UEFA Champions League 2023-2024

Het ziet er wat lullig uit maar hier penalty voor fluiten zou idd nogal lame zijn.

Dan kan je ook tig aantal keer per match een speler bestraffen voor een foute inworp wanneer die de bal pakt om in te werpen maar hem dan onderhands naar een ploegmaat gooit omdat die de inworp gaat nemen.
Ik vind het ook niet nodig om hier penalty voor te fluiten, al kan het volgens de regels wel, maar uw vergelijking klopt wel niet. De keeper trapt een correcte vrije trap en de speler pakt de bal op. Wanneer iemand onderhands de bal aan een ploegmaat geeft, is dit duidelijk geen inworp. Het zou alleen vergelijkbaar zijn wanneer een speler een juiste inworp naar een ploegmaat doet en die de bal in zijn handen zou nemen. Dus dit soort situaties zijn vooral uitzonderlijk en komen eigenlijk zelden voor.

Gisteren eens RTL Sports opgezet om het toch maar te kunnen volgen. Wat een totaal andere aanpak dan de VTM-brol, een zeer uitgebreide analyse, ook van de andere wedstrijd gaan ze nog ruim +30 minuten door.
Idd, objectieve eerlijke verslaggeving.
Hier is het voor de media kanalen heel moeilijk om dit toe te passen.

Ik kijk altijd naar RTL, een verademing en goed voor mijn Frans.

Wat was eigenlijk het nut van Marcske Degryse naar Madrid te sturen als die match niet eens werd uitgezonden, en er zelfs geen deftige samenvattingen waren op de VTM?

Ik vind het ook niet nodig om hier penalty voor te fluiten, al kan het volgens de regels wel, maar uw vergelijking klopt wel niet. De keeper trapt een correcte vrije trap en de speler pakt de bal op. Wanneer iemand onderhands de bal aan een ploegmaat geeft, is dit duidelijk geen inworp. Het zou alleen vergelijkbaar zijn wanneer een speler een juiste inworp naar een ploegmaat doet en die de bal in zijn handen zou nemen. Dus dit soort situaties zijn vooral uitzonderlijk en komen eigenlijk zelden voor.

Akkoord dat het niet helemaal hetzelfde is, maar de vergelijking klopt in de zin dat iets niet wordt bestraft omdat de intentie duidelijk is, ook al wordt er eigenlijk een fout tegen de regels gemaakt.

In het geval van een inworp is de manier van ingooien op zich fout, maar dat men dat doet omdat een ander de bal gaat inwerpen is duidelijk. Idem in dit geval, het is duidelijk dat de speler die de bal met de hand raakt dat doet omdat hij de doeltrap wil of gaat geven.

Op het middenveld gebeurt het ook vaak dat een bal bij een vrije trap nog even wordt goed gelegd, zelfs al heeft de speler er al een tik tegen gegeven. Technisch gezien zou de scheidsrechter dan ook kunnen fluiten voor hands, maar uiteraard gebeurt dat (gelukkig) nooit.

Dit is exact waarom het zo belangrijk is dat scheidsrechters beslissingsvrijheid hebben en situaties mogen inschatten.

Dit is exact waarom het zo belangrijk is dat scheidsrechters beslissingsvrijheid hebben en situaties mogen inschatten.
Ja maar het probleem is dat iedereen die vrijheid anders interpreteert (meestal afhankelijk van voor welke ploeg je supportert) en daarom scheidsrechter zijn zo'n hondenjob is.
Geest vs letter is allemaal plezant, maar iedereen zit altijd te klagen als die geest ingaat tegen wat ze zelf willen zien..
Dat staat los van dit geval waar ik het wel snap dat er niet gefloten wordt, maar waar trek je de lijn?

haha ik zet t net op, ik dacht al amai dien Degryse zit daar precies tegen zijn goesting, tis precies of ze een match aant bespreken zijn tijdens de rust.

PSG prutsers :laugh:

Begrijp ook niet waarom die zo vaak spelen zonder echte diepe spits, terwijl die vorige zomer nochtans twee diepe spitsen hebben gehaald voor +-80 miljoen elk :crazy:

Dembele precies nog altijd even hard aant falen als indertijd bij Barcelona. Daar gaat echt nooit dreiging vanuit. Tempo ligt 3 versnellingen trager als gisteren ook.

Daar prest ook niemand bij PSG... Barça wordt al jaren enorm veel pijn gedaan als ze geprest worden door de ganse tegenstander en dan zie je Mbappé slenteren, Dembélé slenteren... Luis Enrique heeft daar dus toch niet zóveel te zeggen.

Ben benieuwd of hij vandaag ook Mbappé eruit haalt voor iemand die wel prest.

Zoals Marc zegt "ij moe een spits brenge" (die prest)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan