UEFA Champions League 2023-2024

Update van Silvio. Haartjes moeten zich nog zetten, maar zijne paarse kop is toch al weg.

Dan de match... Toch hopen dat PSG uitgeschakeld zeker? Liever die barça jonkies verder zien gaan.

Update van Silvio. Haartjes moeten zich nog zetten, maar zijne paarse kop is toch al weg.

Dan de match... Toch hopen dat PSG uitgeschakeld zeker? Liever die barça jonkies verder zien gaan.
Het zal wel zijn...

PSG toch wel wat sterker, Achraf op zijn stek, Barcola van bij het begin erbij... Barça begint ook wel met Pedri.

Hopen op een mooie pot waar Barça gewoon doorgaat, heb geen zin in teveel stress vanavond :eek:

-edit- Spanning is te snijden en Laporta zijn hemd staat weer op springen.

-edit- Barcola voelt iets en gaat meteen liggen, ongelooflijk....

Laatst bewerkt:
Had gewoon niet mogen fluiten, bij het minste contact gaan liggen... voetbal is nog altijd een contactsport, die arm aan Barcola zijn schouder is toch nooit contact waarvan je op de grond wordt gewerkt??

Laatste man, duidelijke doelkans, gatachterlijke fout van Araujo gewoon.

Edit, en pech dat het net buiten de 16 was, anders was het geel (denk ik?)
In de 16 was het ook rood hoor want geen intentie om te bal te spelen

Geen idee waarom dit geen rood mag zijn? Blijft met uw pollen eraf. En uiteraard alleen op doel af op 12m van de goal

Dortmund intussen op 2-0
Reactiesnelheid van Witsel echt laag

Had gewoon niet mogen fluiten, bij het minste contact gaan liggen... voetbal is nog altijd een contactsport, die arm aan Barcola zijn schouder is toch nooit contact waarvan je op de grond wordt gewerkt??
Ik kan je ergens wel volgen maar Araujo moet hier toch vooral slimmer zijn imo. Je weet dat spelers voor het minste gaan liggen in deze tijd. Zie gewoon dat je de scheids geen kans geeft om te fluiten in dergelijke situaties.

Ik herinner me trouwens dat Ramos ook zo eens een rode kaart kreeg tijdens een Clasico toen hij een doorgebroken Neymar aanraakte en daar was het contact nog stukken minder dan hier.

Ik kan je ergens wel volgen maar Araujo moet hier toch vooral slimmer zijn imo. Je weet dat spelers voor het minste gaan liggen in deze tijd. Zie gewoon dat je de scheids geen kans geeft om te fluiten in dergelijke situaties.

Ik herinner me trouwens dat Ramos ook zo eens een rode kaart kreeg tijdens een Clasico toen hij een doorgebroken Neymar aanraakte en daar was het contact nog stukken minder dan hier.
Dan is de vraag, moet je de spelers volgen die gaan liggen als ze nog maar het minste contact voelen of moet je kijken of de aanvallende speler zich laat vallen. Voor mij geen discussie.

Die ref met zijn geel vind ik ook best zwak. Niet geven totdat je ziet dat Pedri bloedt, ahja, dan wel geven (was voor mij geen kaart, nu niet dat daar iets van intentie in zat).

De bedoeling is nog steeds de bal te spelen?

Daarvoor moet je toch nie aan de andere zijn schouder gaan hangen + er is contact aan de knie in de loop.
Dat doe je omdat je niemeer aan de bal kan en probeert de man tegen te houden.

De bedoeling is nog steeds de bal te spelen?

Daarvoor moet je toch nie aan de andere zijn schouder gaan hangen + er is contact aan de knie in de loop.
Dat doe je omdat je niemeer aan de bal kan en probeert de man tegen te houden.
De bedoeling is om de bal te spelen, wil toch niet zeggen dat je enkel een bal mag aanraken? Nogmaals, voetbal is een contactsport hé?

"aan de schouder hangen" is ook overdreven hé, herbekijk de beelden eens en zeg nu of dat aan de schouder hangen is... Daar ga je toch niet van liggen? Wat ik nu vooral hoor is "jah, da's ni slim, je weet dat ze daarvoor fluiten" en "jah, ik was ook wel gaan liggen". Dat is in mijn ogen dus fout hé.

Net zoals de penalty op Suarez (Barça 6 - 1 PSG) er geen was in de extra tijd enkele jaren geleden is dit geen overtreding.

Dit is toch gewoon 100% een overtreding. Ik ben zelf verdediger, en mijn hand komt gewoon nooit op de schouder van een tegenstander. Nooit. Je hindert de tegenstander op onsportieve, foutieve wijze, door hem uit balans te trekken. Ongeacht of het 'erg' genoeg is om te vallen (aan die snelheid is een licht contact trouwens al genoeg hoor). My 2 cents.

Dit is toch gewoon 100% een overtreding. Ik ben zelf verdediger, en mijn hand komt gewoon nooit op de schouder van een tegenstander. Nooit. Je hindert de tegenstander op onsportieve, foutieve wijze, door hem uit balans te trekken. Ongeacht of het 'erg' genoeg is om te vallen (aan die snelheid is een licht contact trouwens al genoeg hoor). My 2 cents.
Hoe val je precies naar voren als een arm je op je schouder "naar achteren trekt"?

Soit, ieder mag zijn/haar mening hebben, geen probleem hoor.

-edit- Trouwens benieuwd hoe Barça wil counteren met Lewandowski, die kan toch echt geen snelheid maken... Dan was het beter van Lamine Yamal erin te laten en een 4-3-2 te spelen.

Hoe val je precies naar voren als een arm je op je schouder "naar achteren trekt"?

Soit, ieder mag zijn/haar mening hebben, geen probleem hoor.

-edit- Trouwens benieuwd hoe Barça wil counteren met Lewandowski, die kan toch echt geen snelheid maken... Dan was het beter van Lamine Yamal erin te laten en een 4-3-2 te spelen.
Die beslissing om Yamal eraf te halen begrijp ik ook totaal niet. Dan nog eerder Raphinha toch.

Terug
Bovenaan