje hierover deed.
Het probleem is dat je dit niet kan vergelijken met corners. Het gaat hier om hinderlijk buitenspel en niet om een fout. Als die aanvaller onside stond is er wat mij betreft geen probleem want een zuivere overtreding is het uiteraard niet.Om op je laatste post te reageren, voor mij was het niet zozeer een duw, maar gewoon even zijn handen uitsteken om gewoon niet vol in zijn rug te knallen. In mijn ogen gewoon een onschuldig contact zonder enige intentie of hinder. Op corners zie je altijd veel meer sleur- en trekwerk, en dat blijft wel altijd onbestraft. De verdediger van Real loopt de keeper bijna net op dezelfde manier aan een fractie van een seconde eerder. Mocht hij de keeper keihard onderuit geschoffeld hebben, was het iets anders geweest, maar nu merkte de keeper niet eens dat hij zogezegd geduwd werd. Wanneer die van Leipzig naar voor loopt, heeft hij ook geen oog voor de keeper.
Je kan trouwens niet zeker stellen dat Lunin niets gemerkt heeft, want hij probeert zich logischerwijs eerst te focussen op de nog lopende fase. Nadat de bal binnen gaat begint hij nochtans direct te appelleren voor offside. Is dat uit gewoonte tegen beter weten in? Is dat omdat hij weldegelijk iets gevoeld heeft? Dat kan je niet weten en dus ook niet met zekerheid zeggen. En dat de speler geen oog heeft voor de keeper vind ik onzin. Hij loopt er vlak achter in dezelfde richting. Het was mogelijks heel onschuldig, maar als je in buitenspelpositie staat moet je weten dat je op dat moment geen bewegingen moet maken noch naar de spelers noch naar de bal toe.
EDIT: Ik lees hier nu zelf een reactie van Lunin waarin hij zegt dat hij het weldegelijk gevoeld heeft, maar dat hij dus in eerste instantie bleef staan om snel te kunnen reageren op fase.
'De speler viel mij lastig', haalde Lunin het moment terug bij Movistar. 'Ik bokste de bal weg en deed een paar stappen naar voren. Ik bleef staan om snel te kunnen reageren en toen floot de scheids.'
Sowieso ja, uit pure frustratie op de moment zelf in de heat of the moment. Dat zal ik niet tegenspreken, maar achteraf zal ik dan wel gewoon (met de nodige tegenzin) mijn ongelijk toegeven. Je zal mij vast en zeker subjectief vinden in bepaalde gevallen, uiteraard, maar als ik mezelf vergelijk met andere Real-supporters uit mijn omgeving dan vind ik mezelf nog de meest objectieve. Ik heb al meermaals bepaalde dingen moeten corrigeren en uitleggen aan hen waar zij zelfs achteraf niet akkoord mee waren.Mijn punt is gewoon dat het wel degelijk allemaal voor interpretatie vatbaar is. Dit is absoluut geen geval waarvan je met zekerheid kunt zeggen dat het 100% zus of zo is. Je kan ervoor fluiten, je kan er niet voor fluiten. Ik ben van mening dat hiervoor fluiten belachelijk is, mensen die iets stricter zijn in hun interpretatie denken het omgekeerde. Wat bij mij werkt als een rode lap op een stier, is dat ze bij Real Madrid ondanks alles nog steeds klagen over scheidsrechters. Met alle respect, maar ik ben er honderd procent zeker van dat als Real Madrid op exact dezelfde manier scoort tegen Barcelona in de 96ste minuut, en de goal wordt afgekeurd om dezelfde reden, jij de eerste was geweest om hier te zeggen hoe schandalig die beslissing is.
Laatst bewerkt:

Ik vind het straf dat je niet hoort hoe onnozel dat klinkt. "Ik vind dat hij hem hinderde" is blijkbaar een onbetwistbaar feit, en "ik vind dat hij hem niet hinderde" is een onjuiste interpretatie. OK.