UEFA Champions League 2024/25

Wat vind jij van het nieuwe format?

• Totaal aantal stemmers
    117
In het oude format zaten ook gewoon ploegen die niet echt CL-waardig waren hoor?
Met dat verschil dat je die nu 8 matchen moet meeslepen en hoe verder in het najaar/winter hoe overbodiger die matchen gaan worden. Vroeger was je die zwakke broertjes uit pot 4 in december al kwijt.

Met dat verschil dat je die nu 8 matchen moet meeslepen en hoe verder in het najaar/winter hoe overbodiger die matchen gaan worden. Vroeger was je die zwakke broertjes uit pot 4 in december al kwijt.
Jezus, wat een arrogante uitspraak... Kan zomaar een uitspraak zijn van een club leider die de super league wil...

Kleine matchen/tegenstanders tegen de grote, de charme van het voetbal, zeker als die eens verrassen.

Als je ziet dat Lille en Aston Villa net respectievelijk Real en Bayern een nederlaag hebben aangesmeerd, dan zou ik toch niet zo snel neerkijken op de kleinere broertjes. De leukste momenten in de sport zijn ook net die underdogmomenten.

Als je ziet dat Lille en Aston Villa net respectievelijk Real en Bayern een nederlaag hebben aangesmeerd, dan zou ik toch niet zo snel neerkijken op de kleinere broertjes. De leukste momenten in de sport zijn ook net die underdogmomenten.
Atletico dat er 4 om de oren krijgt... Ja speciale resultaten wel. Al had Kompany hier wel met een andere uitslag naar huis kunnen gaan.

Jezus, wat een arrogante uitspraak... Kan zomaar een uitspraak zijn van een club leider die de super league wil...

Kleine matchen/tegenstanders tegen de grote, de charme van het voetbal, zeker als die eens verrassen.
Wat wil je nu horen in feite, dat je ploeg van een Europese topper heeft gewonnen?

Lille en Villa imho toch maatje groter dan dit Graz...

Niets tegen de kleintjes uiteraard maar CL zou er toch moeten bovenuit steken qua niveau. Met die poules werd de lat al serieus lager gelegd tegenover de vroegere EC1 maar met de nieuwe format is het hek helemaal van de dam.
Er zijn simpelweg veel te veel matchen en daardoor te veel affiches niet van CL niveau, wat deze formule uitholt.

Aston Villa toch ondertussen geen kleintje. Als je je in de premier league kan kwalificeren voor de CL ben je toch een topploeg.

Tja nieuw format allemaal goed en wel maar zo'n ploeg als Graz is volgens mij toch niet echt CL-waardig.
Ook gewoon de verdienste van Club om in Pot 2 van de UCL te zitten dit jaar. Vroeger waren zij het Sturm Graz van de poulefase, tegenwoordig zijn ze een paar plaatsen in de pikorde gestegen. En dan is het dus logisch dat je tegen 'mindere' tegenstanders uitkomt.

Ook gewoon de verdienste van Club om in Pot 2 van de UCL te zitten dit jaar. Vroeger waren zij het Sturm Graz van de poulefase, tegenwoordig zijn ze een paar plaatsen in de pikorde gestegen. En dan is het dus logisch dat je tegen 'mindere' tegenstanders uitkomt.
ach ja, is gewoon classic BG om als een Belgische ploeg eens een overwinning haalt in de CL om dan elke keer opnieuw de tegenstander te minimaliseren etc... soms kunnen we nog wel iets leren van de hollanders en de fransen: af en toe iets chauvinistischer zijn zou niet erg zijn lijkt me.

Ook gewoon de verdienste van Club om in Pot 2 van de UCL te zitten dit jaar. Vroeger waren zij het Sturm Graz van de poulefase, tegenwoordig zijn ze een paar plaatsen in de pikorde gestegen.

Ja natuurlijk is dat zo, ik zeg ook niets ten nadele van Club hé, je moet er nog steeds van winnen en ze hebben dat gedaan wat goed is voor de portemonnee en de Belgische coëfficiënt.
Maar je mag toch ook nog zeggen dat de tegenstander zwak was hoop ik...?

Toch gewoon goed gedaan van Club dit, eerste 3 punten op het bord en goed voor het Belgisch voetbal in het algemeen.

