UEFA Champions League 2024/25

Wat vind jij van het nieuwe format?

• Totaal aantal stemmers
    117
Als je eerlijk bent is 3-1 een redelijk 'normale' uitslag voor Milan - Club, maar de manier waarop is alweer zo zuur: 3-4 grote kansen waarvan je geen enkele afwerkt, niks te zot weggeven en dan zo'n stomme rode kaart. Dan weet je dat het gedaan is tegen een CL ploeg. Sabbe geeft ons nog wel even hoop, maar uiteindelijk komen die gaten er toch. Jammer dat het zo moest lopen.

Die goal van Sabbe valt ook 40 minuten te vroeg. 1 1 in minuut 90 en dan kun je dat volhouden. In minuut 50 en dan moet je heeeel veel geluk hebben

Dit Milan was echt niet zo goed, rode kaart moet je geven al is de manier eerder ongelukkige samenloop.
Toch eerder ontgoocheld op naar zondag ...

Net de beelden gezien, die rode kaart is toch gewoon terecht, brengt de tegenspeler toch gewoon duidelijk in gevaar met studs vooruit op de enkel?

Net de beelden gezien, die rode kaart is toch gewoon terecht, brengt de tegenspeler toch gewoon duidelijk in gevaar met studs vooruit op de enkel?
Klopt, ik snap eigenlijk ook niet dat er mensen zijn die dat geen rood vinden. 100 procent zeker als die van Milan dat zou doen, dezelfde mensen roepen voor een rode kaart. In mijn ogen kan een rode kaart niet veel duidelijker zijn. Bewust zal het niet zijn maar de impact is gewoon groot.

Zelf Hayen zei achteraf dat Onyedika hier moet uit leren en slimmer moet worden:

“Hij moet eruit leren”, zei Nicky Hayen dan weer. Hoe dan ook pakte Raphael Onyedika nog maar eens rood. En voor de derde keer op rij had dat gevolgen voor Club: “We hebben hem nu wel getroost”, aldus Hayen. “Morgen (vandaag, red.) zullen we daar een rustig gesprek over hebben. We zijn een warme club en laten niemand vallen. We gaan oplossingen zoeken, want ik wil niet dat hij zijn spel gaat veranderen. Alleen: dat soort fouten moeten eruit. Het is niet makkelijk om aan te leren, maar we willen natuurlijk dat hij stappen vooruit zet. Hij moet hier slimmer in worden.

IMO een belachelijke rode kaart, waar Onyedika bitter weinig aan kan doen. Het is Reijnders die wild komt ingevlogen en zijn voet onder die van Onyedika shuift. Doet me wat denken aan die keer dat Vanaken rood kreeg. Dit is géén 'studs vooruit' van Onyedika, die zet zijn voet gewoon normaal op de grond. Maarja, als je dat niet op normale snelheid bekijkt en het beeld stilzet is het plots '...ging de Nigeriaan stevig door op de enkel van...'. Quod non. Reijnders raakt hém trouwens ook vol op de enkel.

Klopt, ik snap eigenlijk ook niet dat er mensen zijn die dat geen rood vinden. 100 procent zeker als die van Milan dat zou doen, dezelfde mensen roepen voor een rode kaart. In mijn ogen kan een rode kaart niet veel duidelijker zijn. Bewust zal het niet zijn maar de impact is gewoon groot.
Beetje belachelijke opmerking neen? Tuurlijk kan een rode kaart véél en véél duidelijker zijn. Deze was op normale snelheid zelfs nauwelijks of niet te zien. Beste voorbeeld hiervan is dat noch Aster, noch de Italianen op het veld direct doorhadden waar de VAR naar aan het kijken was.

Als je de vertraagde beelden ziet dan begrijp ik waarom er rood gegeven wordt, maar ik blijf het betwistbaar vinden, vooral omdat zijn tegenstander zelf ook allesbehalve rustig in het duel gaat.

10 minuten later doet een Italiaan iets gelijkaardigs maar die heeft geluk dat de Club-speler zich inhoudt waardoor de Italiaan zijn gestrekt been niet op de Club-speler terecht komt...

Als de rollen omgekeerd zouden zijn lees je hier enkele pagina's geroep dat het àltijd rood is en een schandalige tackle.
Dus ja, dat rood was terecht. Beide spelers te wild, dat klopt. Maar feit blijft dat Onyedika als een ongeleid projectiel er in komt vliegen en alleen daarvoor al zou hij rood moeten krijgen. Dat moet er toch echt nog uit want voor de rest is die enorm goed.

Op zich geen slecht Club maar gebrek aan efficiëntie aan beide zijden van de bal doen hun de das om. Mignolet is toch stillaan einde verhaal imo.

Beetje belachelijke opmerking neen? Tuurlijk kan een rode kaart véél en véél duidelijker zijn. Deze was op normale snelheid zelfs nauwelijks of niet te zien. Beste voorbeeld hiervan is dat noch Aster, noch de Italianen op het veld direct doorhadden waar de VAR naar aan het kijken was.

Als je de vertraagde beelden ziet dan begrijp ik waarom er rood gegeven wordt, maar ik blijf het betwistbaar vinden, vooral omdat zijn tegenstander zelf ook allesbehalve rustig in het duel gaat.

10 minuten later doet een Italiaan iets gelijkaardigs maar die heeft geluk dat de Club-speler zich inhoudt waardoor de Italiaan zijn gestrekt been niet op de Club-speler terecht komt...
Helemaal geen belachelijke opmerking. Je moet kijken naar het contact en met de beelden die beschikbaar zijn komt dit er gewoon uit. Zelfs al is het niet te zien in gewone snelheid. Die scheidsrechter gaat naar de beelden kijken en ziet dat contact dat geregistreerd is door de beelden. Dan is dat gewoon rood. Al de rest doet niets ter zake. Dat 10 minuten later iets gelijkaardigs gebeurd, doet niks ter zake want toen was er geen sprake van een contact zoals in deze fase. Hier zie je gewoon de studs vol op het scheenbeen komen. Dat is gewoon overduidelijk een rode kaart. Dit is exact waarom de VAR moet dienen. De scheidsrechter mist de fase in volle snelheid maar wordt terecht gewezen op het feit dat er een zwaar contact is. Hij gaat kijken en neemt dan de juiste beslissing.

Uiteindelijk hadden ze dan allebei rood moeten krijgen. Maar Onyedika heeft idd gewoon pech dat de andere erinvliegt en hij mee in duel gaat. Maar dat vind ik ook maar losermentaliteit.

Helemaal geen belachelijke opmerking. Je moet kijken naar het contact en met de beelden die beschikbaar zijn komt dit er gewoon uit. Zelfs al is het niet te zien in gewone snelheid. Die scheidsrechter gaat naar de beelden kijken en ziet dat contact dat geregistreerd is door de beelden. Dan is dat gewoon rood. Al de rest doet niets ter zake. Dat 10 minuten later iets gelijkaardigs gebeurd, doet niks ter zake want toen was er geen sprake van een contact zoals in deze fase. Hier zie je gewoon de studs vol op het scheenbeen komen. Dat is gewoon overduidelijk een rode kaart. Dit is exact waarom de VAR moet dienen. De scheidsrechter mist de fase in volle snelheid maar wordt terecht gewezen op het feit dat er een zwaar contact is. Hij gaat kijken en neemt dan de juiste beslissing.
Ik ben oprecht benieuwd of je op dezelfde manier zal reageren als iets gelijkaardigs zondag gebeurt tegen rsca

Terug
Bovenaan