Voor de rest toch wat verrassingen, vooral Atletico dan dat 4-0 onderuit gaat en Bayern dat op Villa gaat verliezen, al is dat voor mij minder een verrassing, Villa speelde vorig seizoen en dit seizoen ook weer gewoon goed voetbal.
En Real op Lille onderuit, heb de match zelf niet gezien maar da's misschien nog een grotere verrassing.

Ja natuurlijk is dat zo, ik zeg ook niets ten nadele van Club hé, je moet er nog steeds van winnen en ze hebben dat gedaan wat goed is voor de portemonnee en de Belgische coëfficiënt.
Maar je mag toch ook nog zeggen dat de tegenstander zwak was hoop ik...?
Als Sturm Graz zwak voor de dag kwam is dat dan omdat het een zwakke ploeg was of omdat Club het goed voor elkaar had en hen belette om hun geliefkoosde spel te spelen?

Ik volg de Oostenrijkse competitie totaal niet, maar ze zijn wel kampioen geworden daar, dus laten we er vanuit gaan dat die wel kunnen voetballen neen?

En je speelt Club zijnde nog altijd op verplaatsing tegen hen, dus die overwinning is gewoon netjes gedaan, verschillende opmerkingen van jou dat de tegenstander zwak was hoeven dan ook niet voor mij.

Toen we wonnen tegen Porto en Atletico was het exact datzelfde liedje: Club kon alleen maar winnen omdat te tegenstander zwak was, begint een beetje vervelend te worden

Om als Graz kampioen van Oostenrijk te worden moet je wel voorbij een team als RB Salzburg. Ok, die zijn wel dramatisch aan de CL begonnen, maar het blijft toch de club waar toppers als Haaland, Mané, Sesko, Szoboszlai, Adeyemi, Aaronson, Upamecano gepasseerd zijn.

Vorig jaar hebben wij 2x tegen LASK Linz gespeeld. Dat was een ander niveau dan wat we in de jupkes league zien hoor.

Zeker qua infrastructuur... Modern stadion ook.

Als Sturm Graz zwak voor de dag kwam is dat dan omdat het een zwakke ploeg was of omdat Club het goed voor elkaar had en hen belette om hun geliefkoosde spel te spelen?

Ik volg de Oostenrijkse competitie totaal niet, maar ze zijn wel kampioen geworden daar, dus laten we er vanuit gaan dat die wel kunnen voetballen neen?

Geliefkoosde spel... Ze hebben van hun 4 laatste matchen in de competitie er maar 1 gewonnen (en die ene dan nog met een last minute gelukje). Tegen Brest kwamen ze er ook al niet aan te pas. Vorig jaar is dit jaar niet. Is gewoon een ploeg die zelf heel weinig creëert. Tegen Club was dan nog eens de helft van de verdediging gekwetst of geschorst met gasten zonder ervaring als vervangers. Dus ik ga je zelf de conclusie laten trekken of ze goed zijn...

verschillende opmerkingen van jou dat de tegenstander zwak was hoeven dan ook niet voor mij.
Ik neem akte van uw wens maar als de tegenstander zwak is dan blijf ik dat gewoon zeggen hoor. Over Porto en Athletico heb ik nooit iets gezegd.

Verrassende uitslagen gisteren, zeg.

Terzijde: het lijkt me echt uitstekend voor de rode duivels dat Onana en Tielemans samen op het middenveld met Aston Villa op dit niveau aan het spelen zijn dit seizoen.

Niets tegen de kleintjes uiteraard maar CL zou er toch moeten bovenuit steken qua niveau. Met die poules werd de lat al serieus lager gelegd tegenover de vroegere EC1 maar met de nieuwe format is het hek helemaal van de dam.
EC1? Toen er nog effenaf een kampioen van ongeveer elke Europese competitie mee mocht doen ipv 6 Engelse, 5 Spaanse en 4 Duitse ploegen?
Dat waren idd nog eens tijden!

Maar net omdat er een hoop volk vond dat de CL "een hoger niveau" moest hebben hebben ze die format uitgehold naar een quasi Super League van dezelfde grote namen die élk jaar voor een klein miljard gaan spelen. En om de schijn op te houden dat het toch nog een "Champions" League is mogen er nog een paar ploegen uit de "minderwaardige" competities aantreden zodat de topclubs hun B-spelers ook kunnen etaleren.

Terug
Bovenaan